Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 13-14

Featured Replies

Publicerat

Premiär idag på Mickel idag!!! Någon som ska ut ikväll eller har varit ute imorse??  Ska ut ikväll och testa lyckan på den nya marken med min nya pipa så hoppas att vädret håller i sig...

• Svar 248
  • Visningar 26,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tjörnbon
    Tjörnbon

En Stövartik on heat knuffade fram denna Hanräv av årets kull till mig runt 10 tiden idag    Att vi sedan satt flera timmar efter det i regn blötsnö och allmänt kallt och risigt väder förtar inte

• Råkade ut för typ samma första gången jag lockade, helt plötsligt börjar någon ropa efter vad som verkar vara en hund. Slutar locka, öppnar slutstycket och gör patron ur. Rätt som det är dyker det up

• Den här sköt jag för en ung finnstövartik idag!! Det var tikens första räv så det var extra roligt Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Ute i 5 timmar inatt sen gav vi upp. inget byte o trött som fan på jobbet nu. natten till söndag blir de helnatt med beprövad hund på samma mark o en annan mark. hoppas vi ska klara 4st iaf!

Publicerat

Fast inte då räv utan grävling självfallet ;)

Publicerat

Jag och Exabit här på forumet ska ut på vår årliga "rävsittning" på mammas mark. Kommer bli spännande och det brukar bli en fin start på jaktåret :thumbsup:

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

Var ute i morse men kammade noll

Dock kom det ut en grann 6 taggare 60m från mig på den andra marken så nu vet jag i alla fall var jag sitter den 16e ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Publicerat

Blir en sväng ikväll hemmavid sen åker jag upp till Marken i By/Avesta imorgon och lockar. Känns skönt att det drar igång nu:)

Publicerat
  • Författare

Blir en sväng ikväll hemmavid sen åker jag upp till Marken i By/Avesta imorgon och lockar. Känns skönt att det drar igång nu:)

Vad för pipa kör du med nu i början på av säsongen? Om det känns skönt har kliat i pekfingret ett tag nu så sambon kommer att bi jaktänka nu:-D

Publicerat

Jag ska nog ut ikväll på tippen. Måste köpa ett jaktkort för jakt utanför bara. Behöver nog ingen pipa men myggstället och myggjagarn ska med för de är ganska ettriga ännu även om beståndet minskat med faktor 100 sedan midsommar.

Publicerat

Men va är det för jägare här egentligen?

2 rävar och 1 grävling hittills

Kör utan pipa såhär tidigt, har märkt att det är resultatlöst hos mej i alla fall.

Går ut inatt vid 2-halv 3 igen

Man får ju inte skjuta bock den 16e om man inte skjutit räv innan! väldigt bra regler vi har tycker jag.

Publicerat

jag sköt bom på en räv i morse fick nått stölleryck och sköt framför han med en meter

Publicerat

Vad för pipa kör du med nu i början på av säsongen? Om det känns skönt har kliat i pekfingret ett tag nu så sambon kommer att bi jaktänka nu:-D

Kör Vogelklage så här tidigt, Ingen räv idag bommade däremot en grävling:/

Publicerat

Blev en  rävhane på premiären, Lockade in den med muspip.

Publicerat
  • Författare

Kör Vogelklage så här tidigt, Ingen räv idag bommade däremot en grävling:/

Jag prövade den igår oxå men inte ett spår av någon räv...

Blev en  rävhane på premiären, Lockade in den med muspip.

Vad för muspipa kör du med?? Jag har en knight and hale men är inte speciellt impad av den

Publicerat

Jag prövade den igår oxå men inte ett spår av någon räv...

Vad för muspipa kör du med?? Jag har en knight and hale men är inte speciellt impad av den

Jag prövade med denna post-6266-0-53984100-1375431657_thumb.jp  Räven var 300m bort.

Publicerat

Ingen räv igår,nya tag ikväll!

Publicerat
  • Författare

2-0 till rävarna... synd att jag inte hade tid att sitta längre ikväll

Publicerat

Bästa tiden för att vaka/locka räv?:)

Publicerat

nån timmer före skymning till nån timme efter gryningen men kan varierar rätt bra beroende på säsong och område

Publicerat

Satt i tornet ikväll o muspep. Inget resultat. Hade varit skönt att skjuta en räv innan 16de så man kan ta en bock med gott samvete

Publicerat
  • Författare

Satt i tornet ikväll o muspep. Inget resultat. Hade varit skönt att skjuta en räv innan 16de så man kan ta en bock med gott samvete

Håller helt och hållet med dig men blir inte mer jakt för mig nu på ett tag för jag lämnade in bössan idag för att gänga pipan och montera en ljuddämpare så jag får se när jag får den igen

Publicerat

Håller helt och hållet med dig men blir inte mer jakt för mig nu på ett tag för jag lämnade in bössan idag för att gänga pipan och montera en ljuddämpare så jag får se när jag får den igen

Ikväll ska jag nog ut igen, provar i så fall att sitta helt tyst, utan att locka, kanske kan ge nån erfarenhet

Publicerat
  • Författare

Ikväll ska jag nog ut igen, provar i så fall att sitta helt tyst, utan att locka, kanske kan ge nån erfarenhet

Kan nog va en idé. Du vet inte var grytet är och porvar där?

Publicerat

Nu drar vi igång igen, hoppas på bättre lycka i år!

Nya marker att utforska dessutom, har hittat två gryt varav ett verkar riktigt bebott!

Skitjakt!

Publicerat

Kan nog va en idé. Du vet inte var grytet är och porvar där?

Kunde inte hålla mig så det blev harskrik, fick in en kattuggla på 2 meter :smile: .

Har inge gryt på våran mark tyvärr.