Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 13-14

Featured Replies

Publicerat

Sex timmar på ett liggunderlag och minus 10 ute. Inte ett rävhår såg jag på hela kvällen. 18 skjutna där i vinter så jag misstänker att det måste fylla på lite. Tror att det kommit till en punkt då soptippen inte är en källa till onormal överlevnad för rävstammen utan att den nu drar in räv från omgivningen. På tre år har avskjutningen minskat från över hundra fällda rävar på två personer till under 20 och jag tycker att det börjar märkas på antalet harspår i närområdet.

• Svar 248
  • Visningar 26,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tjörnbon
    Tjörnbon

En Stövartik on heat knuffade fram denna Hanräv av årets kull till mig runt 10 tiden idag    Att vi sedan satt flera timmar efter det i regn blötsnö och allmänt kallt och risigt väder förtar inte

• Råkade ut för typ samma första gången jag lockade, helt plötsligt börjar någon ropa efter vad som verkar vara en hund. Slutar locka, öppnar slutstycket och gör patron ur. Rätt som det är dyker det up

• Den här sköt jag för en ung finnstövartik idag!! Det var tikens första räv så det var extra roligt Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Sex timmar på ett liggunderlag och minus 10 ute. Inte ett rävhår såg jag på hela kvällen. 18 skjutna där i vinter så jag misstänker att det måste fylla på lite. Tror att det kommit till en punkt då soptippen inte är en källa till onormal överlevnad för rävstammen utan att den nu drar in räv från omgivningen. På tre år har avskjutningen minskat från över hundra fällda rävar på två personer till under 20 och jag tycker att det börjar märkas på antalet harspår i närområdet.

Mission Accomplished!

Publicerat

Blev 5 denna säsongen. 4 Vid åteln  och en på drev :)

Publicerat

Det låter som att du borde erhålla ett viltvårdstipendium eller dylikt. Vilken insats!

Publicerat

Samma plats samma datum och tid men ett år senare. Tionde räven föll för lockpipans hesa skrik och dog av en V-max kula från 223;an. En dag kvar så än kan det bli någon till.

Publicerat

Det faller en då o då Nils! :thumbsup:

Grattis! :smile:

Publicerat

Ja det är betydligt längre mellan dem än vad det var för tre år sedan då det räckte med en brakskit och en busvissling för att få dem springandes i famnen men det är lika roligt varje gång det lyckas.

Publicerat

Ja det är betydligt längre mellan dem än vad det var för tre år sedan då det räckte med en brakskit och en busvissling för att få dem springandes i famnen men det är lika roligt varje gång det lyckas.

Ja, det kanske det är, men då är det kanske ett tecken på att det blir lite mindre med räv hos dig. :thumbsup: 

Publicerat

Sköt en lock räv i går kväll

post-4705-0-08151700-1397508069_thumb.jp

Publicerat

Grattis! :smile:

Publicerat

Tack var väl mest ut i sista stund för o testa ny lock pipa när jag lockat färdigt o ska bege mig därifrån se ser jag-

Räven komma i full fart,, denna räv var på tjocken dock  valpar i magen :sad:

Publicerat

Vädret satte stopp för sista kvällen. Det blåser utav helsike och är totalt genomslag i snön. Men det blev ett lika bra avslut som förra året.

Publicerat

Var ute i kväll kom i väg sent då hockyn på tv var i gång  satte mig på ett stort hygge i skymmningen -

Kom ingen räv ,,men jisses vilken fin vår kväll det var fågelkvittret o full månen över hygget fick en att nästan bli tårögd!! 

Publicerat

Ja man behöver inte alltid skjuta för att det ska bli en lyckad dag.

• 3 months later...
Publicerat

Först passet avklarat. Tre rävar 250 meter ute på den nyslagna vallen när jag kom till passet. De kom aldrig närmre trots ett försök med myspip. 30 min senare kommer en räv i full fart ut på vallen på 100m. Lika snabbt var han tillbaka i skogen, vet inte om vinden snurrade...aja, inget skjutet men det bådar gott inför framtida rävvak.

Publicerat

Först passet avklarat. Tre rävar 250 meter ute på den nyslagna vallen när jag kom till passet. De kom aldrig närmre trots ett försök med myspip. 30 min senare kommer en räv i full fart ut på vallen på 100m. Lika snabbt var han tillbaka i skogen, vet inte om vinden snurrade...aja, inget skjutet men det bådar gott inför framtida rävvak.

250 meter är ju kanon bra håll på rävar på åkermarken, men de beror ju på vilket vapen man har oxå.....dels så är de ju ett avstånd som räven inte bryr sej så mycket om vinden snurrar å så är ju rävarna mer avslappnad då man är så långt ifrån dem men 100 meter är ju kanske att föredra till de flesta skyttar.

jag har min maxgräns på 280m på räv på åkern då de letar efter sork. 

men de är en rolig jakt att smyga å locka in rävarna:)

Publicerat

250 meter är ju kanon bra håll på rävar på åkermarken, men de beror ju på vilket vapen man har oxå.....dels så är de ju ett avstånd som räven inte bryr sej så mycket om vinden snurrar å så är ju rävarna mer avslappnad då man är så långt ifrån dem men 100 meter är ju kanske att föredra till de flesta skyttar.

jag har min maxgräns på 280m på räv på åkern då de letar efter sork.

men de är en rolig jakt att smyga å locka in rävarna:)

Precis så är det, man har sina begränsningar och jag skjuter inte på över 200m. Hade bara räven på 100 m stannat till hade det nog smällt men hellre en fin morgon utan missöden än eftersök i 25 grader. Rävarna finns kvar och nästa gång sitter jag givetvis närmare där jag såg den idag.
Publicerat

Precis så är det, man har sina begränsningar och jag skjuter inte på över 200m. Hade bara räven på 100 m stannat till hade det nog smällt men hellre en fin morgon utan missöden än eftersök i 25 grader. Rävarna finns kvar och nästa gång sitter jag givetvis närmare där jag såg den idag.

helt rätt

Publicerat

Har inte löst jaktkorten ännu men ska ta tag i det. Men nu ska bössan skjutas in och göras klar så kanske ikväll att det blir premiär.

Publicerat

Men nu borde det startas en ny tråd va? Räv 14-15 ?

Publicerat

Gör så!