Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 13-14

Featured Replies

Publicerat

Ja, det är så ibland! :sad:

Ja, det får du göra. :thumbsup:

Här uppe har jag inte sett ett rådjur sedan i höstas mellan älgjaktsdagarna. :sad:

• 3 weeks later...
  • Svar 248
  • Visningar 26,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tjörnbon
    Tjörnbon

En Stövartik on heat knuffade fram denna Hanräv av årets kull till mig runt 10 tiden idag    Att vi sedan satt flera timmar efter det i regn blötsnö och allmänt kallt och risigt väder förtar inte

• Råkade ut för typ samma första gången jag lockade, helt plötsligt börjar någon ropa efter vad som verkar vara en hund. Slutar locka, öppnar slutstycket och gör patron ur. Rätt som det är dyker det up

• Den här sköt jag för en ung finnstövartik idag!! Det var tikens första räv så det var extra roligt Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Bra jobbat Lille! :thumbsup:

Publicerat

308 win Norma Bst.

S.

Publicerat

En fråga, har rävar alltid ett gryt att gå till eller stryker vissa omkring dygnet runt? Blandar alltid ihop räv och grävling när det gäller gryt...

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Kommer just från en åtel som har varit ganska välbesökt under förvintern men som nu är helt tom. Gjorde även en snabbsväng in på soptippen och det är lika tomt. Rävstammen verkar ha kommit till en bottennivå runt Gällivare. Kanske det beror på den kraftiga och långvariga kylan vilket gör att rävarna ligger och trycker i gryt men skabben har nog tagit väldigt hårt på stammen.

Publicerat

En fråga, har rävar alltid ett gryt att gå till eller stryker vissa omkring dygnet runt? Blandar alltid ihop räv och grävling när det gäller gryt... Skickas från min iPhone via Tapatalk

En vanlig vaneföreställning att rävar alltid ligger inne, det gör de inte. Vissa delar av året och viss väderlek men inte som regel, däremot har de sällan långt till ett kryphål.
Publicerat

Som strävis säger så är det oftare att de ligger "ute" än inne.

Publicerat

Halloj lockjägare använder ni dan thompsons pipor? Vilken i sånna fall?

Publicerat

Har legat på latsidan vad gäller åteljakten i ett par år, dels för att rävspåren ej stått lika tätt men nu verkar det vara skapligt igen. Har dragit igång ena åteln igen på allvar för någon vecka sen och nu är det skapligt med rävspår där. Såg en räv där igår natt men då satt jag inte vid gluggen utan i traktorn och röjde snö.... :dry:

Två trafikdödade rådjur fastgjorda samt småhack utslängt på åteln. Och nu har temperaturen stigit till -5 och det är jämnmulet med snöflingor som sakta dalar. Dvs kanonföre för att glugga ikväll! Återkommer med rapport.

Publicerat

Härligt!

Grattis! :smile:

Publicerat

Termometern verkar ha fryst fast på minus trettio och kallare så det känns inte aktuellt med varken lock eller åteljakt just nu.

Publicerat

Är det mer än minus 20 tycker jag att det är dålig gång på rävarna. Vi hade kallt förra helgen och när det slog om och blev -5 i början på veckan började dom gå direkt.

Var till åteln och grävde ned slaktavfall idag och nu var det pinfullt med rävspår igen. Håller det mulna vädret i sig ikväll slår jag nog ihjäl några timmar vid gluggen.

Publicerat

Var ute och provade locka på eftermiddagen efter en kortare toppjaktsväng, hade tänkt fara minst 3 pass men blev bara ett pga jag blev helt enkelt tvärless!

Satt mig på en fin äng med en liten slyholme på.

Satt mig enligt vad smhi sa att vinden skulle blåsa.

Då jag satt mig stämde vinden bra, efter bara någon second så blåser de åt ett annat håll och sen kastar de åt motsatta hållet.

Roterande vind är inge bra. Nåja jag började locka, lockar i ca 15 minuter, då kommer de en skoter och kör ca 1/2 m ifrån mig.

Vafan jag måste prova, de kan ju vara någon räv jätte nära nu och fortsatte. Då hör jag någon gammal kärring som går och ropar "HALLÅÅ, HALLÅÅÅ".

Vad nu hon ropar efter vet jag inte? De var i närheten av där jag ställt bilen, så antingen var de för att se om jag var i närheten eller så var de kanske pga konstiga ljud?  :biggrin:

Efter de dära hallå:andet så rann min bägare över och jag for hem OMG!

Nya tag imorgon! 

Publicerat

Hm! Någon som lockade på katt el. hund?

Konstig gumma.

Publicerat

Hm! Någon som lockade på katt el. hund?

Konstig gumma.

Jadu, inte en aning? Var då ingen där i kring då jag parkerade bilen. 

Publicerat

:happy: Jag har haft folk som skjutit av smällare för att jaga bort räven som plågar haren  :cool:

Jag blir dock inte så less utan försöker låta ännu jävligare  :cool: så de inte kan sova gott på ett par nätter  :biggrin:

Publicerat

Råkade ut för typ samma första gången jag lockade, helt plötsligt börjar någon ropa efter vad som verkar vara en hund. Slutar locka, öppnar slutstycket och gör patron ur.

Rätt som det är dyker det upp något i skogsbrynet (Sitter inne i skogen och lockar ut mot en hage). Det är inte något skjutljus kvar men jag kollar i kikaren på bössan, en Papillon tänker jag, så jag sitter still tills den sticker. I bilen hem inser jag att det finns fler djur som ser ut som Papillon i skymmningen. Jag hade lockat in herr Grimbart. Hundroparen hade inget med saken att göra..

Rätt lika varann! :thumbsup:

Publicerat

Jadu, inte en aning? Var då ingen där i kring då jag parkerade bilen. 

Konstigt!

Publicerat

Grattis Bamse! :smile:

Ibland går det snabbt! :ohmy:  :yes:

Publicerat

Grattis! :smile: