Publicerat Mars 19, 201412 yr Författare Hur ser resultatet ut för er som har lyckats iår? Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk
Publicerat Mars 19, 201412 yr Författare Lyckats å lyckats, blev bara 4st.Fyra är mer än mina noll hur har ni lyckats då? Åtel eller lock?Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk
Publicerat Mars 19, 201412 yr Fyra är mer än mina noll hur har ni lyckats då? Åtel eller lock? Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk Under bock/grisvak, endast 1 vid riktad rävvak.
Publicerat Mars 20, 201412 yr 3. Naturen jävlades med mig och det var SNÖFRITT under högsäsong. Och bom på 2, pinsamt :-(
Publicerat Mars 20, 201412 yr 9st varav 5 i fälla (4skabb) 1 på drev de 3 andra blev tagna på vak, jag hade 3 framme på lock men fick inte avslut på någon av dem
Publicerat Mars 20, 201412 yr 14 st blev det för mig. 1 med muspip vid bockjakten. 1 för stövare och 12 stycken trillade vid åteln.
Publicerat Mars 20, 201412 yr Författare 14 st blev det för mig. 1 med muspip vid bockjakten. 1 för stövare och 12 stycken trillade vid åteln.Fan vad man blir avundsjuk jag hade oxå velat ha en åtel och sitta vidSkickat från min GT-I9105P via Tapatalk
Publicerat Mars 20, 201412 yr Tror det blev 5 denna säsongen. 1 för stövare & resten i gryt. Trotts rätt intensivt lockande hade jag inte en räv i pass på lock.
Publicerat Mars 22, 201412 yr Detta är en populär post. Lite sent inlägg men bättte sent än aldrig Blev ett lockpass i måndags. -10 grader lätt nordlig vind och fullmåne. Fick hålla på som fan innan jag tog mig över en bäck och levde om ganska mycke så jag hade inga förväntningar alls på att få fram nånting. Då jag satte mig ner och skulle sätta i skotten i magasinet så lyckas jag först hänga upp första patronen i spetsen och andra patronen i bottenplattan så då jag skulle skjuta in slutstycket så tog de tvärstopp. Då hade slutstycket tryckt in båda patronerna samtidigt så jag fick hålla på och bråka lite innan jag fick ut dom. Sen då jag hade fått ett helt skott i patronläget så börja jag locka. Körde en serie och sen satt jag och spana, såg i min högra ögonvrå som en skugga ute på ängen, men jag tänkte att de kan inte vara en räv. Så jag började att locka igen och då började skuggan att springa snett från mig. Jag sluta omg att locka och började följa räven i siktet tills den stanna och där blev den! Avståndet blev 152 m. Skönt att de lyckades fast att man trodde att de var helt kört innan man ens börjat! Bjuder på 2 bilder, en med fullmånen som ljus och en med ljus av blixten från kameran.
Publicerat Mars 23, 201412 yr Åkte iväg och jagade bäver ikväll, blev en räv:) stor hane på 8 pannor.
Publicerat Mars 29, 201412 yr Igår skulle jag gå och jaga böver igen. Hann inte gå långt innan jag såg en räv gå in i skogen så jag satte mig och lockade. Full koncentration mot skogskanten, efter ca 5 minuter tittade jag snett bak åt höger och där står en annan räv 50 meter ifrån mig som sprang som en raket bort från mig sen.. Det var första gången jag använde verminatorn efter lite övande i bilen till och från jobbet
Publicerat Mars 29, 201412 yr Sköt en igår på skyddsjakt, en rätt stor hane på 268 m. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Mars 29, 201412 yr 268m är rätt stadigt håll men skottet verkar ju sitta där det ska Bra jobbat!
Publicerat Mars 30, 201412 yr Detta är en populär post. Nummer 8 föll ikväll skjuten vid åteljakt men på strax över 200m då den passerade en liten sjö. V-max kulan från min 223 rem tog lite långt bak men räven föll ögonblickligen.
Publicerat Mars 31, 201412 yr Tack! Det var nära med nr9 också men den kom inte fram så att jag fick någon chans att ta den.
Publicerat April 7, 201412 yr Nummer nio åkte dit tre minuter i midnatt ute på en åker när den var på väg till åteln. Tror att den fick vittring av mig då den stannade och vände femtio meter innan åteln. Den gjorde misstaget att stanna och lukta på någonting när den vänt och det räckte för att fånga in den i hårkorset. Kanske hinner komma över tvåsiffrigt innan den 15/4 då jag är ledig hela veckan.