Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tillagningstips, Hare och Ringduva

Featured Replies

Publicerat

Hejsan allihopa! 

Skulle uppskatta om ni delade med er lite utav era recept på Duva och fälthare, Skriv gärna olika tillagning också, grilla, helstekt osv osv.. 
Tack på förhand! / Jonathan

Publicerat

Hare: Gryta med valfria grönsaker, korvar osv samt valfri såsbas (tex grädde eller rödvin).

Duvor skär jag i regel ut bröst, ben, hjärta och innersta vingbenet på och steker med valfria kryddor och tillbehör. Har testat att göra gryta och det blir absolut inte dåligt, men jag tycker det blir bättre om man bara fräser på dem lite kvickt.

Frågor? :)

Publicerat

På med stora kötthamaren på duvorna,(brösten alltså) någon form av köttmarinad(gärna egen)grilla yyyyammi

Publicerat
  • Författare

Hare: Gryta med valfria grönsaker, korvar osv samt valfri såsbas (tex grädde eller rödvin).

Duvor skär jag i regel ut bröst, ben, hjärta och innersta vingbenet på och steker med valfria kryddor och tillbehör. Har testat att göra gryta och det blir absolut inte dåligt, men jag tycker det blir bättre om man bara fräser på dem lite kvickt.

Frågor? :)

Brukar själv bara spara brösten, har aldrig provat dem andra två du skrev, något att rekommendera? olika smaker osv på dem eller? Brukar göra gryta på dem ibland, men tycker det smakar som basic gryta tyvär, så tackar för tipsen att steka/grilla brösten osv :D

Publicerat

Duva kan ju bli lite leverich i smaken, lägg dom i mjölk några timmar innan tillagning, brukar iallafall jag tycka-göra

Publicerat

Brukar själv bara spara brösten, har aldrig provat dem andra två du skrev, något att rekommendera? olika smaker osv på dem eller? Brukar göra gryta på dem ibland, men tycker det smakar som basic gryta tyvär, så tackar för tipsen att steka/grilla brösten osv :D

De olika delarna är lite olika japp, och jag gillar att ta tillvara på det mesta av köttet på ett djur. :)

Publicerat

Duva kan ju bli lite leverich i smaken, lägg dom i mjölk några timmar innan tillagning, brukar iallafall jag tycka-göra

Jag bygger bort den smaken med att baconlinda dem. Fatta vad gott det blir och jehu vad ungarna äter!

Passar skitbra med potatismos, lingon och gräddsås.

• 6 years later...
Publicerat

Nice!  Åt en del duva när jag var yngre och det var rätt intensiv viltsmak vill jag minnas... jag skall testa ditt recept! '

"Jag bygger bort den smaken med att baconlinda dem. Fatta vad gott det blir och jehu vad ungarna äter!

Passar skitbra med potatismos, lingon och gräddsås."

Låter mycket bra tycker jag!

Publicerat

Saltimbocca alla Romana på duvbröst är fint.. banka ut brösfileerna så då inte blir för tjocka.

Skall viltkött läggas i vätska så föredrar jag vin eller vinäger, öl framför mjölk....

Hare. man kan grilla dem eller en supergod Hasenpfeffer.