Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 06-07

Featured Replies

Publicerat

Imorgon stiger man upp klockan 04.00, härligt  ;D

Första dagen på årets älgjakt för en själv.. Taggad är man!!!

Grattis ni lyckliga och skit jakt på er alla!

• Svar 164
  • Visningar 13,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Det är samma här och reveljen går kl. 04:00.

;D

Publicerat

FAN!

I morgon är första jaktdagen i mitt nya lag. Har sett fram emot detta länge men igår drog en förkylning över mig med buller och bång. Preppar nu med alla huskurer som finns: Echinagard, te med honung, konjak, gurglar med saltvatten, vicks blå....

Men i värsta fall får frukosten bli en karta ipren för ut i skogen SKALL jag.

Hatar att vara sjuk!

Publicerat

Grattis till alla skyttar!!!

Jag åker om en timme till jaktmarkerna så man är skapligt taggad just nu - ska bli sååå skoj! Imorn börjar det....... ;D ;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare

I morgon bitti bär det iväg till jaktkojan för att komma i rätt stämmning inför jakten som börjar på måndag. ;D ;) ;D

Publicerat

Var är alla bilder???

Publicerat
Var är alla bilder???

håller med.. tar med mig kameran i kväll så det tas några bilder :D

Publicerat

Jo du Jim imorgon ligger Granträsk-älgarna risigt till, drar 17:45. Ses 0500 imorgon

Publicerat
FAN!

I morgon är första jaktdagen i mitt nya lag. Har sett fram emot detta länge men igår drog en förkylning över mig med buller och bång. Preppar nu med alla huskurer som finns: Echinagard, te med honung, konjak, gurglar med saltvatten, vicks blå....

Men i värsta fall får frukosten bli en karta ipren för ut i skogen SKALL jag.

Hatar att vara sjuk!

Ett himla bra recept mot detta är följande... På kvällen innan läggdags tar du en 33 cl starköl, värmer den på spisen (bara tills den blir ljumen, den får ej koka), häller i ca 1 dl whiskey och 1 stor matsked honung (helst hemmagjord) rör om och drick innan det svalnar,det smakar rävpiss, ta sedan 2 alvedon och lägg dig och sov. På natten kommer du svettas som en gris, men e pigg och frisk dagen efter. Har fungerat varje gång för mig.

Lycka till

Publicerat
Ett himla bra recept mot detta är följande... På kvällen innan läggdags tar du en 33 cl starköl, värmer den på spisen (bara tills den blir ljumen, den får ej koka), häller i ca 1 dl whiskey och 1 stor matsked honung (helst hemmagjord) rör om och drick innan det svalnar,det smakar rävpiss, ta sedan 2 alvedon och lägg dig och sov. På natten kommer du svettas som en gris, men e pigg och frisk dagen efter. Har fungerat varje gång för mig.

Lycka till

Fy fan. Får prova det, kan ju inte bli värre.

Publicerat

Jodå, men som sagt..  Håll för näsan och drick fort...

Publicerat

Lycka till

detta låter som en fjotonåringsrecept på den perfekta drycken för att bli full  :P

Publicerat

Nej för gudsskull, inte blir man väl full på 33 cl öl och 1 dl whiskey heller.. Dessutom ska du sova efter du druckit den.. Fungerar perfekt faktiskt..

Publicerat

Min käre far sköt en 7-taggare idag med skott jag har laddat till han. 196grains oryx i 785m/s... Knall och fall

Känner mig lite delaktig  :P

Publicerat

ja nu är september jakten över..laddar till oktober ;)

Publicerat
Fy fan. Får prova det, kan ju inte bli värre.
Hur gick det...  ??? lever du ännu.  ;)
Publicerat

Jippiieee!! Fick skjuta min första älg i lördags!!  ;D

Satt där i tornet och småmuttrade över att de inte händer något, 09:07 sms'ar farsan att drevet snart är vid mig (hade ingen radio) 09:11 skriver han att hunden skäller. Sekunderna senare hör jag skallet, 2-3min senare hörs skallet tydligare och fram genom skogen kommer en 6-taggare rusandes med hunden efter. Tar sikte och väntar på att den ska komma helt fri ur skogen på 70m håll PANG! skott mot halsen framifrån med 270win laddad med norma oryx, älgen vänder till vänster på bredsida PANG! skott genom hjärta och lunga och älgen faller efter 10-15m, inget eftersök var nödvändigt  ;D

Mvh Jonas

Publicerat

Stort grattis ;D

Publicerat

ja fy nu e den första veckan avklarad,nu blir de bara älgjakt på helgerna å stövar jakt på veckorna,jag sköt en ko andra dagen men de bästa var att frugan fick skjuta sin första älg på torsdagen  ;Dså nu e hon biten på jakt

Publicerat

Men...har ni inte med er era kameror ??? ;)

Publicerat

Satt där i tornet och småmuttrade över att de inte händer något, 09:07 sms'ar farsan att drevet snart är vid mig (hade ingen radio) 09:11 skriver han att hunden skäller. Sekunderna senare hör jag skallet, 2-3min senare hörs skallet tydligare och fram genom skogen kommer en 6-taggare rusandes med hunden efter. Tar sikte och väntar på att den ska komma helt fri ur skogen på 70m håll PANG! skott mot halsen framifrån med 270win laddad med norma oryx, älgen vänder till vänster på bredsida PANG! skott genom hjärta och lunga och älgen faller efter 10-15m, inget eftersök var nödvändigt  ;D

Mvh Jonas

Härligt!!! STORT GRATTIS :) :)...Visst är det en underbar känsla :)

Hallen: jo visst var kameran med....fast den låg kvar i bilen pga att regnet fullkomligen öste ner :-[...

Publicerat

Mvh Jonas

Grattis kompis! Skitkul att Du fick göra det.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Publicerat

Fredde, kännslan när man ser älgen falla ihop är obeskrivlig, precis så som alla säger  ;D

Kameran var med, men då man redan som 18åring är mer eller mindre dement glömde jag att den var med, lyckligtvis tog en bekant bilder som jag ska få. Däremot togs en bild senare med mig vid hornen.

hirvi_2.jpg

Ingen guldtrofé men upp på väggen ska den  ;)

Publicerat

fan va härligt!!! stort grattis! ;D :D

Publicerat

Supergrattis Jonti  ;D

Din första älg har större horn än de som jag skjutit under 22års jakt  ;D

Kul att få se en bild till slut :)

/Micke