Publicerat September 8, 200619 yr Imorgon stiger man upp klockan 04.00, härligt ;D Första dagen på årets älgjakt för en själv.. Taggad är man!!! Grattis ni lyckliga och skit jakt på er alla!
Publicerat September 8, 200619 yr Imorgon stiger man upp klockan 04.00, härligt ;DFörsta dagen på årets älgjakt för en själv.. Taggad är man!!! Grattis ni lyckliga och skit jakt på er alla! Det är samma här och reveljen går kl. 04:00. ;D
Publicerat September 8, 200619 yr FAN! I morgon är första jaktdagen i mitt nya lag. Har sett fram emot detta länge men igår drog en förkylning över mig med buller och bång. Preppar nu med alla huskurer som finns: Echinagard, te med honung, konjak, gurglar med saltvatten, vicks blå.... Men i värsta fall får frukosten bli en karta ipren för ut i skogen SKALL jag. Hatar att vara sjuk!
Publicerat September 8, 200619 yr Grattis till alla skyttar!!! Jag åker om en timme till jaktmarkerna så man är skapligt taggad just nu - ska bli sååå skoj! Imorn börjar det....... ;D ;D ;D ;D
Publicerat September 8, 200619 yr Författare I morgon bitti bär det iväg till jaktkojan för att komma i rätt stämmning inför jakten som börjar på måndag. ;D ;D
Publicerat September 8, 200619 yr Var är alla bilder??? håller med.. tar med mig kameran i kväll så det tas några bilder
Publicerat September 8, 200619 yr Imorgon stiger man upp klockan 04.00, härligt ;DFörsta dagen på årets älgjakt för en själv.. Taggad är man!!! Grattis ni lyckliga och skit jakt på er alla! Jo du Jim imorgon ligger Granträsk-älgarna risigt till, drar 17:45. Ses 0500 imorgon
Publicerat September 8, 200619 yr FAN!I morgon är första jaktdagen i mitt nya lag. Har sett fram emot detta länge men igår drog en förkylning över mig med buller och bång. Preppar nu med alla huskurer som finns: Echinagard, te med honung, konjak, gurglar med saltvatten, vicks blå.... Men i värsta fall får frukosten bli en karta ipren för ut i skogen SKALL jag. Hatar att vara sjuk! Ett himla bra recept mot detta är följande... På kvällen innan läggdags tar du en 33 cl starköl, värmer den på spisen (bara tills den blir ljumen, den får ej koka), häller i ca 1 dl whiskey och 1 stor matsked honung (helst hemmagjord) rör om och drick innan det svalnar,det smakar rävpiss, ta sedan 2 alvedon och lägg dig och sov. På natten kommer du svettas som en gris, men e pigg och frisk dagen efter. Har fungerat varje gång för mig. Lycka till
Publicerat September 8, 200619 yr Ett himla bra recept mot detta är följande... På kvällen innan läggdags tar du en 33 cl starköl, värmer den på spisen (bara tills den blir ljumen, den får ej koka), häller i ca 1 dl whiskey och 1 stor matsked honung (helst hemmagjord) rör om och drick innan det svalnar,det smakar rävpiss, ta sedan 2 alvedon och lägg dig och sov. På natten kommer du svettas som en gris, men e pigg och frisk dagen efter. Har fungerat varje gång för mig.Lycka till Fy fan. Får prova det, kan ju inte bli värre.
Publicerat September 8, 200619 yr Ett himla bra recept mot detta är följande... På kvällen innan läggdags tar du en 33 cl starköl, värmer den på spisen (bara tills den blir ljumen, den får ej koka), häller i ca 1 dl whiskey och 1 stor matsked honung (helst hemmagjord) rör om och drick innan det svalnar,det smakar rävpiss, ta sedan 2 alvedon och lägg dig och sov. På natten kommer du svettas som en gris, men e pigg och frisk dagen efter. Har fungerat varje gång för mig.Lycka till detta låter som en fjotonåringsrecept på den perfekta drycken för att bli full
Publicerat September 8, 200619 yr Nej för gudsskull, inte blir man väl full på 33 cl öl och 1 dl whiskey heller.. Dessutom ska du sova efter du druckit den.. Fungerar perfekt faktiskt..
Publicerat September 8, 200619 yr Min käre far sköt en 7-taggare idag med skott jag har laddat till han. 196grains oryx i 785m/s... Knall och fall Känner mig lite delaktig
Publicerat September 9, 200619 yr Fy fan. Får prova det, kan ju inte bli värre.Hur gick det... ??? lever du ännu.
Publicerat September 11, 200619 yr Jippiieee!! Fick skjuta min första älg i lördags!! ;D Satt där i tornet och småmuttrade över att de inte händer något, 09:07 sms'ar farsan att drevet snart är vid mig (hade ingen radio) 09:11 skriver han att hunden skäller. Sekunderna senare hör jag skallet, 2-3min senare hörs skallet tydligare och fram genom skogen kommer en 6-taggare rusandes med hunden efter. Tar sikte och väntar på att den ska komma helt fri ur skogen på 70m håll PANG! skott mot halsen framifrån med 270win laddad med norma oryx, älgen vänder till vänster på bredsida PANG! skott genom hjärta och lunga och älgen faller efter 10-15m, inget eftersök var nödvändigt ;D Mvh Jonas
Publicerat September 11, 200619 yr ja fy nu e den första veckan avklarad,nu blir de bara älgjakt på helgerna å stövar jakt på veckorna,jag sköt en ko andra dagen men de bästa var att frugan fick skjuta sin första älg på torsdagen ;Dså nu e hon biten på jakt
Publicerat September 11, 200619 yr Jippiieee!! Fick skjuta min första älg i lördags!! ;DSatt där i tornet och småmuttrade över att de inte händer något, 09:07 sms'ar farsan att drevet snart är vid mig (hade ingen radio) 09:11 skriver han att hunden skäller. Sekunderna senare hör jag skallet, 2-3min senare hörs skallet tydligare och fram genom skogen kommer en 6-taggare rusandes med hunden efter. Tar sikte och väntar på att den ska komma helt fri ur skogen på 70m håll PANG! skott mot halsen framifrån med 270win laddad med norma oryx, älgen vänder till vänster på bredsida PANG! skott genom hjärta och lunga och älgen faller efter 10-15m, inget eftersök var nödvändigt ;D Mvh Jonas Härligt!!! STORT GRATTIS :)...Visst är det en underbar känsla Hallen: jo visst var kameran med....fast den låg kvar i bilen pga att regnet fullkomligen öste ner :-[...
Publicerat September 11, 200619 yr Jippiieee!! Fick skjuta min första älg i lördags!! ;DSatt där i tornet och småmuttrade över att de inte händer något, 09:07 sms'ar farsan att drevet snart är vid mig (hade ingen radio) 09:11 skriver han att hunden skäller. Sekunderna senare hör jag skallet, 2-3min senare hörs skallet tydligare och fram genom skogen kommer en 6-taggare rusandes med hunden efter. Tar sikte och väntar på att den ska komma helt fri ur skogen på 70m håll PANG! skott mot halsen framifrån med 270win laddad med norma oryx, älgen vänder till vänster på bredsida PANG! skott genom hjärta och lunga och älgen faller efter 10-15m, inget eftersök var nödvändigt ;D Mvh Jonas Grattis kompis! Skitkul att Du fick göra det. :D :D :D :D :D :D :D
Publicerat September 12, 200619 yr Fredde, kännslan när man ser älgen falla ihop är obeskrivlig, precis så som alla säger ;D Kameran var med, men då man redan som 18åring är mer eller mindre dement glömde jag att den var med, lyckligtvis tog en bekant bilder som jag ska få. Däremot togs en bild senare med mig vid hornen. Ingen guldtrofé men upp på väggen ska den
Publicerat September 12, 200619 yr Supergrattis Jonti ;D Din första älg har större horn än de som jag skjutit under 22års jakt ;D Kul att få se en bild till slut /Micke