Publicerat December 26, 200619 yr "Älgjakt" nere i Motala. Inte jag som fick trycka av då vapenvalet bestämdes av den ursprungliga jakten. (Det skulle vara rådjur mm för dagen men det fanns en kalv kalv kvar på tilldelningen. Där av En lånad baikal) Kul ändå!! ;D
Publicerat December 27, 200619 yr Grattis Kolja, kul för dig och jycken! Ijahman, rejäl skalle på den där kalven, vad väger den ??? MVH
Publicerat December 27, 200619 yr Jo, den var skaplig. Jag tror att slaktvikten låg runt 80 kg på den.
Publicerat December 27, 200619 yr hadde en mycket trevlig annandags jakt.... första såten --- dimmigt, kalt, blåsigt, ingen älgkontakt hos någon av hundarna när kompisen som gick me hunn kommer så misströstar vi lite.... överlägger med jakt ledaren och får fria händer att hitta på något i sydvästara såten... -stor chans att det blir nått vi e en hund (Laika me kort sök) och en förare och jag som ska som ska för söka ställa mig rätt i pass i en pass kedja som har ett 10tal poster.... hmm! dimman gav med sig och vinden lungnade sig och Laikan tog upp med besked!! det stod en stund men sedan bar det iväg.... söderut! jag hade ställt mig längst söderut där vägen delar en myr som går mellan två höjder, det var ett makligt gång stånd som gick över i lätt trav .... och se det kom rakt på passet jag ställt mig på ... och årets andra älg fick bita i gräset! en rejäl kalv ... kul för att oddsen var så kassa och ingen trodde på hunden .... -de andra ekipagen som var ute fick inget! ;D
Publicerat December 29, 200619 yr Har hållit på att jaga in en bland spets(jämte/östlaika) hela hösten. julaftons morgon stog det första gången. Innan har det bara blivit sken älgar. När de stog nu i söndags så kom hunden tillbaka från ståndet till mig flera gånger, väntade ett tag för att sedan fara dit igen. Är det någon som har några bra förklaringar?
Publicerat December 29, 200619 yr Har hållit på att jaga in en bland spets(jämte/östlaika) hela hösten. julaftons morgon stog det första gången. Innan har det bara blivit sken älgar. När de stog nu i söndags så kom hunden tillbaka från ståndet till mig flera gånger, väntade ett tag för att sedan fara dit igen. Är det någon som har några bra förklaringar? Den är nog lite osäker verkar det som, hur gammal är den, skjutet älg till den tidigare
Publicerat December 29, 200619 yr Författare Grattis Kolja, kul för dig och jycken!Fasiken vad skoj Kolja att du fick skjuta för laikan! Grattis och kul för valpen att det gick vägen. Det kunde inte bli bättre. Bara att gratuleraMVH Tackar! ;D
Publicerat December 30, 200619 yr Drygt 1,5 år. Har skjutit 1 kalv på gångstånd. Han är fortfarande lite valpig tycker jag, har hört att laikorna kan vara väldigt sena. Är det så? Det blir jaga av i nyår helgen när man är ledig få se om det håller i sig.. Återkommer då!!
Publicerat December 30, 200619 yr Författare Drygt 1,5 år. Har skjutit 1 kalv på gångstånd. Han är fortfarande lite valpig tycker jag, har hört att laikorna kan vara väldigt sena. Är det så? Det blir jaga av i nyår helgen när man är ledig få se om det håller i sig.. Återkommer då!! Laikorna är nog inte nagot senare än dom andra spetsraserna. Lycka till. Mvh Kolja
Publicerat Mars 7, 200719 yr Bättre sent än aldrig... Sköt den här tjuren sista helgen före brunstuppehållet i höstas.
Publicerat Mars 7, 200719 yr Bättre sent än aldrig... Sköt den här tjuren sista helgen före brunstuppehållet i höstas. Hårdskjuten??? Ser att du bara har en bula kvar i patronhållar´n på kolven ;D
Publicerat Mars 7, 200719 yr Hårdskjuten???Ser att du bara har en bula kvar i patronhållar´n på kolven ;D ;D ;D ;D
Publicerat Mars 7, 200719 yr Hårdskjuten???Ser att du bara har en bula kvar i patronhållar´n på kolven ;D Njae... Men två smällar blev det nog... Allt var bara allmänt förvirrat den där morgonen, ska nog vara glad att jag hade nån bula med mej överhuvudtaget... ;D