Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åteljakt räv 2013-2014

Featured Replies

Publicerat

Ja, jag vet det! Nej, det finns inget som stoppar saltet. Det lägger sig över allt hos er.

Haha! Ja, där kommer den att stå bra i den frystorkade Norrlandsskogen. :tongue:

Som tur är så får vi ju inget salt från Ishavet när nordanvinden ligger på. :thumbsup:

Bilar från 80-talet ser ut som nya hos er, här har dom flesta rostat bort :wink:

Efter nästa istid kommer forskare att hitta din koja i isen precis som dom hittar mammutarna nu! :tongue:

• Svar 509
  • Visningar 28,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Grattis till dubblén Kurok     JPA grattis till räven   Här kommer bilder på nattens tre i nummerordning.                kl 00:50  Tik  6kg                          kl 00:55  Hanne 7,4kg        

• Spegel, saliv o gnugga fregolit försiktigt resulterade i inlockad numera död räv :-) Sent from my iPhone using Tapatalk

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Nu sprack äntligen nollan och kojan blev invigd med en hane på 7kg!

Posted Images

Publicerat

Bilar från 80-talet ser ut som nya hos er, här har dom flesta rostat bort :wink:

Efter nästa istid kommer forskare att hitta din koja i isen precis som dom hittar mammutarna nu! :tongue:

Jag har varit mycket på V-kusten o sett hur bilar ser ut hos er, så det var inget nytt för mig. :tongue:  :thumbsup:

Ja, ungefär så ja. :smile:

Publicerat

Det är ju gött att forskarna kommer tro att vi bodde i små kojor och levde på torkat älgkött!! För det lär dom ju också finna en hel del av i lsjonssons koja!! ;)

Hahaha! Det är ingen dum mat ska du veta. :thumbsup: Det går åt lite vätska om man äter mycket av det. :smile:  :yes:

Publicerat

Hahaha! Det är ingen dum mat ska du veta. :thumbsup: Det går åt lite vätska om man äter mycket av det. :smile::yes:

Det kan jag tänka mig. Har faktiskt aldrig provat det..

Publicerat

Det kan jag tänka mig. Har faktiskt aldrig provat det..

Då är det på tiden att du provsmakar :thumbsup:

Det är gott till både riktigt skogskaffe o öl. :thumbsup:

Publicerat

Då är det på tiden att du provsmakar :thumbsup:

Det är gott till både riktigt skogskaffe o öl. :thumbsup:

Men du sålde kött eller?? Isåfall kan jag köpa av dig så man får testa.. vore lite spännande :)

Publicerat

Två på måndagskväll och natten mot onsdag fick jag ge upp på grund av tjock dimma. Såg skymten av en räv men den försvann i risen runt åteln och kom inte fram.

Publicerat

Men du sålde kött eller?? Isåfall kan jag köpa av dig så man får testa.. vore lite spännande :)

Ja., det beror på hur mycket som blir kvar efter leveranserna. Jag ska se vad jag har kvar av eget så kanske du kan få köpa en el. 2 bitar därifrån.

Du kan pm:a din adress så att jag har den.

Publicerat

Förb....nde rävusling, härom natten kom lite snö på morgonen stod rävspåren ända fram till bron, på fel sida av huset. I kväll när jag hämtade Morret i hundgården satt rävkräket på en sten 15m bort, gissa om han stack när jag lyste på honom med pannlampan.

Publicerat

Förb....nde rävusling, härom natten kom lite snö på morgonen stod rävspåren ända fram till bron, på fel sida av huset. I kväll när jag hämtade Morret i hundgården satt rävkräket på en sten 15m bort, gissa om han stack när jag lyste på honom med pannlampan.

:happy:

Sådana rävar får man tyvärr inte skjutit :cool:

De har en tajming som trolleri :tongue:

Publicerat

Hela dagen har varit misär och kvällen gick helt åt helvete. Hann bara utanför bebyggelsen när det började snöa så smått. Väl framme så började det blåsa också. Min jaktkompis satt redan på plats och planen var att vi skulle täcka 360 grader skjutriktning. Efter ytterligare en timme så vräker snön ner och det är 1,5grader plus. Han reser sig upp och säger åt mig att han tänker ge sig för det kan inte finnas en räv så tokig att den kommer ut i det här vädret. Samtidigt som vi är överens så kikar jag ut på åkern och ser en svart skugga som inte ska vara där. Mycket riktigt så står rävarnas motsvarighet till älgen Rubbade Runar i serien Helge och tittar på oss det är dessutom uppenbart att vi är avslöjade. Nåja det kan vara skönt att vara inne i värmen en sån här dag. Man kunde inte kika i rak motvind när det var som värst.

Publicerat

Grattis JPA :smile:

Publicerat

Tackar lsjonsson!

Publicerat

Blev ett försök igår men jag kammade noll.. Hade en i siktet och väntade på rätt läge då ett av dom korkade fårhelvetena som är i ladugården sparkade till något så räven blev rädd och drog... Blir ett nytt försök ikväll. Är ju inte lång tid kvar att jaga dom och med månen nu så är det väldigt bra sikt.

Publicerat

Här händer det inte mycket bara JPA som kämpar på.

Snön försvann tyvärr alldeles för tidigt här, så det blir till att utnyttja månljuset.

Satt i går natt och natten som va. Såg ett par rävar första natten men fan så svårt att komma åt, mörkt å jävligt.

Lyckades tillslut vid 23 tiden i natt, en stor tik som vägde 7.8kg :-)

Gött Nobbe!! Satte mig själv vid halv 3 och kom en räv vid halv4 men jag fick inget riktigt läge och sen blev den skrämd av något. Har laddat för att sitta hela natten i natt men det är ett riktigt pissväder här så får se hur det blir. Blir ju sista chansen så man får väl kämpa sig igenom det.

Publicerat

Blev inget inatt.. Bäddade ner mig med sambo och hundar istället för att ge mig ut i regnet och blåsten som var igår. Nu har ju räven 2 timmar kvar sen är den ju fredad så det är ju bara att lyfta på hatten för dom som klarade sig. Själv så är jag på galej ikväll så mig behöver dom inte vara rädd för. Jag sätter mitt hopp till Nobbe att han kommer upp i 30 istället. . Lite rörigt inlägg men jag har ju nån promille.

Go natt!!

Publicerat

Bra jobbat Ante! :smile:

Publicerat

Nästa helg är den första lediga helgen jag har sedan oktober. Hur snabbt tror ni mickel hittar till en lite åtel? Är det lönt att anlägga en liten åtel säg fredag kväll och sedan vaka på lördag? Eller ska man kanske satsa på att locka vid något hygge?

Jag har sådan sjuk jaktabstinens att jag klättrar på väggarna och det är ju bara mickel och bävern som man kan jaga nu...

Publicerat

Nästa helg är den första lediga helgen jag har sedan oktober. Hur snabbt tror ni mickel hittar till en lite åtel? Är det lönt att anlägga en liten åtel säg fredag kväll och sedan vaka på lördag? Eller ska man kanske satsa på att locka vid något hygge?

Jag har sådan sjuk jaktabstinens att jag klättrar på väggarna och det är ju bara mickel och bävern som man kan jaga nu...

Eller både och ;)

Lukt drar men räkna inte med att de springer fram å äter de första dygnen, eller så gör de just det. Är löpen över kurar det i magen.a

Publicerat

Grattis Nobbe! :smile:

Bra gjort. :thumbsup: