Hoppa till innehåll

åteljakt räv 2013-2014


daavviid

Recommended Posts

Spännande dubbel jpa!!

Stort grattis och bra jobbat!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis JPA! Fint med en dubblé :thumbsup:

 

Mina rävar verkar komma på andra sidan om tovslaget för tillfället. 

Räv numer tio på åteln kom 03:10 en hanne på 6,6kg 

attachicon.gifDSC_0310.jpg

Tack och grattis själv!! Hur har du fått omkull dom andra 14 rävarna Nobbe?? Här blir det att försöka sitta hela natten.. Har ju varit lite knapert med sömn under veckan så jag får se hur länge jag orkar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack och grattis själv!! Hur har du fått omkull dom andra 14 rävarna Nobbe?? Här blir det att försöka sitta hela natten.. Har ju varit lite knapert med sömn under veckan så jag får se hur länge jag orkar.

 

Ja några st i fällor, ett par st på drev för hundarna å nån i gryt  :cool:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev ett riktigt fiasko vak igår... Trött som fan, snön hade smält bort så det var ganska mörkt, gav upp vid halv två. Såg två rävar i alla fall så hoppet finns. Snöar lite nu så det kanske blir fint att sitta inatt. :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hoppas ni kan hjälpa en total nybörjare, jag har tänkt att göra en lite rävåtel i närheten av sommarstugan. Bifogar en kartbild, den gröna plutten är stugan jag utgår från och inom den röda cirkeln någonstans att jag tänkt göra en åtel. Vart tror ni man bäst ska placera den och mig själv? Samt vilka tider brukar rävarna vara igång nu under februari/mars? Har tyvärr inget sikte som är något att skryta med när det blir för klent med ljus.

 

Kanske är dömt att misslyckas men jag är så sugen på att jaga nu och det är ju bara räven man har chans på nu.

post-12978-0-35565300-1392467444_thumb.j

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt åteln nere vid strandkanten och suttit i stugan. Det kanske finns någon belysning vid stugan som kan hjälpa dig med sikten lite. Huvudsaken är tycker jag att det finns ett rävstråk i närheten av åteln, sen är det bara att mata och se om det kommer något. Köp billig hundmat någonstans och lägg ut och slaktrester men det kan ju vara svårt att få tag på nu. Lycka till!! :thumbsup:

 

Ja det är ju klart mysigare att sitta i stugan än under en gran i skogen. ;) Jag har ingen aning om hur, eller ens om, det rör sig räv i närheten. Men om man inte provar får man ju aldrig veta heller... Tänkte köra en mix av surströmming och hundmat, kanske slänga på lite gammal betesfisk jag har i frysen också.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte haft någon räv vid åteln på 2 veckor nu. Har varit där med mer slaktavfall med det lockar tydligen inte..

Det var ca 3 dm snö för 3 veckor sen och då var de där varje natt nästan. Nu är det väldigt lite snö och regn..

Inte ens en skata på åteln. Vad händer???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju klart mysigare att sitta i stugan än under en gran i skogen. ;) Jag har ingen aning om hur, eller ens om, det rör sig räv i närheten. Men om man inte provar får man ju aldrig veta heller... Tänkte köra en mix av surströmming och hundmat, kanske slänga på lite gammal betesfisk jag har i frysen också.

Släng på allt du har som du tror dom gillar... Det som rävarna på min åtel är som galnast i är sura,äckliga vildsvinsskinn, dom ska dom bara ha med sig därifrån. Ja just det... Glömde säga det att vakjakt på räv är fruktansvärt beroende framkallande!! Bara så du vet vad du ger dig in på!! :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt åteln nere vid strandkanten och suttit i stugan. Det kanske finns någon belysning vid stugan som kan hjälpa dig med sikten lite. Huvudsaken är tycker jag att det finns ett rävstråk i närheten av åteln, sen är det bara att mata och se om det kommer något. Köp billig hundmat någonstans och lägg ut och slaktrester men det kan ju vara svårt att få tag på nu. Lycka till!! :thumbsup:

+1 på det !

Kunde inte sagt det bättre själv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja grattis på er!

Det verkar trilla rävar på löpande band nu!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är en jävla högvinst om man kan ta en tik i löptider.. hanarna kommer som på snöre då :-) Walleman sköt en räv i natt rätt tidigt, inte hört ngt från honom än.. det kan ha gått bra och blivit fler om det var en tik den första.. Men så vakna då för f-n Walleman  :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...