Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åteljakt räv 2013-2014

Featured Replies

Publicerat

Tack!

Det är extra tråkigt när det inte kommer snö, när man vet att det är mycket räv.

Får hoppas att det blir lite klara nätter runt den 14 när det är fullmåne. Så du får en chans att nypa ett par ;)

Synd att det inte är kallt så du kan dra ut ny kojan :ermm:

Jo det är tråkigt utan snön, får köpa en stor vit presenning och ha åteln om det ska fortsätta :wink:

Får hoppas på klart väder då :smile:

Sköt 12 på vak förra året så nu när man har två nya kojor i år så var förväntningarna lite högre men vädret på västkusten är sällan konstant :dry:

• Svar 509
  • Visningar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Grattis till dubblén Kurok     JPA grattis till räven   Här kommer bilder på nattens tre i nummerordning.                kl 00:50  Tik  6kg                          kl 00:55  Hanne 7,4kg        

• Spegel, saliv o gnugga fregolit försiktigt resulterade i inlockad numera död räv :-) Sent from my iPhone using Tapatalk

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Nu sprack äntligen nollan och kojan blev invigd med en hane på 7kg!

Posted Images

Publicerat

Snöfritt här nu. Upplevelsen lär väl inte bli lika spännande men jag tror gårdsljuset räcker till åteln i alla fall. Men runt om blir det nog jävligt svårt att se ngt. Kör ut ikväll, kanske blir en kort sittning om det visar sig att man inget ser.. 

Publicerat

Skrev i fel tråd innan såg jag.. En pluppad säkert, en sannolikt. Den snurrade o for efter plupp.. Tror jag ser den ligga 10 m fr skottplatsen.. Sett en till :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Grattis Hippen! :smile:

Snyggt med en dubblé. :thumbsup:

Publicerat

Snyggt!! Grattis!!

Publicerat

Härligt:)

Publicerat
  • Författare

Satt igår mellan halv 10 till 1. Inte ett skit. Börjar tappa tålamodet nu. För 2 veckor sedan var det räv där nästan varje natt. Sen började regnet och varmgrader. Och det har kanske varit räv på åteln 2 ggr på 2 veckor... Nästa vecka ska det bli kallt igen och hoppas att det händer något då. Hör rävarna skrika när jag sitter. De kanske inte kommer till åteln i parningsperioden

Publicerat

Satt igår mellan halv 10 till 1. Inte ett skit. Börjar tappa tålamodet nu. För 2 veckor sedan var det räv där nästan varje natt. Sen började regnet och varmgrader. Och det har kanske varit räv på åteln 2 ggr på 2 veckor... Nästa vecka ska det bli kallt igen och hoppas att det händer något då. Hör rävarna skrika när jag sitter. De kanske inte kommer till åteln i parningsperioden

De brukiar vara sämre på åteln under löpet, efter löpet blir de desto mer stammisar.

Publicerat
  • Författare

De brukiar vara sämre på åteln under löpet, efter löpet blir de desto mer stammisar.

Hoppas det. Ska åka dit varje dag nu och slänga ut godis åt dom :)

Publicerat

Samma här!

Ingen snö men nu börjar månen lysa lite och eftersom man är Gräsänkling i en vecka så blir det nog en del sittning..

Publicerat

Grattis på dig! :smile:

Bra jobbat! :thumbsup:

Publicerat

Grattis!

Respekt att sitta snölöst så länge. :thumbsup:

Jag gissar att jag får nog snabbare vid eventuella månljus sittningar

Publicerat

Grattis JPA!

Här har löpet tydligen börjat.

Satt mellan 23-05. Från 01 till 04:30 sprang det en räv och skällde konstant på behörigt avstånd. När jag hörde att han försvann längre bort för en stund vid 03. Då hörde jag en till som kom skällande och allt närmare men inte inom håll den heller. Hörde även en tik efter en stund. Sen Kom den första tillbaks igen, sprang å skällde runt lite en stund. Allt vart tyst vid 04:30. Suck så frustrerande, såg räv vid två tillfällen men alldeles för långt håll.

Hörde inte ett skall natten till söndag.

Någon som har en uppfattning hur länge dom löper?

Publicerat

Tack så mycket allihop!! Blir nog ett litet försök till ikväll...

Publicerat

Grattis JPA! :smile:

Bra avslut på kvällen innan du la ner huvudet på kudden o däckade. :yes:  :thumbsup:

Publicerat

Tack lsjonsson!!

Publicerat

Grattis JPA

Det verkar som du är inne i ett stim på vakjakten nu :thumbsup:

Hur många har trillat denna säsongen?

Publicerat

Tackar Tjörnbon!! Det här var sjätte på åteln. Har blivit sju totalt den här säsongen än så länge. Det verkar som att löpet är över här... hörde bara ett skall igår och dom går ganska bestämt mot åteln. Blir ett pass till ikväll.. får passa på nu när månen är framme. Den plus lite sken från gårdar runt omkring så funkar det fint att sitta...

Publicerat

Blev inget igår när jag och kompisen satt ett pass så blir ett nytt försök ikväll igen... Har fått lite snö nu ikväll så det ska bli spännande...

Publicerat

Där åkte en i backen!!

Publicerat
  • Författare

Där åkte en i backen!!

Snyggt!

Publicerat

Där kom tvåan!!