Publicerat Februari 9, 201412 yr Tack! Det är extra tråkigt när det inte kommer snö, när man vet att det är mycket räv. Får hoppas att det blir lite klara nätter runt den 14 när det är fullmåne. Så du får en chans att nypa ett par Synd att det inte är kallt så du kan dra ut ny kojan Jo det är tråkigt utan snön, får köpa en stor vit presenning och ha åteln om det ska fortsätta Får hoppas på klart väder då Sköt 12 på vak förra året så nu när man har två nya kojor i år så var förväntningarna lite högre men vädret på västkusten är sällan konstant
Publicerat Februari 9, 201412 yr Snöfritt här nu. Upplevelsen lär väl inte bli lika spännande men jag tror gårdsljuset räcker till åteln i alla fall. Men runt om blir det nog jävligt svårt att se ngt. Kör ut ikväll, kanske blir en kort sittning om det visar sig att man inget ser..
Publicerat Februari 10, 201412 yr Skrev i fel tråd innan såg jag.. En pluppad säkert, en sannolikt. Den snurrade o for efter plupp.. Tror jag ser den ligga 10 m fr skottplatsen.. Sett en till :-) Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Februari 10, 201412 yr Författare Satt igår mellan halv 10 till 1. Inte ett skit. Börjar tappa tålamodet nu. För 2 veckor sedan var det räv där nästan varje natt. Sen började regnet och varmgrader. Och det har kanske varit räv på åteln 2 ggr på 2 veckor... Nästa vecka ska det bli kallt igen och hoppas att det händer något då. Hör rävarna skrika när jag sitter. De kanske inte kommer till åteln i parningsperioden
Publicerat Februari 10, 201412 yr Satt igår mellan halv 10 till 1. Inte ett skit. Börjar tappa tålamodet nu. För 2 veckor sedan var det räv där nästan varje natt. Sen började regnet och varmgrader. Och det har kanske varit räv på åteln 2 ggr på 2 veckor... Nästa vecka ska det bli kallt igen och hoppas att det händer något då. Hör rävarna skrika när jag sitter. De kanske inte kommer till åteln i parningsperioden De brukiar vara sämre på åteln under löpet, efter löpet blir de desto mer stammisar.
Publicerat Februari 10, 201412 yr Författare De brukiar vara sämre på åteln under löpet, efter löpet blir de desto mer stammisar. Hoppas det. Ska åka dit varje dag nu och slänga ut godis åt dom
Publicerat Februari 10, 201412 yr Samma här! Ingen snö men nu börjar månen lysa lite och eftersom man är Gräsänkling i en vecka så blir det nog en del sittning..
Publicerat Februari 11, 201412 yr Detta är en populär post. Fick för kraftig abstinens så jag fick åka och sätta mig även fast vi inte har någon snö här. Satte mig vid åttatiden och det var inte ett liv förrän den här lilla tiken kom ut på åteln vid ett!! Go natt på er!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Februari 11, 201412 yr Grattis! Respekt att sitta snölöst så länge. Jag gissar att jag får nog snabbare vid eventuella månljus sittningar
Publicerat Februari 11, 201412 yr Grattis JPA! Här har löpet tydligen börjat. Satt mellan 23-05. Från 01 till 04:30 sprang det en räv och skällde konstant på behörigt avstånd. När jag hörde att han försvann längre bort för en stund vid 03. Då hörde jag en till som kom skällande och allt närmare men inte inom håll den heller. Hörde även en tik efter en stund. Sen Kom den första tillbaks igen, sprang å skällde runt lite en stund. Allt vart tyst vid 04:30. Suck så frustrerande, såg räv vid två tillfällen men alldeles för långt håll. Hörde inte ett skall natten till söndag. Någon som har en uppfattning hur länge dom löper?
Publicerat Februari 11, 201412 yr Detta är en populär post. Kom till gluggen vid halv tio trött som fan efter att ha sovit 3 timmar natten innan... Dopade mig med Coca Cola och marabou mjölk choklad sen var jag pigg igen. Sen vid 22:50 kom denna tik lunkandes mot åteln och strax efter var det över för hennes del... Go natt på er!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Februari 12, 201412 yr Grattis JPA! Bra avslut på kvällen innan du la ner huvudet på kudden o däckade.
Publicerat Februari 12, 201412 yr Grattis JPA Det verkar som du är inne i ett stim på vakjakten nu Hur många har trillat denna säsongen?
Publicerat Februari 12, 201412 yr Tackar Tjörnbon!! Det här var sjätte på åteln. Har blivit sju totalt den här säsongen än så länge. Det verkar som att löpet är över här... hörde bara ett skall igår och dom går ganska bestämt mot åteln. Blir ett pass till ikväll.. får passa på nu när månen är framme. Den plus lite sken från gårdar runt omkring så funkar det fint att sitta...
Publicerat Februari 13, 201412 yr Blev inget igår när jag och kompisen satt ett pass så blir ett nytt försök ikväll igen... Har fått lite snö nu ikväll så det ska bli spännande...