Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Håller på att beställa från KUIU- någon som vill ha något?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Gå på XL. Christian

• Svar 112
  • Visningar 27,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Christian N
    Christian N

Tja förmodligen ingen som bryr som om just detta men jag är enveten,   efter en vintersäsong med aktiva klädval och KUIU prylar kan jag säga att jag denna vinter har frusit mindre och varit en bättr

• Kommentarer om hjulbenthet är ok! Visar lite bilder på kläder och lekamen som vägledning i andras funderingar över storlekar när det gäller Kuiu. Jag har mätt upp den gamla kroppen och är 90 cm i

• defransson
    defransson

Jag har väntat sen 18 maj på backordern. Innan dess låg jag och bevakade men inga grejer kom in. Mailade KUIU och frågade och de sa att de just nu på flera artiklar, bland annat de jag ville ha, bara

Posted Images

Publicerat

Jag har väntat sen 18 maj på backordern. Innan dess låg jag och bevakade men inga grejer kom in.
Mailade KUIU och frågade och de sa att de just nu på flera artiklar, bland annat de jag ville ha, bara fick tillräckligt från produktion för att beta av backorderlistan.

Därför rekommenderade hon att lägga en backorder på båda artiklarna. Då bjuder de på frakten på dessa (vilket blir en slant).

Vad gäller storlek ska du absolut välja XL om du är på gränsen.
Jag köpte M på min Guidejacka och den sitter ruskigt bra med underställ och fleece men bra tight med dunjacka under.
Min kommande Yukon är i L.
Kan även rekommendera deras Northstar-handskar för bruk när det är riktigt kallt ute.
Lite klumpiga men det går att hantera bössan med dem på och de har ett bra system för snölås mot armen.

Publicerat

Får skynda på med att trycka iväg beställningen.

Några handskar ligger i wish list, Yukon Pro och Ultra merino 210.

Åsikter om dessa?!

Publicerat
  • Författare

Ja, att jag är avis på dig, jag har ett par Guide handskar, de är fortfarande skitfina efter rätt hård jakt, jag vill ha ett par Yukon Pro, men har lovat mig själv att inte handla mer jaktkläder.

Merino handskarna är jag rätt klar över att de verkligen inte tål allt för hårt bruk, de är att ses som varma/sköna finhandskar och därtill även med deras nabbning på insidan kommer de att vara rätt så halkiga, men du får gärna bevisa att jag har fel och köpa ett par för utprovning. 

/CHristian

Publicerat

Jag velade mellan Yukon och Northstar och gick på de varmare Northstar.

De har ett fantastiskt bra grepp men är som sagt lite tjocka, där tror jag Yukon är snäppet tunnare och dessutom bättre i regnväder.

Hur varma är dina Guide, Christian? Jag behöver ett par bra handskar för perioden när Northstar är för varma.

Publicerat
  • Författare

Fransson-de är för varma just på sommaren, men i övrigt som vår/höst handske för rörlig men även stationär jakt är de rätt varma, mest på grund av att de är rätt vind/fuktäta, så man blir varken kall eller blöt om händerna, 

just det, jag upplever att de fortsätter att värma även efter att man har badat med dem, vilket jag gjort någon gång under jakt på Gotland. /Christian

Publicerat

Kuiu släpper ny kollektion,

http://us2.campaign-archive2.com/?u=6b6fd99fe17ac245526a52fd1&id=cf36b069ef&e=30bdda0edf

Fn vad jag är sugen på att shoppa lite. /Christian

Riktigt hyggliga priser. Kanske måste tänka om vad gäller jackan jag beställt. Yukon finns inte längre i shopen så jag vet inte om den utgått.

Edit: Såg att Yukon var flyttat till raingear.

Publicerat
  • Författare

Ja det är ett superbra pris sett till vad man får i form av kläder, jag har bara inte möjlighet att motivera mer inköp, just nu, jag får vänta till nästa rea och då ev köpa ett set av detta slag. /Christian

• 2 weeks later...
Publicerat

Sådärja, byxorna restade men jackan fanns tydligen. Värre var att jag inte fick uppgifterna att stämma så banken ringde till slut :biggrin: 

Väntans tider!

Publicerat

Nice!
Väntar fortfarande på mina grejer, men en polare beställde så via honom har jag handskar och mössa på väg  :smile:

Publicerat

Se på fan!

Nu kom mina restade grejer in i lager och är på väg hitåt.

Inget är som väntans tider...

Publicerat

Jackan packades upp nyss, ser fram mot nästa regn.

Publicerat

Jackan packades upp nyss, ser fram mot nästa regn.

Bilder då för 17

Publicerat

post-9336-0-48213600-1437737240_thumb.jp

Tog en XL efter konsultation med C, vill ha plats för värme under och nog får jag plats för det.

post-9336-0-37032100-1437737795_thumb.jp

post-9336-0-12594700-1437737864_thumb.jp

Hängde med lite papper ifrån firman bl.a detta, intressant läsning. Antar att man måste ha på fötterna i USA, annars väntar nog giljotinen.

Skall andas bättre än gore, i gengäld hålla emot högtryck sämre. Återstår att se och uppleva.

Publicerat
  • Författare

Tyckte du det blev för stort? Du ser ut att göra 100 km/h på plats. Christian

Publicerat

Klockad på 98, den kommer funka endast med t-shirt under också. Meningen att den skall vara i bruk under stora delar av säsongen, inte bara vid regn. Så XL blev bra. 

• 1 month later...
Publicerat

Mitt Guide-ställ är på väg! Har varit det i nästan tre veckor och HERRE GUD! vilken tid det tar bara för att man vill ha något och det är lite brottom.... Hoppas nu bara att det passar.

Publicerat

Hur lång tid tar det förresten att få ett litet skitpaket från San fransisco och hit?! Där har det legat och surnat sedan 15/8 och älgjakten börjar på måndag. USPS borde kanske ändå fortsätta på samma bana som Lance Armstrong gjorde... Lite doping i fall som detta hade ju inte varit fel.

Publicerat

Har lite blandade erfarenheter av deras leveranser. Den senaste gick brutalt snabbt när de väl fick mitt kreditkort att funka, USPS var klockrena.
Å andra sidan så har jag haft leveranser (en retur) som valsade runt halva USA innan jag ruttnade och fick mina pengar (och därmed slutade följa dess öde).

Men det är väl värt att vänta på när man får dem. Har gått runt i mitt Guideställ nu i augusti och myst med just inget under. Har man ventilationen öppen så funkar det kanon.

Sen vet jag att det blir varmt och gott när man får in lite isolering under till vintern.

Publicerat

Ena gick paketet gick löjligt fort, det andra drog nog ut till nära 2 veckor.

Publicerat

Va ' då "drog ut" två veckor?! Mitt har suttit fast i San frasisco i snart 3 veckor.

Publicerat

Olika falla livets lotter. Mejla och kolla, låter konstigt.

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu har mitt Guide-ställ varit på väg sedan 15:e augusti. Nu har det har kommit ända till New York. Tänker på ordspråket: "-Den som väntar på något gott får oftast vänta jävligt länge."

Publicerat

New York? Mina hade take off ifrån LA, dina får en royal tour :)