Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Håller på att beställa från KUIU- någon som vill ha något?

Featured Replies

Publicerat

När mina Guide-byxor äntligen kommer i storlek 36 (L) är de gigantiska. Provade en kompis Alpine-pant i 34 (M) som satt lite tight och valde då 36. Detta måste vara fel! Jackan i Large är ju perfekt. Fan också!

post-2892-0-24800100-1444758424_thumb.jp

post-2892-0-18756200-1444758436_thumb.jp

post-2892-0-18155200-1444758447_thumb.jp

post-2892-0-72413100-1444758545_thumb.jp

• Svar 112
  • Visningar 27,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Christian N
    Christian N

Tja förmodligen ingen som bryr som om just detta men jag är enveten,   efter en vintersäsong med aktiva klädval och KUIU prylar kan jag säga att jag denna vinter har frusit mindre och varit en bättr

• Kommentarer om hjulbenthet är ok! Visar lite bilder på kläder och lekamen som vägledning i andras funderingar över storlekar när det gäller Kuiu. Jag har mätt upp den gamla kroppen och är 90 cm i

• defransson
    defransson

Jag har väntat sen 18 maj på backordern. Innan dess låg jag och bevakade men inga grejer kom in. Mailade KUIU och frågade och de sa att de just nu på flera artiklar, bland annat de jag ville ha, bara

Posted Images

Publicerat

Någon som är intresserad? Jag är 178 cm lång och väger 81 kg. Dessa behöver fyllas ut av någon som är både större och längre...

Publicerat

Är de för långa oxå?

Publicerat

Tänk på att det snart är julbordstider! ;):D

Publicerat

Ja, minst 5-10 cm för långa....

Publicerat

Julbordstider i och för sig men äter jag mig i byxorna får jag ju köpa ny jacka eftersom den passade. Åter på ruta ett....

Publicerat

Det låter som en felmärkning, vi är lika lång och jag har L på mina Yukon och de blev perfekt i längd.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Kuiu har en efter rea med 20 % rabatt just ni, för oss internationella kunder innebär det att frakten blir nästan gratis om man handlar för 150 USD, handlar man så att man når 30%-s gränsen har man handlar hem frakten helt,

jag har tappat bort mina handskar, 

så det blev två par nya handskar och en keps, för de där dagarna när jag behöver se casual ut. /Christian

Publicerat

Det låter ju otroligt spännande.

Men jag har inte riktigt förstått i vilket temperaturspann som man kan bli man grymt snabb. Produktutbudet är rätt så brett, men produktnamnen är precis lika intetsägande.

För en suburban, medelstressad, pendlande tjänsteman med inviduell transportlösning och eko-uppvärmd bostad räcker knappt tiden till att både läsa in sig på Kuiu-sortimentet och samtidigt hinna med att "laijka" de senaste politiskt vinklade inläggen från alla man följer på facebook under tiden som man försöker hålla sig ajour och socialt accepterad med Kulturnyheterna och Skavlan från public service.

Blir man som passkytt bara grymt snabb i svenskt höstrusk eller är det t o m så att att det finns Kuiu-produkter där man blir grymt snabb i svenska minusgrader (kallare än -5C)? Vilken range är det?

Publicerat

Guide är en tjocklek som jag använder på vintern, så även Yukon. Dock måste man isolera ordentligt om det är kallt. Jag har två underställ och en dunjacka om det är under 5 minus.

Publicerat
  • Författare

Tja kläderna är sydda och avsedda för jakt i bergen, rörlig jakt men mina erfarenheter är att med rätt underställ och skor har jag aldrig mått så bra på pass, dvs de är trevliga som fn, välsydda och gör mig till DN bättre jägare genom att jag inte fryser samt är rörlig även på pass. Christian

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• 9 months later...
Publicerat

Trådlyft...

Jag är verkligen sugen på att beställa ett par Guide pants och västen från samma serie. Men vågar man? Jag tänker mest på att storlekarna verkar en smula osäkra, speciellt med josc72:s erfarenheter ovan.

Själv bär jag 34 eller 36 i jeans, nästan alltid Large i alla kläder. Undrar just om jag vågar beställa Guide pants i storlek 36 eller om det kommer ett tält för två pers som en del verkar ha drabbats av...

Publicerat

Då tycker jag att du ska ta den mindre av storlekarna. Enligt mig är de ganska rymliga och även långa. Var bor du? Jag skulle kunna skicka mina så du får prova. 

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Publicerat

Fraktfritt om man skriver in sig i deras nyhetsbrev. Det blev Guide väst i stl L och Guide byxor i 34. Rätt storlekar för mig! Jag får plats med ett eller två inte alltför tjocka lager under.

Köpte även en huvtröja i stl L från Outlet-delen. Den passar mig väl egentligen bra men den är tajt och stretchig och föga smickrande för en kontorsräka med buk som jag. Inga utviksbilder alltså! :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej!

Någon som testat kläderna en längre tid och kan komma med ett utlåtande? Har läst både gott som dåligt om Kuius kläder. Mitt Beretta Kodiakställ börjar få diverse hål överallt... Ett överlag riktigt dåligt ställ såhär i efterhand... Speciellt med tanke på priset! Så Beretta blir det aldrig igen.

Så nu vill jag veta hur Kuiu håller emot väder, vind och speciellt hållbarheten. Jag jagar i täta skogar med taggar och hård terräng samt att jag ofta sitter på knä när jag gör diverse saker.

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Jag undrar om inte Thomas är på väg att även han gilla märket. /C

Publicerat

Jag vet en till som är ett stort fan:

Rätt intressant figur, Hetfield. Här är lite kul lyssning:

• 10 months later...
  • 8 months later...
Publicerat

Om jag förstått det rätt så är storlekarna väl tilltagna. Tycker också det ser ut så på deras storleksguide. Jag är medium, skall jag beställa small?

Publicerat

Beställde byxor enligt deras storlekar nu ändå. Jag hinner väl bli fet. Har 15% rabatt där nu om någon vill ha koden måste jag maila den.

Publicerat
14 minutes ago ÅlandsFilip sa:

Beställde byxor enligt deras storlekar nu ändå. Jag hinner väl bli fet. Har 15% rabatt där nu om någon vill ha koden måste jag maila den.

Skulle säga att de är stora.

Publicerat
57 minutes ago strävhår sa:

Skulle säga att de är stora.

Får hoppas... Det var några som kommenterat att dem var mer storleksenliga än byxor dem tidigare beställt från Kuiu. Det var pro pant jag köpte, utlovade hållbarhet och jag kryper som ett barn i skogen.

Säljer dem billigare här om dem inte passar.

Publicerat
  • Författare

jag är ju fet, så för mig passar de. /C