Publicerat November 19, 201312 yr Börjar ha mycketbäver på marken nu. Inte påmitt skifte som tur är men på grannarnas. Tänkte skjuta bort lite men funderar lite hur. Tips önskas om tillvägagångssätt. Läst nånstans att man fixar läckage på dammen och sätter sig och väntar på reparatören. Stämmer det? Skickat från min GT-P5110
Publicerat November 19, 201312 yr Under hösten jobbar dom mycket med hyddorna så sätt dig där. Under oktober-nov nu i höst har jag skjutit 8st, alla på eller i direkt anslutning till hyddorna. /Mike
Publicerat November 20, 201312 yr Alla 8 är skjutna under första gryningstimman,har även suttit eftermiddag/kväll men hos mig har dom kommit ut långt efter att det blivit becksvart så här är det bara morgon som gäller. /Mike
Publicerat November 20, 201312 yr Båt/kanot är ett oerhört bra hjälpmedel då bävern inte skyggar så mycket för den då de är trygga i vattnet. Jag har flera gånger haft bäver 1m från kanoten eller båten. Men även om du inte har båt så jaga nära hyddan och sitt rätt i vind, tar dom vittring är det kört.
Publicerat November 24, 201312 yr Författare Båt funkar inte då den här bäcken kliver man över normalt med ett stort kliv. Nu inte lika lätt. Men den har frusit nu så det får väl bli till våren då? Skickat från min GT-P5110
Publicerat Mars 12, 201412 yr Var ner till en sjö nu i eftermidda och kolla isen och då såg jag 4 bävrar i utloppet i sjön så nu är det i full gång!
Publicerat Mars 12, 201412 yr Var ner till en sjö nu i eftermidda och kolla isen och då såg jag 4 bävrar i utloppet i sjön så nu är det i full gång! Idag var det jädrar i mig bäverväder !
Publicerat Mars 18, 201412 yr Första bäverpasset iår. Ser att bävern började tidigare. Har bäverns matplats ca 60 meter bort
Publicerat Mars 18, 201412 yr Första bäverpasset iår. Ser att bävern började tidigare. Har bäverns matplats ca 60 meter bort
Publicerat Mars 18, 201412 yr Första bäverpasset iår. Ser att bävern började tidigare. Har bäverns matplats ca 60 meter bort Fasen, nu drar det i tarmen !
Publicerat Mars 18, 201412 yr Fasen, nu drar det i tarmen ! Riktigt skön kväll. Såg nyss en bäver men den gick aldrig upp på land, men den vände vid matplatsen så den kanske kommer tillbaka
Publicerat Mars 18, 201412 yr Riktigt skön kväll. Såg nyss en bäver men den gick aldrig upp på land, men den vände vid matplatsen så den kanske kommer tillbaka Det går att skjuta dom i vattnet om man har en Jonsson´s Bäverhuggkrok. 2 av 2 skjutna i halskotpelaren i vattnet.
Publicerat Mars 18, 201412 yr Det går att skjuta dom i vattnet om man har en Jonsson´s Bäverhuggkrok. 2 av 2 skjutna i halskotpelaren i vattnet. 20100511 Jonssons Bäver m bäverhuggkroken.jpg En sån hade inte varit dum!
Publicerat Mars 18, 201412 yr En sån hade inte varit dum! 7,2 m teleskopsmetspö. Tog bort dom 2 översta delarna så att det blev ca 6 m o lite styvare. Tog en havsfiskekrok o slipade bort hullingen och använde mig av superlim o spölindningstråd o lack.
Publicerat Mars 18, 201412 yr annars skaffar man en labbe som gladlingen simmar ut och hämtar den I vatten som är just över nollan i den norra landsändan, strömt o isflak som kan komma farandes också. Nej tack, jag tror inte det för min del.
Publicerat Mars 19, 201412 yr Isjonsson, hur ser det ut med bäver i Haparanda-Kalix trakterna? Skickat från min C6903 via Tapatalk
Publicerat Mars 19, 201412 yr Isjonsson, hur ser det ut med bäver i Haparanda-Kalix trakterna? Skickat från min C6903 via Tapatalk Bävrarna som vi har haft i 2 bäckar har flyttat ut i Kalix älven nu, och vi får lov att skjuta dom där och sedan har vi skottpengar på dom också. 400 kr/st. Vi måste vara väldigt försiktiga när vi jagar i älven p g a alla hus som ligger på bägge sidorna om älven. I Kalix ser det väl bra ut. Hur det ser ut i Happis vet jag inte men det finns väl där också.
Publicerat Mars 19, 201412 yr Bävrarna som vi har haft i 2 bäckar har flyttat ut i Kalix älven nu, och vi får lov att skjuta dom där och sedan har vi skottpengar på dom också. 400 kr/st. Vi måste vara väldigt försiktiga när vi jagar i älven p g a alla hus som ligger på bägge sidorna om älven. I Kalix ser det väl bra ut. Hur det ser ut i Happis vet jag inte men det finns väl där också. Är ni i Bondersbyn och jagar?
Publicerat Mars 19, 201412 yr Är ni där vid sågen eller är ni uppåt också mot pataudden och uppåt? Fiskar själv väldigt mycket i Kalixälven och i Bonders så nog har man sett bäver där runt om kring. På vissa ställen ligger de ju träd här och var.
Publicerat Mars 20, 201412 yr Vi är mycket uppåt Salkostudden o nedanför Bondeborg. Det är svårt att skjuta bäver nere vid Pataudden o vid sågen p g a alla hus som ligger där. Nedanför bron ute på holmarna i älven ser man dom också o hela vägen ner till Stråkanäs efter E4:an har man sett avverkningar. Så bäverstammen är stor i Kalix älv.