Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäverjakt

Featured Replies

Publicerat

Börjar ha mycketbäver på marken nu. Inte påmitt skifte som tur är men på grannarnas. Tänkte skjuta bort lite men funderar lite hur. Tips önskas om tillvägagångssätt. Läst nånstans att man fixar läckage på dammen och sätter sig och väntar på reparatören. Stämmer det?

Skickat från min GT-P5110

• Svar 142
  • Visningar 13,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ragnarsson96
    Ragnarsson96

Tog med flickvännen på bäverjakt, hon fick skjuta sitt livs första vilt och nöjd blev hon!    läs mer på http://www.filip.jagarliv.com/#home om ni orkar! 

• En överlycklig Hjallis med sin första bäver. Vi smög i minst en timme och den gäckade oss säkert 20 gånger. Hjallis sköt själv ett perfekt lungskott när den satt på land. Rullade dock i så pappa fick

• WestCoast
    WestCoast

Så här ser mina sköldar ut jonsson Skickas från min iPhone via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Under hösten jobbar dom mycket med hyddorna så sätt dig där.

Under oktober-nov nu i höst har jag skjutit 8st, alla på eller i direkt anslutning till hyddorna.

/Mike

Publicerat

Vilka tider skjuter du på?

/Urban

Publicerat

Alla 8 är skjutna under första gryningstimman,har även suttit eftermiddag/kväll men hos mig har dom kommit ut långt efter att det blivit becksvart så här är det bara morgon som gäller.

/Mike

Publicerat

Båt/kanot är ett oerhört bra hjälpmedel då bävern inte skyggar så mycket för den då de är trygga i vattnet. Jag har flera gånger haft bäver 1m från kanoten eller båten. Men även om du inte har båt så jaga nära hyddan och sitt rätt i vind, tar dom vittring är det kört.

Publicerat
  • Författare

Båt funkar inte då den här bäcken kliver man över normalt med ett stort kliv. Nu inte lika lätt. Men den har frusit nu så det får väl bli till våren då?

Skickat från min GT-P5110

• 3 months later...
Publicerat

Var ner till en sjö nu i eftermidda och kolla isen och då såg jag 4 bävrar i utloppet i sjön så nu är det i full gång! :thumbsup:

Publicerat

Var ner till en sjö nu i eftermidda och kolla isen och då såg jag 4 bävrar i utloppet i sjön så nu är det i full gång! :thumbsup:

Idag var det jädrar i mig bäverväder !
Publicerat

Idag var det jädrar i mig bäverväder !

Ja otroligt skönt nu på em !  

Publicerat

Första bäverpasset iår.

Ser att bävern började tidigare.

Har bäverns matplats ca 60 meter bort :)

Publicerat

Första bäverpasset iår.

post-5306-0-50395800-1395158112_thumb.jp

Publicerat

Första bäverpasset iår.

Fasen, nu drar det i tarmen !
Publicerat

Fasen, nu drar det i tarmen !

Riktigt skön kväll. Såg nyss en bäver men den gick aldrig upp på land, men den vände vid matplatsen så den kanske kommer tillbaka :)

Publicerat

Riktigt skön kväll. Såg nyss en bäver men den gick aldrig upp på land, men den vände vid matplatsen så den kanske kommer tillbaka :)

Det går att skjuta dom i vattnet om man har en Jonsson´s Bäverhuggkrok. :thumbsup:

2 av 2 skjutna i halskotpelaren i vattnet. :thumbsup:

post-144-0-88226500-1395165106_thumb.jpg

:smile:

Publicerat

Det går att skjuta dom i vattnet om man har en Jonsson´s Bäverhuggkrok. :thumbsup:

2 av 2 skjutna i halskotpelaren i vattnet. :thumbsup:

attachicon.gif20100511 Jonssons Bäver m bäverhuggkroken.jpg

:smile:

En sån hade inte varit dum! :)

Publicerat

En sån hade inte varit dum! :)

7,2 m teleskopsmetspö. Tog bort dom 2 översta delarna så att det blev ca 6 m o lite styvare. Tog en havsfiskekrok o slipade bort hullingen och använde mig av superlim o spölindningstråd o lack. :thumbsup:

Publicerat

annars skaffar man en labbe som gladlingen simmar ut och hämtar den

Publicerat

annars skaffar man en labbe som gladlingen simmar ut och hämtar den

I vatten som är just över nollan i den norra landsändan, strömt o isflak som kan komma farandes också.

Nej tack, jag tror inte det för min del. :thumbsup:

Publicerat

Isjonsson, hur ser det ut med bäver i Haparanda-Kalix trakterna?

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Publicerat

Faan, va sugen man blir.

Publicerat

Isjonsson, hur ser det ut med bäver i Haparanda-Kalix trakterna?

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Bävrarna som vi har haft i 2 bäckar har flyttat ut i Kalix älven nu, och vi får lov att skjuta dom där och sedan har vi skottpengar på dom också. 400 kr/st.

Vi måste vara väldigt försiktiga när vi jagar i älven p g a alla hus som ligger på bägge sidorna om älven.

I Kalix ser det väl bra ut. Hur det ser ut i Happis vet jag inte men det finns väl där också.

Publicerat

Bävrarna som vi har haft i 2 bäckar har flyttat ut i Kalix älven nu, och vi får lov att skjuta dom där och sedan har vi skottpengar på dom också. 400 kr/st.

Vi måste vara väldigt försiktiga när vi jagar i älven p g a alla hus som ligger på bägge sidorna om älven.

I Kalix ser det väl bra ut. Hur det ser ut i Happis vet jag inte men det finns väl där också.

Är ni i Bondersbyn och jagar?

Publicerat

Jepp! :thumbsup:

Fruns hemby. :smile:

Publicerat

Är ni där vid sågen eller är ni uppåt också mot pataudden och uppåt? Fiskar själv väldigt mycket i Kalixälven och i Bonders så nog har man sett bäver där runt om kring. På vissa ställen ligger de ju träd här och var.

Publicerat

Vi är mycket uppåt Salkostudden o nedanför Bondeborg. Det är svårt att skjuta bäver nere vid Pataudden o vid sågen p g a alla hus som ligger där.

Nedanför bron ute på holmarna i älven ser man dom också o hela vägen ner till Stråkanäs efter E4:an har man sett avverkningar.

Så bäverstammen är stor i Kalix älv.