Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäverjakt

Featured Replies

• Svar 142
  • Visningar 13,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ragnarsson96
    Ragnarsson96

Tog med flickvännen på bäverjakt, hon fick skjuta sitt livs första vilt och nöjd blev hon!    läs mer på http://www.filip.jagarliv.com/#home om ni orkar! 

• En överlycklig Hjallis med sin första bäver. Vi smög i minst en timme och den gäckade oss säkert 20 gånger. Hjallis sköt själv ett perfekt lungskott när den satt på land. Rullade dock i så pappa fick

• WestCoast
    WestCoast

Så här ser mina sköldar ut jonsson Skickas från min iPhone via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Hittade på forumet igår, strax efter jag lyckats skjuta min andra bäver i år.

Förra veckan blev det en liten,typ 8-9 kg men igår kväll åkte det med en 20 kg:s klump.

Inte helt lätt transportera........ :-)

Ska försöka lägga till nån bild vad det lider

Tackar! Verkar bli trevligt!

Det blev en tredje innan jag gav mig....

post-15768-0-99292100-1400442016_thumb.j

post-15768-0-31659400-1400442030_thumb.j

post-15768-0-18241700-1400442048_thumb.j

Publicerat

Det blev en tredje innan jag gav mig.... image.jpg image.jpg image.jpg

Grattis!

Publicerat

Grattis! :smile:

Publicerat

Publicerat

En överlycklig Hjallis med sin första bäver. Vi smög i minst en timme och den gäckade oss säkert 20 gånger. Hjallis sköt själv ett perfekt lungskott när den satt på land. Rullade dock i så pappa fick bada. Gjorde det gärna. Det gav mersmak. Hoppas det håller i sig.

tänkte först fan vad stor bäver sen helvete vilken bössa innan polleterna började ramla ner är en liten kille på bilden

skitkul att han fick välta omkull efter en sån strapats 

Publicerat

Johan- Så otroligt bra gjort av dig, och av Hjallis. Härligt att läsa. /Christian

Publicerat

Tack alla! Och grattis till Hjallis! Häftigt!

Publicerat

tänkte först fan vad stor bäver sen helvete vilken bössa innan polleterna började ramla ner är en liten kille på bilden

skitkul att han fick välta omkull efter en sån strapats

Du vet bävrarna i Bellvik har lite av samma påbrå som urtjädern! De ÄR stora och för det mesta minst lika farliga....

Publicerat

Och nu är filmen klar de vart en 16 min lång jaktfilm så kolla gärna in den och skriv vad ni tycker!! 

Mvh

Publicerat

Bra film ante! :)

Publicerat

Fin film Ante! :thumbsup:  :smile:

Publicerat

Bra film. Bra musik ock fina bilder. Något jag lärt mig från toppjaktsfilmande är att alltid ha ett stativ med sig. Antingen har jag ett stort eller ett mycket litet. Båda trebens. Det stora står på marken och det lilla tar jag ofta stöd med mot tex ett träd. På så sätt undviker man att rycka till i skottet. Spelar ingen roll hur mycket man filmat och skjutit så får man alltid skak i skottögonblicken. Det är häftigt/effektfullt att se fjädrar ryka från en tjäder eller vattendroppar spruta efter ett bäverskott. Då krävs att kameran är tokstabil. Testa med ett stativ!

Publicerat

3e3y3e2a.jpg

y6ydapev.jpg

Upptäckte denna tråd lite sent kanske, men jag lyckades skjuta min första bäver den 9 maj efter en kort men mycket intensiv smygjakt. Ville inte skjuta den i vattnet, trots att hållet inte var långt, utan väntande tills han klev upp på land. Fick lik förbannat bada då han välte ner i vattnet, men det var de värt. En gammal hane på 17,5 kg. Väntar just nu på skinnet!

Publicerat