Publicerat Mars 20, 201412 yr Bäver finns de då. När jag var i fiskade i höst hittade jag en bäverhydda ovanför bondeborg fast på den östra sidan av älven i en vik. Det verkar ju som att bäver finns det hela vägen upp till Kamlunge. Finns ju säkert bäver ovanför också men har aldrig varit och kollat.
Publicerat Mars 20, 201412 yr Ja visst gör det det! Ja, jag har hört talats om den. Man får åka upp o reka. Visst var det i vilken där stugan ligger på udden vid håvstället? Ja, dom har förökat sig ordentligt i älven. Svårt att skjuta dom med tanke på bebyggelsen efter älven kan vara en bidragande orsak. Jag har inte hört något om det finns i Kamlungeträsket också.
Publicerat Mars 20, 201412 yr Det är första viken efter forsen i Bondeborg på östra sidan. Kan inte säga att jag är 100% säker att de var en bäver hydda men kanske 80% säker eftersom att jag gick där en kväll när de hade börjat bli ganska mörkt. Det är den stora viken ovanför forsen på höger sida. Forsen på bilden är ju bondeborg. attachment=57417:Skärmavbild 2014-03-20 kl. 19.12.47.png]
Publicerat Mars 24, 201412 yr Bommade en bäver i lördags men tog revansch igår och sköt en bäver på 15,7 kg
Publicerat Mars 25, 201412 yr Nu är helgens bävertänder monterade på sköld och bössan rengjord Grattis! Har du gjort så här då el. något liknande?
Publicerat Mars 25, 201412 yr Grattis! Har du gjort så här då el. något liknande? Bävertrofé.jpg Ja lite liknande men mer böjda. Har bild men får ej upp den. Har alltid sparat tänderna och gjort så Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Mars 25, 201412 yr Ja lite liknande men mer böjda. Har bild men får ej upp den. Har alltid sparat tänderna och gjort så Skickas från min iPhone via Tapatalk Ok!
Publicerat Mars 25, 201412 yr Detta är en populär post. Så här ser mina sköldar ut jonsson Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Mars 25, 201412 yr Nej, det är det inte! Bara att fylla ihåligheten med stearin o lacka utvändigt med genomskinlig nagellack. Sedan supelim när man limmar fast dom på skölden.
Publicerat Mars 30, 201412 yr Blev ett pass ikväll. Såg 2 st men lyckaded inte skjuta någon. Nya tag imorn kanske
Publicerat Mars 31, 201412 yr Haha! Ja du Nils, det tar ett tag till innan vi kan komma ut till bävervattnet. Just nu är det is på bäckar o älven.
Publicerat Mars 31, 201412 yr Bössan är rengjord och in oljad inför årets bäver äventyr ska bara köra en snabbis till banan och kolla så att går som det ska :-) Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk
Publicerat April 1, 201412 yr Ikväll blir det bäverpremiär för min del. Kommer jaga från båt tror jag. Jag har valt att göra sådana här trofeer istället för att montera tänder på sköld.
Publicerat April 1, 201412 yr Snyggt! Frun vill inte ha skallar så därför har jag monterat tänderna på sköldar ist. Frun sa till mig att man kan tro att du är en kannibal om du ska ha skallar o sedan kan det bli kvar köttrester inne i skallen o börja lukta.
Publicerat April 1, 201412 yr Tack. Ja det är inte så populärt här hemma heller men dessa tre fick jag ha om jag tillät lite nya inredningssaker som hon ville ha. Blev en års bäver ikväll på premiären tog vara på ryggen och baklåren samt gällen.
Publicerat April 2, 201412 yr Tack. Ja det är inte så populärt här hemma heller men dessa tre fick jag ha om jag tillät lite nya inredningssaker som hon ville ha. Blev en års bäver ikväll på premiären tog vara på ryggen och baklåren samt gällen. Varsågod! Haha! Nej, det är ju inte det precis! Se där ja. Grattis!
Publicerat April 2, 201412 yr Tackar! Nu får det vila nån vecka så ska jag ut igen. Markägaren tror på ungefär 20 individer på mindre än 100 hektar vilket all fälld björk vittnar om. Hans mark ligger mellan två sjöar där det finns tre hyddor och en å som binder sjöarna samman.
Publicerat April 2, 201412 yr Tackar! Nu får det vila nån vecka så ska jag ut igen. Markägaren tror på ungefär 20 individer på mindre än 100 hektar vilket all fälld björk vittnar om. Hans mark ligger mellan två sjöar där det finns tre hyddor och en å som binder sjöarna samman. Kul för dig kanske men inte för markägare.
Publicerat April 2, 201412 yr Var själv ute på Bäverjakt/vildsvins combo..ingen bäver kom i håll men dem syntes väl till. Sitter dock från land och där dem antingen betade eller gnagde på träden var på fel sida.. Det lustiga var att på vägen till ån..under en grantätning så reser det sig 5vildsvin som springer lite lätt emot mig på dryga 10m sen tvärvänder dem Nåja 1-0 till bävrarna och mig. Satt sen en stund på åteln..samma resultat där 1-0 till vildsvinen och mig. Ska försöka om några dagar igen så får vi se vad resultatet blir