Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäverjakt

Featured Replies

Publicerat

Tackar! Nu får det vila nån vecka så ska jag ut igen. Markägaren tror på ungefär 20 individer på mindre än 100 hektar vilket all fälld björk vittnar om. Hans mark ligger mellan två sjöar där det finns tre hyddor och en å som binder sjöarna samman.

Gott om opartiska markägare är det gott om  :sleep:

• Svar 142
  • Visningar 13,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ragnarsson96
    Ragnarsson96

Tog med flickvännen på bäverjakt, hon fick skjuta sitt livs första vilt och nöjd blev hon!    läs mer på http://www.filip.jagarliv.com/#home om ni orkar! 

• En överlycklig Hjallis med sin första bäver. Vi smög i minst en timme och den gäckade oss säkert 20 gånger. Hjallis sköt själv ett perfekt lungskott när den satt på land. Rullade dock i så pappa fick

• WestCoast
    WestCoast

Så här ser mina sköldar ut jonsson Skickas från min iPhone via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Igår var jag nära att fälla min första bäver hörde ett svagt gnagande. Nåja svepte blicken fram o tillbaka, där! 30m till min vänstra sida :thumbsup: . Smyger mig närmre och kommer in på 15m sen när jag har den i korset så tänker jag..fasen vad söt den är!..plums. Och pang uteblev..nåja nästa gång smäller det nog. Förövrigt syntes mamma bäver till på andra sidan ån vid en hydda som jag inte visste om fanns :biggrin:

Publicerat

Igår var jag nära att fälla min första bäver hörde ett svagt gnagande. Nåja svepte blicken fram o tillbaka, där! 30m till min vänstra sida :thumbsup: . Smyger mig närmre och kommer in på 15m sen när jag har den i korset så tänker jag..fasen vad söt den är!..plums. Och pang uteblev..nåja nästa gång smäller det nog. Förövrigt syntes mamma bäver till på andra sidan ån vid en hydda som jag inte visste om fanns :biggrin:

Jag tror att du är en liten bäverkramare. :thumbsup:  :tongue:

Publicerat

Jag tror att du är en liten bäverkramare. :thumbsup:  :tongue:

Haha tror nästan det jag med :D

Publicerat

Var i landet jagar ni bäver??

Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

Publicerat

Östergötland för egen del ;)

Publicerat

Man kan ju säga att det var en bra o lyckad bäverjaktshelg för dig o grattis! :smile:

Publicerat

Var ut i fredagskväll en sväng. Det blev en normalstor då, ca 16 kilo. Skjuten med 178gr A-max från 40m i vattnet från båt.

Sen i lördagsmorse på ett annat ställe. Sköt en som satt på hyddkanten i vattnet framför hyddan på ca 70m, också med A-Max. När vi rodde fram så kom det upp en annan 20m framför båten, den fick då också ta båten tillbaka till land. Den vid hyddan vägde 22kilo, ett riktigt monster, och den andra i vattnet 15 kilo. Såg ytterligare 2st 100meter bort som troligen tillhörde samma hydda, men de får vara till nästa år :)

Det där ser trevligt ut, grattis :)

Publicerat

Kalix

Publicerat

Dalsland och Bohuslän

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Värmland :)

Publicerat

två stolpar ut nu känns inte som jättebra statistik

Publicerat

Idag är det fredag för imorgon styr vi bilen till Värmland och bäverland. :)

Publicerat

Vart i värmland ska du? :)

Publicerat

Vart i värmland ska du? :)

Rotvik tror jag det heter någon mil ifrån Säffle

Publicerat

Jag har torsdag idag.

Publicerat

Rotvik tror jag det heter någon mil ifrån Säffle

välkomna upp

Publicerat

2-0 till bävern och mig..

Satte mig vid en matplats. Ser en bäver simma ute vid ån bortåt ifrån där jag befinner mig. Efter ett tag kommer nr 2..rak kurs emot mig där jag sitter! :) Har ca metern till en fälld björk. Ja pipan pekar åt höger och bävern väljer att sätta sig på vänster sida ;) Detta precis en bösslängd ifrån mig försöker att sakta sakta vrida mig åt rätt håll, bäver stannar till och slutar äta, sedan böjar den igen ;) vrider mig lite till..nu inhalerar lille bävern doften runtom sig, trycker även nosen ned emot marken. Och jag menar trycker ned ;) backar sakta undan och lixsom hukar sig under en mindre björk som sedan nått år tillbaka är fälld och slut på mat..där är den cirkus 5min sen dyker den och ställer sig på friläge och simmar emot strömmen runt 20m från mig . Sedan blir allt för mörkt och på vägen tillbaka så plumsar det till efter en fet kloss till bäver..troligen modern..Suck och jag som tänkte panga den här gången..men :)

Det här vara bara mäktigt det ;)!

Publicerat

välkomna upp

Tack ska du ha det var vänligt av dig

Publicerat

Nu är man på väg hem och för första gången så åker vi hem tomhänta...

Publicerat

Nu är man på väg hem och för första gången så åker vi hem tomhänta...

tråkigt riktigt tråkigt

Publicerat

Ja och igår så såg jag den lille bävern igen. Även 6kronvilt  denna gång så satt gnagaren på fel sida gränsen igen ;)..på't igen om några dagar :)

Publicerat

Nu tinar det som fasiken. Kanske det går att börja om två veckor. Det är en meter is och nästan lika mycket snö.

Publicerat

Igår fick jag nästan kramp när jag jagade bäver. Satt nära älvkanten och ser vågor som kommer mot mig. Tar upp bössan och gör mig redo. Då simmade den så nära kanten som möjligt på min sida så jag kunde aldig se den. Jag satt bara 7 meter från älven.

I 10 minuter låg den rakt nedanför mig och jag satt med bössan redo att trycka av.

Senare försvann den och jag såg den ytterligare 3 gånger utan att få läge.

Nya tag ikväll :)