Publicerat December 26, 201312 yr Författare Har varit och prov skjutit lite idag 1 En remington halvautomat 308 2 En remington pump repeter 308 3 En heym helstock 3006 Vad kan jag säga? 1an kul men kändes som skramligt rappel 2 an ja väldigt nära släkting till ettan... kul att prova den men lite skramligt... 3 an ja helstock har alltid varit lite "gubbigt" ..... Men vilken fantastiskt skön slutstycksgång!!!! Helt ok trycke! tror bestämt att jag håller på att bli GUBBE..... Ska prova 1640 an i 3006 efter nyår oxå. Men är jäkligt sugen på HEYMEN! :-)
Publicerat December 26, 201312 yr Förstår inte vad som är hunnit med en helstock. Inte sällan väldigt vackra gevär. Långtifrån gubbigt i mitt tycke.
Publicerat December 26, 201312 yr Författare Nej då det är skrivet med glimten i ögat..... Jag hör däremot till dom som just inte bryr mig om hur pangen ser ut! För mig är det ett verktyg som skall göra hål i det jag siktar på!
Publicerat December 26, 201312 yr Har varit och prov skjutit lite idag 1 En remington halvautomat 308 2 En remington pump repeter 308 3 En heym helstock 3006 Vad kan jag säga? 1an kul men kändes som skramligt rappel 2 an ja väldigt nära släkting till ettan... kul att prova den men lite skramligt... 3 an ja helstock har alltid varit lite "gubbigt" ..... Men vilken fantastiskt skön slutstycksgång!!!! Helt ok trycke! tror bestämt att jag håller på att bli GUBBE..... Ska prova 1640 an i 3006 efter nyår oxå. Men är jäkligt sugen på HEYMEN! :-) Hade en 1600K tror jag den hette i 30-06 det va ta mej f.. den värsta bössj.... jag ägt.
Publicerat December 26, 201312 yr min far har en HVA 1640(?) helstock i kaliber 6,5x55. Underbar bössa, helstockar är både smidiga och vackra att se på. Det är å andra sidan min personliga åsikt.. Men det finns en lite brasklapp. Med en helstock löper man alltid risken att stocken "slår" sig vid väta. Detta hände med farsans, men den är bara att låta plastinbädda pipan så är problemet löst! Jag slår ett slag för såväl heym och helstock, du kommer utan tvekan bli nöjd med den!
Publicerat December 26, 201312 yr Värsta som bra eller dåligt? Tok dåligt. tror det va den som uppfann flyers. Och hur du än försökte gick det inte att ta rekylen rätt(kanske där av alla flyers)Men självklart finns det dom som kommer att höja bössan till skyarna men tror inte 30-06 är en lämplig kaliber i denna stock. kanske en 6,5x55 är bättre dock svårare att få tag i.
Publicerat December 26, 201312 yr Kvalitetsmässigt så är Heym flera våningar över Remington och diverse andra, så valet där är enkelt. Egentligen är pipan i kortaste laget för .30-06, men det funkar helt OK. Ska man ha ett "verktyg" som alltid ska leverera i alla väder, så hade jag personligen inte valt en helstock. Men - jag säger inte att det är helt fel. Bara man vet vad man skaffar och hur det ska skötas.
Publicerat December 27, 201312 yr Författare Ok det låter som att jag ska få lära mig att pladtbädda.... Jag tror att modellen heter 20L någonting. Upplevde inte rekylen som något speciell... Tömde iof inte lådvis med ammo men en tyo 10 smällar blev det i alla fall. Otroligt skön slutstycksgång i alla fall!
Publicerat December 27, 201312 yr Enkelt val bland dem du listar i min värld. Min första studsare inköpt innan jag fyllde 18 var en helstock ;-)...
Publicerat December 27, 201312 yr Min första bössa va också helstock med 52pipa. Underbara jaktvapen. Men allround i ordets rätt bemärkelse är dom inte
Publicerat December 27, 201312 yr Jag fick aldrig till nån toppfågelprecision i den på grund av att den var för känslig för olika stöd och väderomslag. Den servade mig bra som drevajktsbössa på kortare pass men jag litade aldrig på den när det va jakt på längre håll.
Publicerat December 27, 201312 yr jag tror dock att reservdelar finns till dom flesta bössor. behöver man byta mycket delar pga att dom går sönder ofta kanske det inte är rätt till att börja med
Publicerat December 27, 201312 yr Min var i 222R och avändes främst till toppfågel ;-)... För elak med Jaktmatch ut till c:a 80 men sedan pålitlig ut till 230 på orre. Tills den var utskjuten...
Publicerat Januari 24, 201412 yr Vad sägs om en Weatherby Vanguard S2? Ligger bra i pris ny med kikare hos XXL. Letar studsare på blocket och i butik men blir inte riktigt klok på vad jag vill ha. //Niclas
Publicerat Februari 1, 201412 yr Författare Nu är heymen hemma! Frugan säger åt mig att dra in tungan sluta drägla och se inte så jävla nykär ut.... ;-)
Publicerat Februari 1, 201412 yr Einmal Heym - Immer Heym! Grattis till en fin bössa, hade det varit en 308 i stället hade den passat piplängden bättre och varit snällare att skjuta med, men det är nog mest vanesak.