Publicerat December 7, 201312 yr Vad tror ni om att skriva eftersöksvapen på den 7e licensen? vapnet en ds drilling!
Publicerat December 7, 201312 yr Om du ens får frågan så kommer den att vara vilken annan bössa du kan avvara.
Publicerat December 7, 201312 yr Författare tror du inte dom ställer frågan? ska det inte vara speciellt nödvändigt för att få 7e licensen?
Publicerat December 7, 201312 yr Kan du påvisa att du är yrkesmässigt aktiv eller på annat sätt ordentligt involverad i eftersök? Om inte så är sjuan rätt svår att uppnå.
Publicerat December 7, 201312 yr Författare jaha, va positiva ni va! nä, ärligt svar är rätt svar, ideer på hur det ska gå till att få 7e? jag har ju bössor som går att byta ut men kostar ju att sälja vapen som man betalat dyrt för!
Publicerat December 7, 201312 yr Författare om man anmäler sig som eftersöksjägare(har eftersökshund) kan det räcka?
Publicerat December 7, 201312 yr Tvinga frugan att ta jägarexamen, skriv quaden på henne, köp en Krieghoff DSD. Eller. Hadde inte du en vanlig Drilling nu? Sälj den o köp en Krieghoff DSD med ett extra pipset som vanlig Drilling
Publicerat December 7, 201312 yr Borde göra det, som dom andra säger måste man ha en bra anledning, men on du anmäler dig son eftersöksjägare borde det nog gå igenom, så om du vill bli det är det ju bra, men du får vara beredd på sena och långa nätter...
Publicerat December 7, 201312 yr Författare Tvinga frugan att ta jägarexamen, skriv quaden på henne, köp en Krieghoff DSD. Eller. Hadde inte du en vanlig Drilling nu? Sälj den o köp en Krieghoff DSD med ett extra pipset som vanlig Drilling är krieghof bättre än Merkel? Jo flera pipset gillar jag men snackar vi 100k nu?
Publicerat December 7, 201312 yr Författare Borde göra det, som dom andra säger måste man ha en bra anledning, men on du anmäler dig son eftersöksjägare borde det nog gå igenom, så om du vill bli det är det ju bra, men du får vara beredd på sena och långa nätter...Jo men handläggningstiden är ju bara 2 månader...... men man måste gå nån kurs nu för tiden va?
Publicerat December 7, 201312 yr är krieghof bättre än Merkel? Jo flera pipset gillar jag men snackar vi 100k nu? Bättre o bättre. Lite Skoda mot BMW i mina ögon. Nja inte riktigt 100k men det närmar sig.
Publicerat December 7, 201312 yr Ingen aning faktiskt om man måste gå en kurs, dock hunden är ju bra om den har ett godkänt spårprov. Annars kan jag inte hjälpa dig på den biten.
Publicerat December 7, 201312 yr Anmäla sig som eftersöksjägare? Snackar ni om NVR nu? Är ju inte bara att anmäla sig. Och att börja med eftersök bara för att få en licens till låter mer än lovligt dumt i mina öron. Inte skulle jag tro att det hjälper dig att få fler licenser heller.
Publicerat December 7, 201312 yr Författare Anmäla sig som eftersöksjägare? Snackar ni om NVR nu? Är ju inte bara att anmäla sig. Och att börja med eftersök bara för att få en licens till låter mer än lovligt dumt i mina öron. Inte skulle jag tro att det hjälper dig att få fler licenser heller. Vadå dumt? det är j-ligt dumt att vi bara kan ha 5-7 licenser i Sverige! för om jag ska råna en bank så klarar jag mig bra med de 6 vapen jag har idag! börja med eftersök gjorde jag 1977 så snacka om att börja är det inte tala om, men däremot att tillåta att polisen ringer mig mitt inatten för att jobba är en annan sak! men vad är det nrv kräver?
Publicerat December 7, 201312 yr Författare Bättre o bättre. Lite Skoda mot BMW i mina ögon. Nja inte riktigt 100k men det närmar sig. va, merkeln va ju skitfin, nä nån skoda kan du inte mena? merkeln kostar ca 65k! vad heter krieghofs modell så man kan byta pipor?
Publicerat December 7, 201312 yr Kan säga att jag har för egen del dragit mig för att skriva eftersök i motiveringen för vapen 5/6 eftersom eftersök inte är att räkna som jakt i lagens mening = inget skäl för jaktlicens.
Publicerat December 7, 201312 yr Vad tror ni om att skriva eftersöksvapen på den 7e licensen? vapnet en ds drilling! Av egen erfarenhet svarar jag helt kört. Du måste hålla på med det i princip yrkesmässigt och kunna rapportera/verifiera en helvetes massa eftersök varje år för att det skall gå igenom.
Publicerat December 7, 201312 yr Författare Kan säga att jag har för egen del dragit mig för att skriva eftersök i motiveringen för vapen 5/6 eftersom eftersök inte är att räkna som jakt i lagens mening = inget skäl för jaktlicens.menar du att man enbart kan få vapnet som eftersöksvapen? nått vapen bör man ju ha när man gör eftersök. och ja jag har vapen som kan duga till eftersök,,,, men inget lika trevligt som en ds drilling!
Publicerat December 7, 201312 yr Jag menar att du får nej om du skriver eftersök. Högst troligt får du nej oavsett vad du skriver eftersom du inte jobbar med jakt. Hur många eftersök gör du egentligen per år där det är vettigt att luffa hem efter en dsd istället för att använda vapnet du jagar med?
Publicerat December 7, 201312 yr Författare sidelock, helt rätt! Jag vill bara ha ett vapen till, klarar säkert 99,9% av eftersöken med den drilling jag har idag men begäret finns och ville ha tips på hur jag skulle kunna få en licens på 7e vapnet! Svaret på din fråga är således 0!
Publicerat December 7, 201312 yr Vadå dumt?det är j-ligt dumt att vi bara kan ha 5-7 licenser i Sverige!för om jag ska råna en bank så klarar jag mig bra med de 6 vapen jag har idag!börja med eftersök gjorde jag 1977 så snacka om att börja är det inte tala om, men däremot att tillåta att polisen ringer mig mitt inatten för att jobba är en annan sak!men vad är det nrv kräver?För det första så ska det ju finnas ett behov av fler eftersöksjägare i ditt område. Bara sen 77 och inte kommit på behovet förrän nu?
Publicerat December 7, 201312 yr Gå du in till licenstanten, men vänta dig inget snällare än en strap-on i röven.