Publicerat December 29, 201312 yr Jaa som trådens titel lyder, hur ser din nyårsmeny ut? Här bjuds det på Toast Skagen toppad med Kalixlöjrom. (Råkade hitta ett kilo i frysen ) Baconinlindat duvbröst lite marinerat/ingnidet med örter och lite gott. Blir även älgkalvsrostbiff. Till detta rostade rotfrukter/grönsaker och en gräddsås gjord på duv/kyckling/viltfond. Gino med vaniljparfait. Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat December 29, 201312 yr Förrätt: Kräftsoppa Varmrätt: Grillad T-bone Hasselbackspotatis Rödvinsås Konjaksås Dessert: Varm kladdkaka med mjukglass
Publicerat December 29, 201312 yr Förrätt: Tryffelrisotto med hummerte Huvudrätt: Oxfilé med tryffelsmör, portvinssky och potatis- och jordärtskockskaka Efterrätt: Randig chokladterrin med vaniljkräm
Publicerat December 29, 201312 yr Förrätt: hummertoast. Huvudrätt: tjädergryta. Efterrätt: fruktsallad. Sent from my GT-P3110 using Tapatalk
Publicerat December 29, 201312 yr Entrecote - funderar på att ha antingen mandelpotatismos till eller ugnstekt skivad potatis eller potatisgratäng och till det kantarellsås.. Mvh / Johannes
Publicerat December 29, 201312 yr Förrätt: Hummersoppa Varmrätt: Oxfile provencale gorgonzolasås,, myntade råstekt potatis. Efterrätt: Pavlova med hallon
Publicerat December 29, 201312 yr Jobbar (men förhoppningsvis inte hela kvällen/natten) och det lär väl gå mest av detta som det ser ut just nu i af Förrätt; toast skagen / räkcoctail Huvudrätt; färsk ,pocherad hälleflundrafilé med en reducerad citron och persiljegräddsås / ryggbiff av kalv med ädelostsås och vitlöksrostad tomat Dessert; gräddig vaniljglass med frusna krossade lättsockrade hallon /chokladmousse Hemma blir det nog en lammryggbiff med hasselbackspotatis och en rödvinssås. Skippar för och efterrätt dock
Publicerat December 29, 201312 yr laxkubb på tunnbröd och en på rökt rådjur. Potatis gratäng. Älgfile black/white. Givetvis flammberad bärcompot med digistewekex och marsan sås. Dricka vet jag först imorgon. S.
Publicerat December 29, 201312 yr Det är ju också möjligt att jag inte alls lagar nån mat alls hemma, beror på hur länge jag blir kvar på jobbet och på om jag ens ids göra nått.
Publicerat December 29, 201312 yr Förrätt - Laxsoppa Varmrätt - Coeur de filé Provencale Efterrätt - Champagnesorbet
Publicerat December 29, 201312 yr Crussader med skinka stenbitsrom o nå kladd. Marinerad grillad orre & ripa med hasselbackspotatis o rödvinsås. ( Byts mot tjäder om ja hinner skjutta ngn) HET Ananas med coccoglass. Småsnacks till whiskyn blir gravad ripa/orre
Publicerat December 29, 201312 yr Grillad hummer med parmesan älgfile provencale, med rättika gratäng o blomkålsgratäng glass, och då egen i 70 11 smaker!
Publicerat December 29, 201312 yr Grillad hummer med parmesan älgfile provencale, med rättika gratäng o blomkålsgratäng glass, och då egen i 70 11 smaker! Lchf?
Publicerat December 29, 201312 yr Förrätt??? är det nån som har förslag? Huvudrätt Hjortfile och klyftpotatis Efterrätt vitchokladmoss med bär Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 30, 201312 yr Grillad hummer med parmesan älgfile provencale, med rättika gratäng o blomkålsgratäng glass, och då egen i 70 11 smaker! NJA, så gott det går! Men har fuskat hela december så det är mest för det är så gott!
Publicerat December 30, 201312 yr Här blir det en enkel bit kött med potatis i någon form. Sån fantasi har jag
Publicerat December 30, 201312 yr Enkelt och bra. Förrätt: räkcocktail. Huvudrätt: helstekt oxfilé, potatiskaka med västerbottensost och rödvinssås. Efterrätt: Lägger jag mig inte i (frugan är konditor).
Publicerat December 30, 201312 yr Någon form av kött och en hel del sprit. Någon som äntligen förstått grejen med nyår
Publicerat December 30, 201312 yr Hur fan lyckas man med potatisgratäng? Brukar ta grädde så de täcker men de blir så rinnigt. Vill ha den fast o krämig.... Pisspotatis
Publicerat December 30, 201312 yr NJA, så gott det går! Men har fuskat hela december så det är mest för det är så gott! Kör 7.3.1 dieten
Publicerat December 30, 201312 yr Hur fan lyckas man med potatisgratäng? Brukar ta grädde så de täcker men de blir så rinnigt. Vill ha den fast o krämig.... Pisspotatis Finns 2 sätt jag vet om. 1a: koka ihop det på låg värme i en gryta först, sen häller du det i formen när det nästan har den konsistensen du vill att den ska ha. 2a: häll allt i en form från början och ha i ca 2-3teskedar maizena/potatismjöl som du blandat i grädden innan du slagit på den. Detta går fortare, men blir inte lika bra =)
Publicerat December 30, 201312 yr Detta är en populär post. Förrätt: Ingen, orkar inte göra någon. En stor stark i så fall. Huvudrätt: Smörslungade rundbricketter (Läs; stekt falukorv) med små naggande poncherade pastabitar (Läs; kokta mackaroner) Desert: Inverterad ubåt (läs; ett glas med Jäger och ett snappsglas med öl som sänks ned) Borde funka?!