Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jag har mest troligt tappat min jaktkamrat

Featured Replies

Publicerat

:'( Igår kl 11.18 blev det ett upptag av min TJT, men ganska snart så märkte att något var fel, det var mera som ett ståndskall än ett drev, gick iväg för att undersöka.

Hunden har då hittat en grävlling (mest troligt) och dragit in i klippgrytet efter den, kl 17.00 börjar det tystna lite, bara hundens ljud hörs, hon vill ut men andas tungt  :'(  fan så hjälplös jag känner mig! hunden har jag inom hörbart avstånd men kan inte på något sätt komma åt den, bara stora klippor och urberg hela grytet.

Har övernattat i skogen bredvid grytet, kl02.00 hade jag sista rörelsen på pejlen, sedan är allt stilla, sist jag hörde nått av henne var kl20.00 i går kväll, åkte hem kl 07.00 och vilade lite, åkte tillbaka kl15.00 men tyvärr är allt tyst, har lämnat mat och vatten utanför, och hennes filt, med förhoppningen att hon skall orka ta sig ut.

Fan vad livet är tungt nu! :'(

• Svar 124
  • Visningar 12,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jag lider värkligen med dig, måste vara en av de värsta sakerna man kan uppleva, då man är så nära, men ändå så långt borta.  :'( :'(

Publicerat

--

Publicerat

Tråkigt att höra, känner som förlorade sin TJT på det sättet.

Håller tummarna för att jycken kommer ut !!

Mvh Kalle

Publicerat

Jag lider med Dig och jag hoppas verkligen att allt löser sig.

:-X

Publicerat

Såklart att jycken kommer ut!!!!

Allt löser sej..

Publicerat

Fan vad tråkigt, förstår att det känns skit. Men du har ju gjort allt du kunnat!

Jag håller mina tummar Alf!

Publicerat

Jag kunde inte riktigt släppa det här. Jag vet ju inte hur grytet ser ut, men räddningstjänsten i Boden lär ju inte ha så mycket att göra nu när alla bränder är släckta. Dom har ju ibland tid att rädda katter ur träd...

Det kanske är värt ett försök?

Publicerat

Håller tummarna för din hund.

Mvh Kolja

Publicerat

Detta är nog ett av det värsta en hundägare kan få uppleva...att inget veta bara att hoppas.  :'(

Jag hoppas också på det bästa...

Publicerat
  • Författare

Varit upp till grytet nu på morgonen igen, maten är kvar, allt är tyst...tyvärr....hoppet finns fortfarande kvar, men tiden rinner iväg och hoppet likaså.  :'(

Publicerat
Varit upp till grytet nu på morgonen igen, maten är kvar, allt är tyst...tyvärr....hoppet finns fortfarande kvar, men tiden rinner iväg och hoppet likaså.  :'(
Vi hade en gång en tax som inte slapp ut ur ett gryt,den satt i grytet över ett dygn...men vi hade turen att vi såg lite av hunden... och vi måste först spränga bort en stor sten som var 2 ggr 2 meter i diameter innan vi slapp att börja gräva och kacka så vi fick ut hunden.

Men tror du att grävlingen bitit ihjäl hunden eller tror du den sitter fast.  ???

Publicerat
  • Författare

Jag tror att hon har haft ihjäl grävlingen men blivit så illa tilltygad själv att hon inte orkar eller kanske fastnat, det var en hård fight i lördags, det dånade i berget när dom slogs, attstå och höra hur hon går till attack ena stunden och skriker den andra är inte lätt, jag lovar.

Livet känns bra surt nu, det är tunga samtal till försäkringsbolaget, i händelse av att hon inte kommer tillbaka.

Vi kommer att titta till grytet tills allt hopp är borta, det är det enda vi kan göra i nuläget, skall ta ut några bilder på området och åka till räddningstjänsten för att höra om dom har någon möjlighet att hjälpa till, tyvärr så är terrängen oländig för maskiner att ta sig fram, man måste bryta ny väg i så fall och det tillåter nog inte skogsägarna, möjligen kanske det skulle gå att flytta något klippblock med hjälp av en stor domkraft, men det är inte så troligt tyvärr, lägger ut några bilder på grytet senare så får ni se.

Ett stort tack till er alla för eran omtanke och sympatier, det värmer.

Från Fam Wennskog

Publicerat

Va tusan  :'(

Är det något jag kan göra?

Publicerat

Lider verkligen med dig....    :'(  :'(

Publicerat

Sikket skit....lider med dej!! :'(

Publicerat
  • Författare

146.jpg

Under den liggande tallen någonstans är hon mest troligt

Publicerat
  • Författare

149.jpg

Ingången till grytet är under stenen vid granen, granen är ca 1m hög.

Publicerat

tråkigt när sånt händer, har varit med 3 gånger när hundar inte kommit upp och man lider verkligen med er grythundsägare....hoppas det slutar lyckligt...

Publicerat

Men va...kan vi inte åka ut NU och försöka med spett och domkraft att hitta henne för tusan. Jag hakar på direkt och det finns garanterat fler.

Jag lider med dig...kan vi inte lösa detta...

Mvh Tomas

Publicerat

Vilken mardröm det måste vara. Fruktansvärt...

Jag hoppas verkligen på ett lyckligt slut!

MVH Anna

Publicerat
  • Författare

Har precis pratat med räddningstjänsten och visat bilderna, dom står också maktlösa med sin utrustning, det krävs en tung maskin för att lyfta undan dessa block, och någon sådan kan inte komma dit med mindre än att man bryter ny väg, och det lär ju inte hända, att spränga betyder att blocket du spränger inte lyftes undan utan går sönder i många mindre delar som i sin tur rasar ner i det hålrum som finns under, dessutom så krävs det tillstånd av markägare och kanske andra myndigheter, det blir ju trots allt ett stort ingrepp i naturen.

Åker ut igen i kväll om inte farsan har varit dit nått, kanske jag åker i alla fall, men det känns tungt nu....jävligt tungt...återigen ett stort tack för era erbjudanden om hjälp samt era sympatier, det värmer att höra sånt, man behöver det.

Tack alla.

Publicerat

Affe, du behöver bara lyfta ett finger så kommer jag och hjälper dig. Jag släpper det jag har omgående.

L-O har mitt nummer om du inte har det själv.

Publicerat

Satan!!! :'(  :'( Lider med dig...Min hund fastnade för ett par år sen i ett liknande gryt.Hon satt dock "bara fast i ett par timmar innan hjälp kom och jag med paninkens kraft fick bort några tunga block och kom åt henne för att baxa ut henne.

Förstår din känsla!!

MVH Roggman66