Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jag har mest troligt tappat min jaktkamrat

Featured Replies

Publicerat

Usch vad jag lider med dig!!! :'(  Ovisshet är bland det jobigaste. Går det inte att få ner en kamera i någon spricka någonstans längre fram/in i grytet så ni kanske kan se lite mer?

Och detta med "kuddar" som lyfter byggnader? Borde inte sånt kunna fungera för att få bort stenblocken?

Måtte du i alla fall hitta någon med grythund som kan gå in och apportera :'(

Man får en klump i magen när man läser detta.......usch vad jag lider med dig och håller tummarna för att allt ändå skall sluta väl!

• Svar 124
  • Visningar 12,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

kanske en dum fråga eller så, men pröva ring till grythundsklubben så kanske du kan få något nr till någon som kan stälal upp??

behöver du hjälp alf e det bara att sms:a eller ringa.

kan ju kanske höra med brandkåren om dess luftkuddar, blir nog hårt arbete, men det är det värt!

Publicerat

Vill bara säga att tankarna går och har gått till er hela tiden.  :'(

Vet hur det känns med hund som fastnat!

MVH Roggman66

Publicerat
  • Författare

Tack roggman...Tidigast fredag em kväll kan jag få hjälp av en erfaren hund, vi skall åka upp ikväll och kolla med en polare och hans hund så får han göra en bedömning om han vill släppa eller ej...oavsett hund och ägare så har jag full respekt om dom som kommer inte vill släppa ner sin hund...vad gäller kuddarna så låter det enkelt men ändå inte, i morgon kanske jag kan få en polare från rätj att komma med värmekameran och kolla, han tror inte att den tar en liten hund men det är iaf värt att testa.

Publicerat

jag vet en här nere som hade en hund som gick ner under en jakt i en stenrammla och den kom inte på 9 dagar han hörde inget på flera dagar men en dag låg den i sin bur utan för grytet och att du inte hör den kan va att hon är så trött att hon vilar

Publicerat

En fråga som jag ställer mig är varför vi har fokuserat på ingångshålet, hur ser det ut där borta där du tror att hon är, vid tallen med rotvältan?

Publicerat
  • Författare
jag vet en här nere som hade en hund som gick ner under en jakt i en stenrammla och den kom inte på 9 dagar han hörde inget på flera dagar men en dag låg den i sin bur utan för grytet och att du inte hör den kan va att hon är så trött att hon vilar

Det är just det vi hoppas på och villl tro

Roggie anledningen till att vi ser emot ingången är att det är det enda stället för henne att komma ut, annars är det sprängmedel i någon form med allt vad det innebär som gäller.....det är inte några små stenblock vi talar om här, springorna är några cm som bäst emellan dom och endast 20-30cm djupa, vi har haft ner kamera i varje tänkbar öppning

Publicerat

Jag håller tummarna att det löser sig.

Publicerat

fy helvete vad hemskt detta låter....hoppas av hela mitt hjärta att vovven bara vilar och tittar ut snart igen!håller tummarna stenhårt för er alfie!

Publicerat

Fy fan vad hemskt.. Håller tummarna för er!

Publicerat

inte kul att läsa men jag hoppas att du får upp din stackars hund :'(

Publicerat

Fy fan va jobbigt!

Jag hoppas verkligen att det fixar sig på något sätt.

/ Janne

Publicerat

Det finns inte ord !!!!

Håller tummarna !

Publicerat
  • Författare

I kväll har vi släppt in en borderterrier med sele på i grytet, ungefär 6-7m in blev det kontakt med något, mest troligt grävling enligt ägaren, men den är troligen död, grytet går tämligen rakt in under berget, nu när vi vet hur det ser ut så finns det en liten chans att vi kan komma åt grytgången där hunden hade kontakt......en liten strimma hopp trots allt...nu gäller det att rekrytera några frivilliga med stadiga spett och några lika stadiga släggor, ett spel eller två för att får mera kraft, timmer hittar vi i skogen.

Målet för morgonens övning blir att ta oss ner till grytgången och se vad hunden har kontakt med.

Publicerat

En sak är säker,hade jag bott närmare hade jag redan varit där...

Hoppas nu allt löser sej,o så klart det gör det 8)

Heder åt alla som hjälper dej o ställer upp....

Publicerat

Kanske att grävlingen ligger och blockerar?

Måtte allt gå vägen!!

Håller tummarna!!!

Önskar att jag kunde vara där och hjälpa er!!!

Mvh Janne

Publicerat
I kväll har vi släppt in en borderterrier med sele på i grytet, ungefär 6-7m in blev det kontakt med något, mest troligt grävling enligt ägaren, men den är troligen död, grytet går tämligen rakt in under berget, nu när vi vet hur det ser ut så finns det en liten chans att vi kan komma åt grytgången där hunden hade kontakt......en liten strimma hopp trots allt...nu gäller det att rekrytera några frivilliga med stadiga spett och några lika stadiga släggor, ett spel eller två för att får mera kraft, timmer hittar vi i skogen.

Målet för morgonens övning blir att ta oss ner till grytgången och se vad hunden har kontakt med.

Har precis lämnat Norrbotten och Älvsbyn efter årets älgjakt, vore jag kvar skulle jag ha varit på plats med spett o slägga i högsta hugg. Lycka till imorgon håller tummarna för er

Publicerat

Fan så hemskt! Lider verkligen med dig Alfie...hoppas att ni får ut hunden!....

hur långt in i skogen är detta? Finns det ingen möjlighet att en minigrävare (typ 1,5 tonnare eller en 3 tonnare) kan ta sig in och gräva fram grytet och dra bort lite sten?....sånna grävare kan man hyra för ca 1500kr och man kan dra dom (iaf 1,5tons grävaren) bakom en personbil....och dom går ju på larvfötter så det kan vara ganska jävlig terräng innan dom fastnar...åsså är dom inte så breda så det går att kryssa mellan träden.

Mvh Fredde

Publicerat

Följer din berättelse med spänning och förskräckelse Alfie. Hoppas att hon lever och att ni lyckas få ut henne.

Publicerat

om du behöver hjälp av en ersnäsare så tar jag bussen mot boden...hoppas att det löser sig :'(

Publicerat

Fy vad hemskt...Jag håller tummarna och hoppas du får fram hunden.

Nu vete tusan om jag törs släppa iväg husse och hund på nå mer grytjakt...

Det här är ju det sista man vill vara med om...

:'(  :'(  :'(

Publicerat
  • Författare

Det är över nu, vi har hittat henne, ca 3m under urberget, vi började kl 8 i morse, 4 man stark trupp, med att bearbeta berget, kl 13.30 ungefär hittade vi henne i grytgången, hon låg om hon somnat bara, har varit förbi veterinären med henne och hans utlåtande är att vätskebrist i kombination av utmattning, sårskador, har lett till ett chocktillstånd som tagit hennes liv, bitskadorna är inte så farliga i sig men har naturligtvis bidragit, tjurskallighet har nog också med det hela att göra! hon hade inte haft några som helst problem att ta sig ut om hon brutit arbetet i tid, men så är dom våra TJT, det är mycket motor och inte alltid så mycket tanke bakom.

Det känns otroligt skönt att fått upp henne hur som helst, att få göra ett värdigt avslut på allt, jag är så trött, så trött nu, vill bara sova.

Hon dog mest troligt natten emot söndagen när jag tappade henne på pejlen, då den slog över till nödläge, även om vi satt in allt vad vi gjort idag tidigt pån söndagen hade vi inte kunnat hjälpa henne. Så det känns skönt att veta att vi gjort allt som stått i våran makt och att hon visst att jag var där när hon gick vidare och lämnade oss.

Jag kan inte uttrycka den värme jag känner för er alla som gett mig och min familj stöd i allt detta, om jag kunde skulle jag ge er alla en varm kram var och en, återigen ett jätte stort tack till er alla, det är underbart att känna det stödet från jägarkollegor runt om i hela riket, önskar jag kunde göra nått för att återgällda allt.

TACK TILL ER ALLA!

Från fam Wennskog Boden

Jag kommer att lägga ut bilder senare på vårat arbete.

Publicerat

En tår i ögat ger det mig..... :'( Vete faan vad man ska säga.....Beklagar verkligen! Kan väl bara hålla med om att det är bättre att veta än ana.

Verkligen ledsen för dig!!

Ha det nu så bra som du bara kan under omständigheterna.

MVH Roggman66

Publicerat

Skönt att veta iallafall.

Bra jobbat.

Trist på en fin jaktkamrat.

Hoppas livet ljusnar för er i familjen.

MVH L-O

Publicerat

Beklagar verkligen sorgen Alfie, men det var skönt att ni fann henne.

/

Jonas