Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jag har mest troligt tappat min jaktkamrat

Featured Replies

Publicerat

:'( :'( :'(

• Svar 124
  • Visningar 12,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Svårt att finna ord såna här gånger..

Jag kan bara beklaga er sorg. Gräsligt är det att förlora sin hund..

Många tårar har trillat när jag läst om din förtvivlan och nu slutligen bilden på din lilla fröken.

Min tankar finns hos er!

Varma hälsningar

Cecilia

Publicerat

Haft turen att få träffa "Damp Doris" också haft turen att inte mistat nån hund varken av väg, sjukdom eller annat...men dagen närmar sig (tyvärr) och trots min hårda attityd att hunden är våra tjänare och oss till nytta ,annars skulle inte jag ha hund....så fäller jag en liten tår på tangentbordet för eran jakthund och familjemedlem.

Och för erat tappra arbete....

Peter....

Publicerat

Bra att du har fått ut hunden,nu skall vi vidare.......... Vet att mina ord är hårda men så måste det vara,Vet själv hur det känns,men nu är nu o i morgon är framtiden....

Fan jag har gråtit blod över min bästa stövare som dog för tidigt,men så är det...... :-X

Som jag skrev i det andra forumet,ta dej en rejäl fylla o gråt..det hjälper......

Publicerat
  • Författare

Familjen är helt inne på en ny hund, helt klart, när i tiden är lite oklart, vi måste få lägga allt bakom oss först iaf.

Åker till krematoriet i dag, hennes aska skall vi sprida för vindarna i skogen där hon älskade att vara, vi skall också ta hem en minnessten från stället där vi tappade henne.

Publicerat

Hemskt att läsa, skönt att du fick hem henne till slut iallafall.

:-[

Publicerat

Fy faan vad jobbigt :'( :'(

Fast änndå skönt att du/ ni fick klarhet i vad som hänt.......... :'( :'(

Publicerat

Beklagar sorgen Alfie :'(

Hoppades det skulle gå bra.

/Svinhagen

Publicerat

Ledsen Affe... :'( man får en tår i ögar när man ser bilderna...jag ska krama min egen hund då jag kommer hem...tusan vad jag liter med er.  :'( Skönt att du fick upp henne i allafall och kan göra ett värdigt avslut.

Publicerat

Beklagar sorgen

Janne

Publicerat

Tråkigt med Asta!  Men som vi sa på telefon så vill man veta vad som hänt.  Vi tänker på er här nere.

Många varma hälsningar. Fredrik, Ingela och Amadeus

Publicerat

Beklagar sorgen. Många tårar blev det när jag läste...

Publicerat

Beklagar sorgen. Ta din tid och kom sedan tillbaka med nya krafter.

Mvh Per

Publicerat

:'(

Publicerat

Beklagar verkligen sorgen :'(

Publicerat

Det har varit en thriller att läsa och än värre att uppleva, du har gjort vad du kan och lite till, mycket bra jobbat.

Trodde ett tag att ni skulle få fram henne och jag höll tummarna, lider med dig och nu får du nostalgiskt tänka tillbaka på alla hennes äventyr.

Hälsningar Per

Publicerat

:'( :'( :'( :'(

Publicerat

verkligen tråkigt att höra, jag hoppades in i det sista att hon skulle vara i livet. men du skall ha en stor stjärna, för du har verkligen gjort allt  du kunnat för att få ut henne, död eller levande.

Publicerat

Det är nästan otröstligt trist att mista en jaktkamrat och vän.

Jag beklagar verkligen.

Med varma hälsningar,

Anders

Publicerat

Alfie, jag beklagar verkligen förlusten av jaktkompisen. Vad det innebär att utan förvarning mista den lilla trofasta fyrbenta vännnen som man tillbringat i princip all vaken tid med kan nog bara den förstå vidden av som varit med om det.

Skönt ändå att ni fick möjligheten att göra ett riktigt och värdigt bokslut.

Pettson

Publicerat
Familjen är helt inne på en ny hund, helt klart, när i tiden är lite oklart, vi måste få lägga allt bakom oss först iaf.

Åker till krematoriet i dag, hennes aska skall vi sprida för vindarna i skogen där hon älskade att vara, vi skall också ta hem en minnessten från stället där vi tappade henne.

Låter som en underbar plats för en jakthund att få vila i frid. Hoppas de går bra för dig Alfie!

Publicerat

Hörde ryktesvägen att du förlorat din jaktkamrat och familjemedlem.

(TJT-världen är ju inte så stor)

Vet hur det känns, hade en som gick genom för tunn is precis när han fått fatt i en påskjuten räv.

Beklagar djupat att ditt sökande efter Asta fick ett så tragiskt slut.

Trösten man kan klamra sig fast vid är väl då att hon fick sluta sina dagar med det bästa hon visste; jakten.

Publicerat
  • Författare

Vi vill bara ta tillfället att tacka er alla som gett oss sitt stöd och erat deltagande i allt detta som hänt, otroligt skönt att veta att det finns människor som bryr sig.

Det har varit jobbigt, men vi går vidare, söker aktivt efter en valp nu och har en del att tänka på.

Ni skall vara stolta själva som har ställt upp, som har orkat bry er, som tagit er tiden att skriva en rad, det betyder så mycket.

Tack alla för eran omtanke.

Publicerat

Är så ledsen för er skull. :'(  Beklagar verkligen utgången av hela dramat. Första tanken är att ALDRIG släppa mina hundar i något fler gryt...men med grythund är det nu en gång så att springa/krypa jaga i trånga gångar är det som ÄR livet. Min ringa tröst all tråkigt är;

Asta lämnade livet mitt i livet, in action!

/Sköt om er

Publicerat

Är det en Tysk Terrier du skall skaffa igen??

/jrz