Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon som erhållit ett tillstånd utställt under 2014?

Featured Replies

Publicerat

Jag kan bara inte begripa vad är det som är så svårt!?!

Jag är en riktig datoranalfabet men koppla in en skrivare och installera drivrutiner för den vill jag påstå att jag kan klara av!

Hur är det möjligt att en stor myndigheter inte kan klara av det?

Även om dom har något nytt program i burken!

• Svar 174
  • Visningar 17,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• 5 veckors internutbildning? Knappast va? På den tiden hinner en normalbegåvad bli astronaut...

• Herr Exabit torde vara medveten att det inte är normalbegåvade vi talar om. 

• Christian N
    Christian N

Det är klart att man skiter ganska hårt i tillståndssökarna i detta ärende, det handlar mer om att man skapar ett bra underlag för att roa handläggarna lite och ge dem så väl semester som viss återhäm

Publicerat

Är säkerligen någon centraliserad lösning typ Citrix eller liknande, den handläggare jag pratade med sa att dom stängde systemet kl 17.00 för att fixa problemen kvälls och nattetid. Har haft en hel del med en liknande lösning att göra och den fungerar fortfarande inte som den ska efter flera månader..

Det funkade vida bättre när vi fick sköta systemen lokalt istället

:sad:

/p

Publicerat

Fick licens utställd 9 jan, ansökan inlämnad 23 dec, att sedan posten tappade bort den i nästan 2 veckor är en annan historia. Man kan ju tycka att detta innebär att de län med extremt långa handläggningstider också skulle kunna få igång sina utskrifter.

Publicerat

Det är inte konstigt att Sverige ser ut som det gör idag när polisen inte klarar av att sköta en sådan enkel uppgift som denna.

Hur ser det då ut på andra områden?

Jag är verksam inom NVR och börjar inse att det förmodligen är likadant i hela polisorganisationen.

Jag lämnade in en importansökan på en drilling strax innan jul. Den hade försvunnit i hanteringen. Lämnade in den igen för någon vecka sedan för "skyndsam hantering", sedan dess har det varit omöjligt att komma fram till tillståndseheten i Göteborg.

Suck....

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Publicerat

Hämtade in dagens skörd av räkningar och reklam noterar att jag har fått nya engeksons katalogen alltid något positivt....

Bläddrar lite i den och där i mittuppslaget ligger ett brev från lensman!!!!

Jo då!

Den har kommit!

Lämnade in strax efter nyår i uppsala.

Nu är det en öppen licens/inköpstillstånd utskriven på ett vanligt vitt papper men sådana kan dom iallafall skriva ut!

Kanske kan vara ett tips att söka öppna licenser....

Tack till uppsala polisen ni kan ni! :-D

Publicerat

Väntar fortfarande :o

Publicerat

Karlsson du hade bara tur

Publicerat

Nästa vecka blir det tårta, då fyller min ansökan 20 veckor...

Publicerat

Nästa vecka blir det tårta, då fyller min ansökan 20 veckor...

Räknar kallt med att min ansökan tar minst 24 veckor.....bara 13 veckor kvar idag....

/Mike

Publicerat

Vax on så är det!

Endast den skickliga har tur. ...

;-)

Publicerat

Min är bara 8v.

Räknar med 20.

Publicerat

Min är 9dagar och jag är redan sur

Publicerat

Min blev inlämnad i måndags och med detta prat om 20v får en att bli spyfärdig!

Publicerat

Pratade just med handläggaren i Sundsvall, nu arbetade de med ansökningar inlämnade i november. Enligt henne hade de tur om de fick ut en licens/dag, med gamla systemet låg de på 20-25/dag! Hon var rätt så less...

Publicerat

Det känns nästan som om dom drar på det för att se vad som händer i bryssel.

Publicerat

Pratade just med handläggaren i Sundsvall, nu arbetade de med ansökningar inlämnade i november. Enligt henne hade de tur om de fick ut en licens/dag, med gamla systemet låg de på 20-25/dag! Hon var rätt så less...

Låter ju toppen,lämnar in en ansökan Mån/Tis :(

Publicerat

Lämnade in min 2 dec och den hade tydligen inte fått handläggare än så hur lång tid det kommer ta är väl gömt i dunkel

Publicerat

Blev uppringd av handläggaren idag å hon lovade att jag har licensen i lådan på måndag.!

Publicerat

Lämnade in en licensansökan den 11 december och ytterligare en i måndags.

Räknar med att få den första snart.

Tog drygt en vecka med gamla systemet, nu med nya 2 månader vad jag hört(verkar stämma).

Gäller norrbotten, Kiruna...

Känns nästan som om det nya systemet skulle vara nån sorts nödlösning, men som gick åt helvete...

/Baner

Publicerat

Är det någon stockholmare som har fått licens än? Vill väldigt gärna bli av med den där bocken jag har sålt... Fast det kanske inte är några problem att motivera vapen nr. 5 med att man har sålt ett och det totala antalet blir 4 så fort allt är klart?

Publicerat

Min är bara 8v.

Räknar med 20.

Allt löser sig på lördag när jag är tillbaka i Halland ;) När jag flyttade till VG fick jag två licenser på en vecka vardera. Dags att Tillståndsenheten i Halland skärper till sig igen :thumbsup:

Har en ansökan inne sen strax över 7 veckor och en sen 3 veckor. Får se när man ser röken av de licenserna.

Publicerat
  • Författare

Återkopplade med Tillstånd Malmö, de hanterar vecka 39-40 nu enligt uppgift, dvs på fyra veckor har man hanterar mindre än 1 veckas ansökningar, detta växer ju stillsamt x3 och det innebär att om vi idag har 16 veckors handläggningstid har vi om en månad ytterligare 3 veckors kö, dvs 19 veckor om ytterligar en månad 22 veckor, osv.

Jag är inte hoppfull inför detta scenario i verkligheten. /CHristian

Publicerat

Vapen ringde mig idag och ville ha en motivering.

Drog något om borrning.......

Tror det gått tre veckor och nu är den godkänd och skall bara skrivas ut samt stämplas.

Positivt överraskad

Publicerat

Är det någon stockholmare som har fått licens än? Vill väldigt gärna bli av med den där bocken jag har sålt... Fast det kanske inte är några problem att motivera vapen nr. 5 med att man har sålt ett och det totala antalet blir 4 så fort allt är klart?

Det skulle jag våga påstå INTE är en giltig motivering tyvärr. I stockholm befinner vi oss enligt forister runt den 20 augusti. Handläggningstiden är alltså över 5 månader och verkar växa.

telefonskrivet

Publicerat

Hade det här hänt i frankrike hade jägarna slängt slaktrester på polisstationerna och varit ute på gatorna o visat sitt missnöje.

Vi Svenskar knyter näven i fickan och skriver på forum :)

/Baner