Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu har det hänt igen! Att folk inte lär sig?!

Featured Replies

Publicerat

Det dryftas ju ofta Benellis förträfflighet och pålitlighet , jag har haft en Model 90 M2 som jag sköt rätt intensivt med i flera år ,

Men kolven passade inte riktigt trots skränkbrickor , jag tyckte även att 26" pipan vart "viftig" så jag fick tynga ner den vid magasinmuttern. Lätta övnings patroner var ju softa att skjuta med, men att banka tunga laddningar vid sjöfågeljakt

Så var den inte så kul längre då jag inte tyckte rekylomladdningen kompenserade ordentligt .

/P

• Svar 78
  • Visningar 11,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fånigt att du ska bestämma hur folk väljer gå i sin karriär inom skytte,har man inte råd med 15 tusen kronors bössa har man inte det...lära sig av misstag och don efter person...bygg upp din egna bana

• Oavsett om man har bra grejer eller ren skit så ska prylarna va i ordning och funka innan du ställer dig på banan. Att låta andra vänta för att man inte har ordning på sitt vapen visar bara på dålig r

• Hagelvapen är inte prioriterade i detta landet, så är det bara, och många gubbs övertalar fortfarande de få barnbarnen som skall börja jaga att m/96 fortfarande is the shit.   Det jag dock inte kan

Publicerat

De är lite stökiga att skjuta med Benelli.. 300 36 gr puppor med bra snärt i.. tror att gränsen går där någonstans.. med automaten men det handlar givetvis väldigt mycket om vilken typ av jakt man pysslar med. Oväxlande, stående så fungerar det bättre.

Förövrigt så laddade min autoamt om 20 gr LRC stål i somars.. litade inte på dem dock så det vart fångskott men de jag sköt small och bössan laddade om.

Publicerat

Nu har jag precis fått hem min Benelli, så jag har inte hunnit skjuta så vansinnigt mycket med den ännu. Jag har dock hunnit skjuta en del jaktskott, både 3or och 6or. Rekylen är betydligt kraftigare än i min gamle automat, men det är inte obehagligt. Jämfört med bocken så är det nog ganska jämförbart, om något så är rekylen aaaningen mindre i Benellin. Om jag jämför med fars gamle krokiga svs med korta pipor så är det rent av behagligt, den kan man knappt skjuta lerduveskott med utan att få ordentligt ont i axeln..

Benellin har laddat om allt sen dag 1.. Började med att bara handslänga lite lerduvor där hemma för att testa, laddade med 24 g patroner. Var en blandning av olika 24g patroner som har legat kvar i skräplådan. Då jag alltid har köpte det billigaste skit vapenhandlaren har haft hemma när jag handlat lerduveskott så har det nog inte varit några kvalitetspatroner men benellin svalde allt och laddade om utan betänkligheter. Så det är ju nog så att man får vad man betalar för..

Publicerat

Nu har jag precis fått hem min Benelli, så jag har inte hunnit skjuta så vansinnigt mycket med den ännu. Jag har dock hunnit skjuta en del jaktskott, både 3or och 6or. Rekylen är betydligt kraftigare än i min gamle automat, men det är inte obehagligt. Jämfört med bocken så är det nog ganska jämförbart, om något så är rekylen aaaningen mindre i Benellin. Om jag jämför med fars gamle krokiga svs med korta pipor så är det rent av behagligt, den kan man knappt skjuta lerduveskott med utan att få ordentligt ont i axeln..

Benellin har laddat om allt sen dag 1.. Började med att bara handslänga lite lerduvor där hemma för att testa, laddade med 24 g patroner. Var en blandning av olika 24g patroner som har legat kvar i skräplådan. Då jag alltid har köpte det billigaste skit vapenhandlaren har haft hemma när jag handlat lerduveskott så har det nog inte varit några kvalitetspatroner men benellin svalde allt och laddade om utan betänkligheter. Så det är ju nog så att man får vad man betalar för..

Att Bössan käkar vad man än stoppar i den kan uppväga mkt , även ett dyrt inköp och lite påtagligare rekyl , det enda man i mina ögon behöver hålla koll på är fjädern i  kolvröret  ,jag körde SLICK 50 PTFE fett   somvar det halaste fett jag någonsin 

vart med om ( funkade rolex )  kommer man sedan bara ihåg att ställa den m kolven uppåt så lär inget mankemang uppstå..

/ P