Publicerat Mars 9, 201412 yr Författare Kul! Är också inne på att åka norr ut och jaga björn och älg. Hur fick du tar i jakten? Finns det någon hemsida där de säljer jakt? Jag fick tips härifrån och sökte på köpa björnjakt. Där finns det en sida där de säljer jakt i hamra och säkert mycket mer på olika sidor.
Publicerat Mars 9, 201412 yr Om du är med i Facebok så finns det en grupp som heter Björnjakt 2013 som du kan gå med i kommer nog att bli en ny för åets björnjakt men sök Björnjakt 2013 där snackas det Björnjakt läggs upp bilder osv.
Publicerat Mars 9, 201412 yr Författare Tack det får ja kolla upp. Om du är med i Facebok så finns det en grupp som heter Björnjakt 2013 som du kan gå med i kommer nog att bli en ny för åets björnjakt men sök Björnjakt 2013 där snackas det Björnjakt läggs upp bilder osv. Tack det får ja kolla upp.
Publicerat Mars 9, 201412 yr Författare Måste man skjuta björnpasset för o få jaga björn? Ja det måste man göra.
Publicerat Mars 9, 201412 yr Ja det måste man göra. Tackar! Så vem hänger på o pangar nalle? Jag behöver ett gäng.
Publicerat Mars 9, 201412 yr Vika datum menar du, och var, pris? Jag ska upp o jaga älg i september men några dagars björnjakt innan vore kul!
Publicerat Mars 9, 201412 yr Måste man skjuta björnpasset för o få jaga björn? Ja det måste man göra.Nej det finns inga krav på att du måste ha gjort det.Därimot kan vissa jaktlag kan ha det som krav, om man ska vara med dom å jaga. Förstår mig inte på provet som är alldeles för lätt, fyller knappast någon större funktion. Men det är ju utformat så man ska kunna skjuta det på vilken skjutbana som helst. Bättre att träna så här. Lite mer verklighetstrogen träning. hittade inget bättre klipp nu men ni fattar kolla länken. Ett tips är att kolla på Rasmus filmer om björnjakt
Publicerat Mars 10, 201412 yr Ja det är det verkligen! Jag är verkligen jätteglad! Vi hamna i Hamra, Orsa i Hälsingland. Det går under Dalarna omr. 2 enl. Sva lista över fällda björnar så du verkar ha hamnat i ett bra omr. http://www.sva.se/sv/Djurhalsa1/Vilda-djur/Rovdjur2/Licensjakt_pa_bjorn/Licensjakt-pa-bjorn-2013/#Region35892 Kul! Skitjakt på dig!
Publicerat Mars 10, 201412 yr Författare Det går under Dalarna omr. 2 enl. Sva lista över fällda björnar så du verkar ha hamnat i ett bra omr. http://www.sva.se/sv/Djurhalsa1/Vilda-djur/Rovdjur2/Licensjakt_pa_bjorn/Licensjakt-pa-bjorn-2013/#Region35892 Kul! Skitjakt på dig! Ja det såg ut som ett bra område! Tack så mycket och tack för länken.
Publicerat Mars 10, 201412 yr Varsågod det var så lite så. Det är kul att man kan vara till hjälp ibland.
Publicerat Mars 26, 201412 yr Tänkte oxå tipsa om Hamra Viltcenter men du hade ju redan bokat, då kanske vi ses där uppe , jag har jagat björn där i 2 år med björn skjutet båda åren:-) dom har mycket bra upplägg på jakten för både nybörjare och den erfarne jägaren så du kommer få en toppen jakt!. vilket datum är du där uppe?
Publicerat Mars 30, 201412 yr Författare Tänkte oxå tipsa om Hamra Viltcenter men du hade ju redan bokat, då kanske vi ses där uppe , jag har jagat björn där i 2 år med björn skjutet båda åren:-) dom har mycket bra upplägg på jakten för både nybörjare och den erfarne jägaren så du kommer få en toppen jakt!. vilket datum är du där uppe? Det låter som ett perfekt ställe ju. Vi ska vara med 22& 23