Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är det inte dags att ni börjar jagar vildsvin i S-holmomr. så att dom inte går till attack

Featured Replies

Publicerat

Se där ja! :smile:

Hoppsan! :thumbsup: Jag hoppas att det gick bra för dig så att dom inte lyckades rispa dig.

Bara lite "träningspass" med tillhörade hicka. :yes:

Publicerat
  • Författare

Bara lite "träningspass" med tillhörade hicka. :yes:

:biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

Jag blev omkull sprungen av en galt i 100kg klassen för ett par år sedan. Först en skenattack och sen på riktigt. Jag gick (läs kröp) på eftersök genom björksly på natten, såg 2m framför mig i den jävulska björkslyn och fick lära mig nackdelen med för lite belysning. Jag hade endast en lampa som lyste gudomligt bra rakt fram men gjorde ju också att det blev bäcksvart runt omkring, noll pereferi-sikt. När jag till slut kom ut på en liten öppen yta brakade det till och grisen kom i en skenmanöver, innan jag visste ordet av det låg jag på marken. Inga betar hade gjort hål i mig tack o lov... kan säga att jag reste mig rätt fort fort upp. Grisen var dödligt träffad så egentligen var eftersöket bara dumt och det va alldeles för tidigt att gå efter. Den la sig och dog precis efter attacken. Spårningen visade att jag rest galten ur sårlegan som gjorde en sista kraftansträngening. Lärdomen från detta är att ta en kopp kaffe och vänta ett tag innan man går efter :thumbsup:

Publicerat

Lärdomen från detta är att ta en kopp kaffe och vänta ett tag innan man går efter :thumbsup:

...och att alltid ha rena kalsonger med sig. :yes:
Publicerat

...och att alltid ha rena kalsonger med sig. :yes:

Ja det är sant men jag hade tur att det gick så fort så jag hann aldrig skita på mig. :biggrin:

Publicerat

kolla på detta får ni höra, tydligen är vildsvinen så stora att dom går ända upp till hakan :wink:

Publicerat

Hm.. om grisarna nådde henne till hakan då kan hon inte va mycket högre än 1,20 ...

Ändå imponerande att jägmästarn kunde låta bli att skratta :biggrin:  

Jag hade aldrig klarat det  :wink:

Publicerat

Jägmästaren tycker jag nog höll en ordentligt diplomatisk ton. 

Publicerat

Var det verkligen var grisar hon såg? Hästar kan ju ibland misstas för grisar :)

Skämt åsido, det var säkerligen en skrämmande upplevelse för henne men frågan är om grisarna anföll eller bara råkade springa efter. Min uppfattning, som kan vara helt och hållet baserad på förutfattade meningar och youtube-klipp, om vildsvin är att man inte springer ifrån dem om de anfaller på riktigt.

Publicerat

Dom toppar kring 30 km/h så det är inget man springer ifrån i första taget. Fast dessa muterade 500+ kg grisar kanske är lite långsammare :)

Publicerat

Första kontakten med vildsvin( vilt överhuvudtaget) blir ju självklart en upplevelse. Sedan om det är på ont eller gott är ju helt annan fråga. Vildsvin som lever nära människor eller som levt i hägn och kanske rymt (?) ;) , eller fått hjälp ut i friheten(?) ;) , blir oskygga för människor och kan orsaka en upplevelse man sent kommer att glömma. :yes:   

Publicerat

kolla på detta får ni höra, tydligen är vildsvinen så stora att dom går ända upp till hakan :wink:

lol!

Stackars Mathilda, det är inte lätt här i livet :)

*dagens garv*