Publicerat Augusti 7, 201411 yr Författare Verkar börja röra sig en del björnar kring kågedalen just nu, nyligen sågs en Björn i Kåge ca 1 mil från Kusmark. Har setts Björn i Skogarna kring Kusmark, så dom finns här. Har själv sett en myrstack masakerad av björn ca 4 kilometer fån centrala Kusmark.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Jag vet inte när jag hörde talats om en björnobs här senast. Jag tror att det beror mycket på värmen som vi har haft o har ännu.
Publicerat Augusti 8, 201411 yr Någon dom kan dela med sig några konkreta o bra saker man ska tänka på som passare vid björnjakt, passval osv. Är riktigt laddad! Ska bli kul o prova på att jaga ett nytt villebråd, kanon inledning på säsongen Mvh per
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Färska björnspår på marken i lördags så imorgon kan de bli intressant! Någon mer som ska ut?
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Japp. Lånad hund. Hoppas han skall samarbeta trotts att det är första gången vi kör tillsammans.
Publicerat Augusti 21, 201411 yr 3 björnar skjutna i Norrbottens inland o ingen vid kusten. Själv har jag inte varit ute idag. http://www.sva.se/sv/Djurhalsa1/Vilda-djur/Rovdjur2/Licensjakt_pa_bjorn/Licensjakt-pa-bjorn-2014/#Region36843
Publicerat Augusti 21, 201411 yr Jag var ute. Fick smyga på ett ståndarbete. Gick riktigt bra. Men slutade med att jag var på armlängds avstånd från ilsken fjoling. Älg alltså...
Publicerat Augusti 21, 201411 yr Jag var ute. Fick smyga på ett ståndarbete. Gick riktigt bra. Men slutade med att jag var på armlängds avstånd från ilsken fjoling. Älg alltså... Attans också!
Publicerat Augusti 24, 201411 yr Författare nu är det bara 15 Björnar kvar att skjuta i Västerbotten varav 9 nedanför odlingsgränsen. Känns som att detta går undan iår.
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Författare He går undan i Västerbotten, endast 13 Björnar kvar varav 7 nedanför odlingsgränsen. Tycker det är snålt tilldelat iår. HAr då sett en hel del spår av Björn i Kusmark iår.
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Bara 3 björnar skjutna i Norrbottens inland ännu o alla i Jokkmokk. Ingen vid kusten. Det tar väl fart härvid älgjakten gissar jag.
Publicerat Augusti 26, 201411 yr Såg detta från Gävleborg. Verkar helt sjukt att bli utredd för jaktbrott när man följt reglerna. http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/08/rekordsnabb-bjornjakt-ledde-till-overskjutning/
Publicerat Augusti 26, 201411 yr Såg detta från Gävleborg. Verkar helt sjukt att bli utredd för jaktbrott när man följt reglerna. http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/08/rekordsnabb-bjornjakt-ledde-till-overskjutning/ Det blir man automatiskt tror jag i det här fallet när det gäller överskjutning på björn. Jag har aldrig hört det när någon har gjort en överskjutning på älg.
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Detta är en populär post. Skänker en tanke till en bekant som ligger på Mora lasarett, årets björnjakt gick inte som han tänkt
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Han var obeväpnad inne på grannmarken för att få fart på björn o hunden. http://www.jaktojagare.se/aktuellt/obevapnad-bjornjagare-skadad Givetvis så hoppas jag att han blir frisk. Det är inte lätt att lappa ihop senor, nerver, m. m.
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Nu e jag ju inte så jätteinsatt men nån stans kan jag ju tycka att när man håller på med såpass farlig jakt som björnjakt så borde man få gå beväpnad på grannlagets mark, känns som sunt förnuft i min mening, jag hade då inte blivit sur om vårat grannlag hade gjort det, eller är jag helt fel ute, vad säger di lärde?
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Om uppgifterna stämmer att karln är inne på grannmarken o försöker mota Björn o hund tillbaks är ju inte bra ,, Bara att gå in på ett ståndskall på Björn obeväpnad visar på en okunskap som nu utgången av detta har visat sig,,
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Skulle aldrig gå in på björn obeväpnad, varför i herrans namn gör man nåt så korkat?
Publicerat Augusti 29, 201411 yr Han var obeväpnad inne på grannmarken för att få fart på björn o hunden. http://www.jaktojagare.se/aktuellt/obevapnad-bjornjagare-skadad Givetvis så hoppas jag att han blir frisk. Det är inte lätt att lappa ihop senor, nerver, m. m. Jag vet inte om de ändrat texten, men jag kan bara se att han gått in för att mota bort hundarna från grannmarken. Det måste ju ändå vara ok, eller?
Publicerat Augusti 29, 201411 yr Träffade Hasse senast för någon månad sedan och då räknade han ut att han haft närkontakt med Björn över hundra ggr, så jag gissar att han blivit nonchalant , det konstiga är att OM jag förstod det rätt så stod hundarna på Bodas mark, där Hasse oxå är medlem, Har försökt fått tag på släkt och vänner där uppe men ingen vet mer än det som står i tidningen.
Publicerat Augusti 29, 201411 yr Jag vet inte om de ändrat texten, men jag kan bara se att han gått in för att mota bort hundarna från grannmarken. Det måste ju ändå vara ok, eller? Jag vet inte det heller. Jag skulle aldrig göra så om det gällde björn o är ett så pass farligt rovdjur. Om det stämmer så är det nästan lite självförvållat tycker jag.
Publicerat Augusti 29, 201411 yr Jag vet inte det heller. Jag skulle aldrig göra så om det gällde björn o är ett så pass farligt rovdjur. Om det stämmer så är det nästan lite självförvållat tycker jag. Där säger jag inte emot dig. Det jag menar är att det måste vara skillnad på om han gått in för att hämta hundarna eller om han försökte locka över björnen från grannens mark till sin egen. Han har ju redan blivit straffad rätt hårt och behöver ju inte dessutom bli beskylld för något han inte har gjort.