Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

känns väldigt fel.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Hur dags försvann hon?

Jag var ute på vårt i hjärtaskog igår men såg inget. Men hörde någon hund västerut.

Hon skäller inte, men smsa gärna dem i området, för en ovan ser hon ju ut som en melerad stövare.

• Svar 115
  • Visningar 10,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• japp och om det smäller får hon knallapportera!

• Begravd och läst över. jag måste säga att familjen tagit det suveränt, jag tror det hade mycket med att vi alla visste att nått var knas redan i tisdags, så vi var lite förberedda! Hon springer nu p

• Låter inge vidare hoppas hon kommer tillbaka och att inget allvarligt hänt. Ska hålla tummarna att hon kommer tillbaka eller att ni hittar henne.

Publicerat

usch, håller tummar hårt att du får tillbaka hunden oskadd och hon bara varit ute på något bus.

Hittat något gott att ligga och äta på???

Publicerat

Vet inte exakt var du bor, men brukar jaga på marker vid Läen (Bodaskog) och det borde inte vara alltför långt från ditt?

Marken ligger mellan Läen och 28:an

Kan ge dom lokala gubbarna info om du tror det är i närheten av ditt?

Publicerat

Krondiken, dyhål ? Fan va jobbigt.

Publicerat

Lider med dig och hoppas att det löser sig.

Finns inte någon bonde i närheten som precis släppt ut djur och slagit på eltrådar? Hunden fick en stöt på vägen in och vågar nu inte ta sig ut igen?

/Markus

Publicerat

Usch va jobbigt.

Min hund var borta fem dygn innan han "hittades".

Då visade det sej att han irrat bort sej och uppehållt sej vid en gård. Paret som bodde där hade fått veta att man får absolut inte kopplar upp en jakthund men till slut ringde dom några jägare som förstod att det var min hund. Så ge inte upp!

Håller tummarna för er!

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Publicerat

Håller tummarna Ozzian!

Publicerat

Lider med dig! Hoppas på det bästa! Efterlysningar på FB brukar fungera bra.

Publicerat

Klickar in mig på den här tråden varje gång jag ser en uppdatering och hoppas att det ska stå att hon kommit tillbaka.

Håller tummarna! :(

Publicerat
  • Författare

Tack alla som hjälper!

Vart ute i tre tim ikväll, men mest kört o ropat, men hon borde hitta hem om hon av någon anledning inte är mer än en mil bort.

hon har varit med travhästarna o sprungit flera km iväg.

Tyvärr har hon ju fått  epilepsianfall och i morse skulle hon fått medicin......

och tyvärr är hon lätt att plocka upp i en bil och dessutom jobbig som fn om hon får tag i nått djur, men rådjurskidden är väl inte födda ännu? för då kan hon nog dra iväg långt!

FN vad det är jobbigt

får hoppas att hon hittar hem snart!

Publicerat

Epilepsi skulle låta som en naturlig förklaring, ett sånt anfall och de behöver inte vara långt bort för att inte hitta hem. Jag hade bygrannens tax sittandes bakom ladan en hel dag innan husse hittade honom.

Kidd behöver du inte oroa dig för.

Fingers crossed !

Publicerat

Tydligen var 2 killingar synliga på gotland under helgens fältkurs, men de håller ändå inte undan för en vorsteh.

Publicerat

Polarens jycke tappar nästan alltid orienteringen vid ett EP anfall.

Publicerat

Hoppas hon snart kommer hem!

Publicerat

Hoppas att hunden kommer tillbaka snart!

Vet allt för väl hur det känns, min ena tysk är fortfarande borta, försvann 12/3..:(

Ge inte upp!

Johan

Publicerat

Lider med dig.....hoppas det löser sig. Min Wachtel har smitit ett par gånger och tjuvjagat lite men de kommer ju oftast tillbaka till utgångspunkten inom kort. Hoppas på bra utgång.

iPad Tapatalk

Publicerat

Inget nytt och positivt?

Har haft en drever som kunde vara borta 4-9 dygn, så jag förstår din oro.

Publicerat

Hoppas på ett återförenade snarast. 

Ni som använder facebok- är "Missing dog" kontaktbara via detta?? De ska finnas någonstans i kronobergs län. Jag hittar inte telefonnummer ( verka gå genom facebook).

De ska vara ruggigt effektiva :yes:

Alla strån ska greppas!!!!

Publicerat

Har ju inte så långt dit. Hör av dig om du vill ha hjälp att leta.

070-5721299

Publicerat

Fråga Vicks om Missing dog. Jag tror att hon vet hur du får kontakt. Fy fasiken jag lider med dig. Det enda som kan vara värre är väl om det är ett barn som försvinner.

Publicerat

Vet hur det känns, både att återfinna och sakna!

har en hund som varit "borta" sedan fredagen den 13 februari 2009.

Ovissheten är hemsk!

Publicerat
  • Författare

nä, inget nytt.

vad är missing dog?

Har inte fb, utan frugan som lagt ut ,,bortsprungen hund

Publicerat

Usch vad tråkigt o inte veta om hunden är vid liv el. inte, trots att den har varit borta i flera dygn. :sad:

Jag hoppas verkligen att det går bra o att den kommer hem el. blir upphittad av någon.

Publicerat

https://www.facebook.com/groups/463893036990058

Jag ringde till polisen i G län, men de hade inte hört talas om "Missing Dog". Hur som helst, så fungerar de precis som "Missing People", man ordnar skallgångskedjor efter den försvunna hunden. Men, det går genom facebook :sad: . Så åter igen, ni som använder facebook, sök efter något telefonnummer till "Ozzian". Även jag blir tacksam om något litet stå kan hittas.. :yes:  Jag har själv haft en hund på villospår,  denna ovisshet tär och gnager som bara råttor kan göra.