Publicerat April 18, 201411 yr Författare Nu kollar vi alla viltolyckor inom ett par mil där "viltet " inte är påträffat!
Publicerat April 18, 201411 yr Är med i en Facebook grupp som heter Försvunna/Tillvaratagna jakthundar. https://www.facebook.com/groups/361173870560754/?ref=ts&fref=ts Där kan man lägga ut efterlysningar på försvunna jakthundar. Så jag kan lägga ut där om du vill, det jag då behöver är info om ras och ett kontakt namn som folk kan nå om dom sett hunden. Eller om du känner någon som har FB som kan gå med i gruppen eller är med. Som sagt jag vill inte lägga ut något fören jag har godkännande från hundägaren i fråga.
Publicerat April 18, 201411 yr Här är ytterligare en facebookgrupp. https://www.facebook.com/ForsvunnaStulnaUpphittadeHundar?fref=ts
Publicerat April 18, 201411 yr Fasen... Jag blir lika besviken varje gång jag går in i den här tråden. Måtte jycken komma hem snarast!
Publicerat April 19, 201411 yr Det jävliga är att man brukar känna om det är kört. Hoppas du hittar hunden levande eller död.
Publicerat April 19, 201411 yr Förstår din frustration men det finns gott om exempel där hundar dykt upp efter veckor eller rentav månader, vi hoppas på ett avslut.
Publicerat April 19, 201411 yr Ge inte upp, har haft en hund som var borta nästan en månad innan han gav sig till känna på en gård. Håller tummar att du/ni får tillbaka hunden.
Publicerat April 19, 201411 yr Ta fram kartan o kolla vart du har djupdiken -krondiken så han inte sitter där,, inget ovanligt att dom fastnar där
Publicerat April 20, 201411 yr Författare Hittades död på uppfarten i morse. Antingen kom hon nästan hem i natt eller så har någon dumpat henne där inatt. Inga synliga skador o inga insektsangepp. Jobbigt men ändå bra med ett definitivt besked.
Publicerat April 20, 201411 yr Fy vad hemskt....lider med dig....hoppas du får reda på vad som hänt. Beklagar sorgen djupt! iPad Tapatalk HD
Publicerat April 20, 201411 yr Beklagar Ska ni lämna henne på obduktion? Känns väldigt lustigt att hon skulle dö på uppfarten.
Publicerat April 20, 201411 yr Beklagar Är hon försäkrad kräver säkert bolaget obduktion. Jag skulle göra det iallafall.
Publicerat April 20, 201411 yr Fy fan. Obduktion är nog bra, var hon så utmattad så hon dog på hemväg så är det ju om du ursäktar okänsligheten inte så mycket mer med det. Men är det nån jävel som varit på na med bilen eller annat och bara återlämnat kroppen när den sett annons om hunden utan att ta sitt ansvar så är det lite annat.
Publicerat April 20, 201411 yr Författare Tack alla, försäkringsbolaget kräver "bara" bildbevis och två vittnen. jag TROR nån snott henne och hon har fått ep anfall o dött, men hon kan givetvis klarat sig i 5dygn och sen blitt påkörd 10 meter från tomten. Men då är det tråkiga att nån vet var dom skulle dumpa hunden..... som sagt , mår skit men jag visste detta i tisdags, nu vet jag med 100%
Publicerat April 20, 201411 yr Skulle hon kravlat sig fram in i det sista så bör det synas på kroppen, likaså om hon blivit påkörd. Nu gör det ingen skillnad men jag vore för nyfiken för att inte försöka rota och få till en obduktion. Har man tur kan man få den gjord i utb.syfte på SVA, antar till ett bra pris.
Publicerat April 20, 201411 yr Författare Hon är likstel nu, enligt goggle så blir en hun det efter 3-8 timmar men det går ur efter 2-3 dygn, hon levde med andra ord 2-3 dygn efter försvinnandet. Nä jag vill /orkar inte krabba med obduktion, hon begravs ikväll.