Publicerat September 25, 201411 yr Vad söker för kolv? Ekeberg hade några som nästan var gratis om du inte är så petig på utförande?
Publicerat September 25, 201411 yr Har ett sånt över om du är intresserad, 14mm högt och väldigt lättskjutet....
Publicerat September 25, 201411 yr Har sen tidigare två med genomskuret siktblad, mycket bra de också men detta är strået vassare. Håller på och gör om R93 riktmedel, fått till ett otroligt bra korn nu, väntar på att börja göra om ett siktblad som ser ut som det gula Recknagel.
Publicerat September 25, 201411 yr Författare Wallden de är inte noga alls! Bara den är rak. Gärna syntet men laminat funkar med. S.
Publicerat September 25, 201411 yr Wallden de är inte noga alls! Bara den är rak. Gärna syntet men laminat funkar med. S. Jag var intresserad av trä, men han har nog en hel del. http://www.kolvmakeriet.se
Publicerat September 25, 201411 yr Funderar på boyd tror jag. Drömmen vore en tumhålskolv, typ den på sauer 303 xt. Hojjta till om du hittar något bra!
Publicerat September 26, 201411 yr Författare Flaggsäkring på plats. Tyvärr tog styrhylsan i sidosäkringen inget en smärgel inte fixar imorgon. Ska banka ur siktbladet imorgon. Går de inte med våld så värmer vi. Bra sugen att borra dit de öppna själv. Tänkte om man konstruerar en jigg så bör de funka. Måste klura på de! Hade varirt kul att lacka kolven typ orange eller Rosa? Sen ska Hobbe få pryda den med diverse under strålen Alltid retar de någon!? S.
Publicerat November 9, 201411 yr Författare Slipade av styrhylsan på morgonen. I med de i bössan spände upp klicka flaggan till vänster. Spände upp flaggan rakt upp tomt på avtryckan går att öppna. Ska slå över flaggan till säkrat tvär stopp! Va fan kan va fel? Kan de va så att de inte funkar tillsammans med sido säkringen? Ideer? S.
Publicerat November 9, 201411 yr Författare Måste va trycket som ställer till det! Att de inte stämmer med varandra. S.
Publicerat November 19, 201411 yr Författare Går de inte att ha flaggsäkring och sidosäkring samtidigt? Går att spänna upp och klicka när flaggan är till vänster. Spänner upp, flaggan rakt upp, tomt på avtryckan men går att öppna. När jag ska slå över flaggan till säkrat blir de tvär stopp! Va fan kan va fel? Kan de va så att de inte funkar tillsammans med sido säkringen? Ideer? S.
Publicerat Januari 13, 201511 yr Författare Fel kikarsikte. Men annars är de typ så de blir när de är klart Fundera på att skita I rembygelfäste men får se Var synd att kompisen vacklande på att säljaSin Helia CSX 1-4x24. Hade suttit som en smäck Vad blir lägst av Warne QD eller Leupold QR? ska bli en 1-4x24 eller 1-6x24. Kolven får nog vara kvar? då de är kul att ha något som ser ut som en bössa och inte tapperware Får försöka vara lite försiktig S.
Publicerat Januari 14, 201511 yr Vad gäller extremlåga montage på bössor med 90 graders öppningsvinkel på slutstycket...tänk på att slutstyckshandtaget ska gå fritt från okularet också. Moderna kikare med stora synfält har ju feta okular. Ibland funkar det inte med de allra lägsta montagen. Been there done that
Publicerat Januari 14, 201511 yr Författare Tror de är risk för det Dr Krall. Ändå är sleven om bockad. Tror de får bli qr då de är lättaste att labba med?
Publicerat Januari 14, 201511 yr Vad har du för klackar? Om det är weaver så har jag några warne qd i olika höjder som du kan laborera med och se vilket som passar bäst
Publicerat Januari 14, 201511 yr Författare Nu har jag Weaverklackar. Nya modellen med rakaspår. Synd att han ångra sig om kikaren.
Publicerat Januari 14, 201511 yr http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=61&t=193615&sid=0ece731cb41c6ebb5ce539993657731c&p=2310895#p2310895
Publicerat Januari 14, 201511 yr Författare Låna B drev kikarsikte. För att mäta. Blir nog de lägsta Warne QD. Har 6 mm så som den ligger och då finns de plats. S.