Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• aasenheim
      By aasenheim
      Jag har en HQV 1600 som jag tappat slutstycket till när jag var ute och jagade. Blir för dyrt att fixa nytt och passa in så jag funderar på att plocka upp en annan 1600 och använda min nuvarande stock som har kolvkamshöjning och ställbar bakkappa. Funderar samtidigt på att testa en annan kaliber (nu är det 30-06). Funderar på 8x57 eller 9,3x62. Passar den i nuvarande stock eller är stocken så att säga kaliberanpassad?

• Manuel Eduardo
      By Manuel Eduardo
      Hej
      Köpte precis en Husqvarna .30-06 (7,62 x 63). På pipan står det: Husqvarna Vapenfabriks AB .30-06 U.S.
      Serienumret är 6294806 Den är stämplad med ordet "Nitro" efter serienumret...
      Vapen ID är SE1163412
      Har sett olika listor där man kan översätta tillverkningsnummer/serienummer till tillverkningsår. Dock har listornas serienummer max 6 siffror, mitt serienummer har 7 siffror. 
      Någon som vet hur jag ska  tolka serienumret? Vore super kul att veta vilket årtal bössan är tillverkad :-)
      Mvh

• jenotsuns1
      By jenotsuns1
      Har gjort ett gäng fulltångeknivar i safaristil:

Kniven ovan har skaft av fosilt sjökoben,mammutbete,björkvril och vulcanfiber.

Mammutbete och desert ironwood.

Skaft av vårtsvinsbete.

• jenotsuns1
      By jenotsuns1
      Fick lite safarifeeling efter en Sydafrikaresa och fick för mig att göra några
      knivar av lite safaristuk.

• kastanj3n
      By kastanj3n
      Hej,

Jag är nybliven jägare och mitt första vapen ska jag ärva från min farfar, själv är jag väldigt okunnig men nyfiken!
      Tyvärr så är han inte så insatt i vapen utan har alltid varit i skogen för att njuta i naturen och haft bössan med sig ifall att.

Det jag vet om vapnet är att det är tillverkat av Husqvarna, kaliber 30-06. Tror han införskaffade sig det 1960.
      Geväret har sidosäkring, och du måste osäkra för att plundra etc. 

Någon som kan indentifiera modell åt mig?
      Även intresserad av vad den har för lådsystem, då vissa är enklare att byta stock på än andra.

Tack på förhand!
https://www.AUTOdoc.SE
Dahla

resa på swahili

Recommended Posts

Dahla
8 hours ago Joacim sa:

Snyggt 👌

Får väl se hur helheten blir när den är skjutfärdig. För cirka 12 timmar sedan var jag inne på att sälja av projektet... ägnade några timmar med bössan i tv-soffan igår och har bestämt mig för att behålla den ett tag till.

Finbrotchning av patronläget samt blånering av pipan återstår. Det är ju ett lågbudgetbygge i det här stadiet.

Om jag blir nöjd med helheten och den skjuter som den ska kommer jag skapa ett eget bankkonto till bössan för att spara pengar till en riktigt fin kolv i nivå med gillesbössornas träbitar. Då blir det även polering och blånering av övriga delar samt omblånering av pipan.

Stanley Stoltz har ju tagit fram ett underbeslag i stål... det är väl ingen billig historia men det går nog att spara ihop till det också...

• Like 1

Dahla

Under tiden en bössa är hos smeden borde man ju få den platsen ledig i vapengarderoben så man kan handla fler objekt... 

• Like 1
  • Haha 1