Jump to content

Husqvarna 9.3x62 tillvr nm 526

Recommended Posts

MarkusR

Högst sannolikt mod 246 eller troligare 640. 

Rival300
16 hours ago TekDr sa:

Är det så att det är N526 så är det en Hva 246. Äger själv en totalt obyggd sådan 🤷‍♂️

https://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=90160

I licensen står det inte med något n, gör de de på din licens? Har inte bössan hemma än så kan inte kolla om de är n med eller ej men de känns ju konstigt för Husqvarna gjorde väll inte 93x62 1927 som den skulle om de inte är en 246 

TekDr
10 minutes ago Rival300 sa:

I licensen står det inte med något n, gör de de på din licens? Har inte bössan hemma än så kan inte kolla om de är n med eller ej men de känns ju konstigt för Husqvarna gjorde väll inte 93x62 1927 som den skulle om de inte är en 246 

Står endast nummer utan N på min licens. Skulle väl säga att det är högst troligt en 246 om än inte bevisat förrän du har bössan i hand.

bra bössa om än i min mening rätt överskattad om man nu inte ska va riktigt ruinromantisk. Min är ombyggd en massa gånger, först av min farfar för att kunna ha kikarsikte (omändrat slutstyckshandtag, trycke etc.) och jag har gått helt bananas och kortat, gängat tryckt dit ett Timneytrycke trycke och klämt ner den i en GRS bifrost.  Helgerån må många tycka men nu har faktiskt bössan praktiskt värde för mig och används för allt utom pürsch. För mig är det viktigare att jag använder ett vapen än att det står och tar plats i skåpet.

Rival300
3 hours ago TekDr sa:

Står endast nummer utan N på min licens. Skulle väl säga att det är högst troligt en 246 om än inte bevisat förrän du har bössan i hand.

bra bössa om än i min mening rätt överskattad om man nu inte ska va riktigt ruinromantisk. Min är ombyggd en massa gånger, först av min farfar för att kunna ha kikarsikte (omändrat slutstyckshandtag, trycke etc.) och jag har gått helt bananas och kortat, gängat tryckt dit ett Timneytrycke trycke och klämt ner den i en GRS bifrost.  Helgerån må många tycka men nu har faktiskt bössan praktiskt värde för mig och används för allt utom pürsch. För mig är det viktigare att jag använder ett vapen än att det står och tar plats i skåpet.

Ja, bössan har exakt samma användsområde som du beskriver din. Denna är oxå ombyggd med fästen och ny kolv, är inte en sånär som samlar och ser samlarvärde utan jag vill ha en billig bössa för mina ändamål 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Similar Content

• Långjanne
      By Långjanne
      Hallå där,
      Jag har en Huskvarna 1622 som gått och tappat sitt slutstycke nån stans i skogen. (Jess, det är polisanmält)
      Någon som har tips om var jag kan få tag på ett slutstycke, eller är det bara att skrota bössan?
    • Dahla
      By Dahla
      Licensansökan är inskickad för några dagar sedan och planerna i stort är bestämda och nästan skrivna i sten.

Grunden till bygget lades av andra och jag kan bara tacka ödmjukast för att deras ork och drivkraft inte nådde ända fram.

En vapensmed (eller tre faktiskt) som enligt andra här kända vapensmeder ska vara duktig har satts in i projektet och visat stor entusiasm för det tänkta resultatet.

90% av delarna till projektet finns liggandes på hylla och resterande smådelar ska inhandlas när måtten är mätta.

Målet är att ha provskjutit projektet innan nästa jaktårs början tar vid. Största utmaningen med det är väl att man inte på förhand vet hur lång handläggningstid myndigheten tar i anspråk gällande licensansökan.

• aasenheim
      By aasenheim
      Jag har en HQV 1600 som jag tappat slutstycket till när jag var ute och jagade. Blir för dyrt att fixa nytt och passa in så jag funderar på att plocka upp en annan 1600 och använda min nuvarande stock som har kolvkamshöjning och ställbar bakkappa. Funderar samtidigt på att testa en annan kaliber (nu är det 30-06). Funderar på 8x57 eller 9,3x62. Passar den i nuvarande stock eller är stocken så att säga kaliberanpassad?

• Manuel Eduardo
      By Manuel Eduardo
      Hej
      Köpte precis en Husqvarna .30-06 (7,62 x 63). På pipan står det: Husqvarna Vapenfabriks AB .30-06 U.S.
      Serienumret är 6294806 Den är stämplad med ordet "Nitro" efter serienumret...
      Vapen ID är SE1163412
      Har sett olika listor där man kan översätta tillverkningsnummer/serienummer till tillverkningsår. Dock har listornas serienummer max 6 siffror, mitt serienummer har 7 siffror. 
      Någon som vet hur jag ska  tolka serienumret? Vore super kul att veta vilket årtal bössan är tillverkad :-)
      Mvh

• Create New...