Publicerat December 21, 201510 yr Författare Tänkte montera en röd bakkappa på träkolven. Men är osäker om jag kan genomföra det då jag inte har några maskiner. Bandsåg kan jag nog låna? Och kanske en bandslip? Fundera om de går att slipa i kappan för hand? Sen ska lacken av, blir slipa. montera en knopp på framstocken plugga och limma? Och förlänga pistolgreppet något. Fundera på en bit ebenholts att limma dit med? Sen olja in den. S.
Publicerat December 22, 201510 yr 20151025_074636.jpg Tänkte montera en röd bakkappa på träkolven. Men är osäker om jag kan genomföra det då jag inte har några maskiner. Bandsåg kan jag nog låna? Och kanske en bandslip? Fundera om de går att slipa i kappan för hand? Sen ska lacken av, blir slipa. montera en knopp på framstocken plugga och limma? Och förlänga pistolgreppet något. Fundera på en bit ebenholts att limma dit med? Sen olja in den. S. Bandslip är att rekommendera! slipade in en bakkappa med oscillerande slipmaskin, funkade sådär och tog evigheter men slutprodukten blev ändå hyfsad. Tejpa ordentligt!
Publicerat December 25, 201510 yr 20151025_074636.jpg Tänkte montera en röd bakkappa på träkolven. Men är osäker om jag kan genomföra det då jag inte har några maskiner. Bandsåg kan jag nog låna? Och kanske en bandslip? Fundera om de går att slipa i kappan för hand? Sen ska lacken av, blir slipa. montera en knopp på framstocken plugga och limma? Och förlänga pistolgreppet något. Fundera på en bit ebenholts att limma dit med? Sen olja in den. S. Ska lacken ändå väck fungerar även slippapper och slipkloss för att passa in bakkappan. Passade in en Pachmyer för hand när jag inte hade tillgång till bandslip. Tog någon timme, men blev bra. Inledde med att såga där det var mest att avverka.
Publicerat December 27, 201510 yr Författare Fundera på att byta underbeslaget till det som komm med bössan. Men då leavern inte låser måste de fixas men hur? Bästa kompisen kolla runt lite och hitta denna lösning men finns de fler? Har fått låna en bandslip när de blir dax för bakkappan. Ska bara hitta ebenholts först. S.
Publicerat December 27, 201510 yr Mums! Sådan där leaverlösning är ruggigt snyggt och klassiskt! Kör på bara. Mvh Joacim
Publicerat Februari 10, 201610 yr Författare Sitter och tittar på säkring. Då jag inte är nöjd med S/L som sitter där nu. Vill ha en säkring som spärrar slagstift, avtrycket och låser handtaget. Finns lite att välja på! Vet inte vad jag ska välja? S
Publicerat Februari 13, 201610 yr Författare Går de att beställa en 3 läges säkring från midway USA? Hitta en fakta säkring som såg fin ut.
Publicerat Februari 13, 201610 yr http://www.magnumhansen.com/M70%20sikringer.htm M/70 a'la Norge Inte testat någon men funderar på det.....
Publicerat Mars 28, 201610 yr Författare Går bra. Har vänt lite då jag kom över en burris fastfire 2. Tyvärr sakna den fäste för Weaver klack. Men ska ordnas. Planen är att lämna den för omgängning av pipan till 14x1 eller gängning av den blinda bakstycket till 16x1? De får smeden avgöra? Tänkte ha den i fälten i sommar. S.
Publicerat Juni 9, 20169 yr Författare Går de att mäta ut höjden på öppna riktmedel?Så de hamnar någorlunda rätt? Fundera på att köpa Recknagel kornfot och limma dit den själv? Sen banka ur bladet och slipa in ett av dem jag har. S
Publicerat Juni 10, 20169 yr Det finns mått på bygghöjd på Recknagels grejer i katalogen. Räkna ut från pipans centrum när du plussar ihop måtten. Om du har samma höjd fram och bak är du i "närheten" på dom avstånd du ska skjuta - och annars blir det enkelt att räkna ut skillnaden eller hur mycket du ska ändra för att hamna rätt. Husqvarna laxar har inte samma vinkel som Recknagels så jag rekommenderar dig att även köpa deras korn. Även dessa kräver "viss inpassning" för att få lätt knackpassning. Enbart limning av kornfoten kommer inte att hålla....
Publicerat Januari 27, 20179 yr Författare Detta är en populär post. Fick paket från bössmakaren idag Nu ska de bara på plats men känns grymt bra! Så blir de tills träkolven är klar. S
Publicerat Januari 29, 20179 yr Författare Slog mig inatt när jag inte kunde sova att de är nog dumt att montera kornfot en innan dämparen är på plats? Som jag sålde Så måste ha en ny frontmonterad, funderar på om RCC kan göra en eller om dem slutat med det? Annars är de A-tec cmm4 Hur hade ni gjort pipan är 16x1 svarva ner till 15x1 eller beställa dämparen i 16x1? S.
Publicerat Januari 29, 20179 yr 3 hours ago hs_merkel sa: Slog mig inatt när jag inte kunde sova att de är nog dumt att montera kornfot en innan dämparen är på plats? Som jag sålde Så måste ha en ny frontmonterad, funderar på om RCC kan göra en eller om dem slutat med det? Annars är de A-tec cmm4 Hur hade ni gjort pipan är 16x1 svarva ner till 15x1 eller beställa dämparen i 16x1? S. V-mac Havana 175 är väldigt slank, och frontmonterad
Publicerat Januari 29, 20179 yr Författare 2 hours ago MarkusR sa: V-mac Havana 175 är väldigt slank, och frontmonterad Är den verkligen frontmonterad? Bygger väll 4 cm bakåt? S
Publicerat Januari 29, 20179 yr 3 hours ago hs_merkel sa: Är den verkligen frontmonterad? Bygger väll 4 cm bakåt? S Inte min i alla fall
Publicerat Januari 29, 20179 yr Författare 1 hour ago MarkusR sa: Inte min i alla fall Hur mycket bygget den då? S
Publicerat Januari 29, 20179 yr 1 hour ago hs_merkel sa: Hur mycket bygget den då? S Du har rätt, den bygger 24mm över pipan från stödkanten, fast den definieras som front . Mätte nu, trodde inte det var så mycket. Ase Utran jag har bygger bara framåt.