Publicerat Augusti 9, 20169 yr Bara så den inte försvinner... http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/51665-robsoft/#comment-875361
Publicerat Augusti 9, 20169 yr Detta är en populär post. Det är inte gratis att köra ett stort forum och det tar rätt mycket tid mellan varven - speciellt när man fräschar upp tekniken eller försöker göra det bättre för medlemmarna på ett eller annat vis. Jag läser inte så ofta på robsoft av naturlig anledning (läs; det tar många av mina timmar varje dygn här...) men de har inte gjort någon större uppdatering mig veterligen och det kan vara så att de har hamnat i ett läge där det är svårt att patcha nuvarande lösning? Innan vi uppdaterade forumet förra gången hade även vi lite väl många patchar som jag hade skrivit och varje gång det kom en officiell patch så var det mycket dubbeljobb för mig... Denna gången har jag haft en annan strategi och hittills har det fungerat klanderfritt! MEN vi har 99.97% upptid på jaktsidan och vi har inte haft ett enda avbrott i år - med undantag för en timme förra veckan, men då var det vår ISP som fick hårdvarufel och det tog en liten stund att byta hårdvaran, men det var ju aldrig forumet som strulade. Vi har faktiskt fyra linor (backbones) för att säkerställa att kommunikationen aldrig slås ut helt och det är en del av hemligheten varför vi alltid är online, men också för att vi alltid ser till att vi uppdaterar oss mot alla nya dumheter som dyker upp... Sen borde man kunna tåla att någonting inte är tillgängligt 24/7, men i dag är vi sådana slavar under tekniken att internet anses vara lika viktigt som det syre vi andas... hehe...
Publicerat Augusti 10, 20169 yr 9 hours ago Wizard sa: Sen borde man kunna tåla att någonting inte är tillgängligt 24/7, men i dag är vi sådana slavar under tekniken att internet anses vara lika viktigt som det syre vi andas... hehe... Internet= Bara en fluga.
Publicerat Augusti 10, 20169 yr 16 minutes ago faxe sa: Internet= Bara en fluga. Eller som en fartygschef sa i början av 2000-talet: "Kan vi få internet nerbränt på en cd och ha med till sjöss!"
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Nått lurt är det... På http://www.jaktjournalen.se/ hittar man "nya" länkar till forumet... men inga funkar i Firefox eller i mobilen.
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Kopplade om mobilen till surf via 4G nätet och då fungerade grannforumet. Körde en test på datorn och fick fram att det ev kunde vara en router inställning.
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Jag har då inga som helst problem med grannforat. Inga störningar alls.
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Detta är en populär post. 24 minutes ago lsjonsson sa: Jag har då inga som helst problem med grannforat. Inga störningar alls. Det beror nog på att ingen annan kommer in när du skriver inlägg hela tiden samt trycker Uppdatera oavbrutet
Publicerat Augusti 10, 20169 yr 2 hours ago exabit sa: Det beror nog på att ingen annan kommer in när du skriver inlägg hela tiden samt trycker Uppdatera oavbrutet Haha! Inte skriver jag så mycket på grannforat. Lite då o då blir det.
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Mitt problem är identifierat till routern... Kommer åt sidan med direktkabel till fibermodemet. Har stängt av brandväggar osv... men inte hittat vad som ställer till det med just den sidan...
Publicerat Augusti 13, 20169 yr Det har löst sig... Bytte ip-nummer Ibland är det svårt att hitta de enkla lösningarna.
Publicerat April 27, 20179 yr Nope.. har för mej att det var rätt stökigt sist.. men då var man röd och var delägare i problemet.. nu spelar det ingen roll
Publicerat April 27, 20179 yr 3 hours ago Neverlost sa: Nu står det still på Robsoft igen. Nån som vet varför? Men det var inte mer än ca 5 min för mig.
Publicerat April 29, 20179 yr Uppdatering på G. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=7&t=23165 Server flytt 30e April av Robban » Idag, 12:58 Under söndagen den 30e April kommer servern att flyttas till en ny plats och därför kommer forumet ligga nere under eftermiddag kväll, om allt går bra kommer den vara i gång igen under måndagen.
Publicerat April 29, 20179 yr 22 minutes ago Pongu sa: Verkar redan ligga nere. Förberedlser av serverflytten ikväll antar jag.
Publicerat April 29, 20179 yr Dåligt. Nu när äntligen trådarna om hur värdelös 6,5 är hade tagit fart
Publicerat April 30, 20179 yr 20 minutes ago Neverlost sa: Vad ska man göra idag då? ;-) Klättrar du på väggarna p g a rastlöshet???
Publicerat April 30, 20179 yr 28 minutes ago Neverlost sa: Vad ska man göra idag då? ;-) Facebook, bli gärna med i slutna grupper som avhandlar ditt lokalområde. Jag är det, satan så många galningar det finns på orten man inte kännt till förr. Gärna trådar om politik, där blir man nästan mörkrädd och s v mp anhängare visar verkligen sin rätta sida.......jag tänker 30-talet tyskland ibland alltså (ej riktad mot utlänningar), och då är sd anhängare förbjudna i gruppen.....