Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktlagets inflytande på kaliber och kulval...

Featured Replies

Publicerat

30.06 och lapua mega har fungerat för mig skickade en bula precis bakom bogen på en råbock ingen nämnvärd köttförstöring 

har inte ännu fått chansen att testa den på gris och älg än men de ska bli intressant att se i vårat jaktlag har vi aldrig diskuterat kaliber val 

jag är inte den som hackar på folk eller är bufflig och otrevlig men jag kan lite försynt fråga om dom kanske inte kunde tänka sig att byta kula 

tex jaktkompisen klippte till ett råkid med en 45-70 med en 26grams kula de var inte så mycket kid kvar och en annan i grannlaget som sköt älgar,hjortar och grisar med nosler bst i någon magnum kaliber i fruktansvärd fart köttfärs med engång av dom djuren då gick jaktlaget ihop och talade om för han att han skulle byta kula annars vart han inte välkommen längre 

• Svar 50
  • Visningar 6,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag har själv skickat hem en jägare för idiotiskt kulval... 300 weatherby magnum och alltför blöt/mjuk kula. Efter tre st "exploderande" rådjur där inget mer än hornet gick att använda oavsett vart k

• Christian N
    Christian N

Nog en typiskt icke fråga, iofs vet jag att det vid drevjakt, köpejakt på kontinenten, ev även i södra Sverige, ställs krav på viss minsta kaliber, typ 8 mm o 3006 är inkluderad, för svensk allmog

• Vi har inga synpunkter på varken kaliber eller kula mer än att uppfylla klasserna. Vi har inte ens krav på godkänd älgbana inför varje år.   Men å andra sidan skjuter ingen älg med varken .22lr elle