Publicerat Oktober 7, 200619 yr http://video.google.com/videoplay?docid=-2450379522240392483 http://video.google.com/videoplay?docid=-1...74555&hl=en Den sista är ny 070731 Lite halvtaskig kvalité såg det ut som men iaf.. Edit: Verkar som det går trögt att öppna länken i Firefox, Explorer går bättre! Mvh!
Publicerat Oktober 7, 200619 yr Häftigt med film!!! Sista kråkan landade fint, typ i gömslet ;D ;D Kul!! ;D
Publicerat Oktober 7, 200619 yr Författare Japp! Klippte dock bort (tror jag) svordomen som kom i skottet, fick försent se att ytterligare en kråka var på gång in. Hade jag väntat bara lite så hade jag nog fått dem båda.. Edit: Icke, svordomen var kvar ;D Mvh!
Publicerat Oktober 7, 200619 yr Effektiv uv du hade... var det den uppstoppade riktiga uven. ??? Kul med filmer...mera sådant. ;D
Publicerat Oktober 8, 200619 yr Snyggt! Vad sura kråkor ni har där nere ;D var det på en tipp eller kussträcket?
Publicerat Oktober 8, 200619 yr Kanon kul att se,även svordomen att höra ;D Har nu förmodligen sett Benellin tala Tack för filmen,mera,,mycket mera vill vi se mvh Telgetok
Publicerat Oktober 8, 200619 yr Författare Vafan.. Skrev ett svar men det försvann.. ??? Japp det är Benellin som talar.. Dubbelskott på två kråkor och bommade sista kråkan i första anfallet. Resten av skotten även de utom bild når sitt mål så japp Benellin och jag är superpolare! Detta var ute i kusten men ärligt talat så spelar det ingen roll, samma effekt oavsett vart man jagar tycker jag. Häftigast var nästan sist på tippen då vi hade flockar på 20-40 kråkor som attackerade uven! Dock för nära håll för att det skulle vara meningsfullt att rigga kameran.. Japp den uppstoppade! Kompisen ringde precis, han var på väg ned från norrland och skulle stanna till på vägen och kolla in en uv som jag med stor sannolikhet kommer att köpa. Så resten av hösten så har jag egen uv isf ;D Den här nya ska tydligen vara rejält stor vilket isig kan vara ett problem med klättring osv men det kan det vara värt, uvarna är så grymt effektiva så man är berädd att ta en del omak.. Ska försöka ut i veckan som kommer och smiska lite mer! Mvh!
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Författare O nu har jag egen uppstoppad uv liggandes i bilen ;D ;D Ska rigga ett bra fäste bara sen är det Rock´n roll! Den är marginellt större än kompisens men sitter på samma sätt och är avgjort mycket finare! Så j-la sugen nu... så jobbar man hela veckan :'( Mvh!
Publicerat Oktober 9, 200619 yr härligt hippen, hoppas den var värd pengarna och att du får skjuta mycke fågel runt den!
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Så jävla coolt hippen!! ;D NU om någonsin rycker det i högra handens pekfinger ;D... man hör på vovven att den vet vad som väntar när en kråka kommer ... /Fredde
Publicerat Oktober 9, 200619 yr Visst är det coolt,men inse att mannen är galen,han fan klättrar i träden!!!!! Hipshot..får man bli medlem i din idolklubb ;D Höjdrädde Björn 8)
Publicerat Oktober 10, 200619 yr Hmm....konstigt att dom e så dumma när det gäller en uppstoppad eller plastfågel ??? när dom är så smarta i vanliga fall http://www.youtube.com/watch?v=HmKO-QMyLc4...ted&search=
Publicerat Oktober 10, 200619 yr Författare Fick hem nya uven igår.. Så j-la fin att det känns lite galet att hänga upp den i ett träd.. Måste fixa ett fäste med så man kan använda den, blir lite finsnickeri typ.. Telgetok.. Har du bra kråkmarker, menar då riktigt bra kråkmarker, så kan jag köra iväg till dej och klättra så tror jag du lär få en rätt hyfsat motivation att lära dej handskas med höjder ;D Mvh!
Publicerat Oktober 10, 200619 yr Faktist är det så att där jag bor,brevid ett stuteri bara kryllar det av kråkor o kajor. Tror säkert att jag kan anordna lite kråk jakt där. Om det är streck eller hemma kråkor har jag ingen aning om. Kajorna är nog defenetivt hemmakajor. Jag brukar ibland skjuta kråkor,men det brukar mest bli som bonus när man jagar för bulvaner,då jag även sätter ut ett par kråkbulvaner som vakter vid gås eller duvjakten. Men att få Telgetok att klättra i träden..nix pix,vågar ju knappt stå på en stege ju
Publicerat Oktober 10, 200619 yr Författare Ok.. kan vara rätt kul skyddsjakt kring gårdarna.. Tror vi sköt 203 kajor eller något under skyddsjakt i våras.. vansinnigt kul! Fan tiden rinner ifrån mej här.. har för mycket pyssel så man hinner inte med kråkorna! Nästa höst så ska jag se till att vara ledig tre veckor runt älgjakten så man kan ge kråkorna en ordentlig åthutning. I morgon ska jag fixa uven, ge mej på kolven för sista gången på hagelbocken och lite annat pyssel.. sen skulle jag visst jobba natt med :-( Mvh!
Publicerat Oktober 11, 200619 yr Ok.. kan vara rätt kul skyddsjakt kring gårdarna.. Tror vi sköt 203 kajor eller något under skyddsjakt i våras.. vansinnigt kul! Fan tiden rinner ifrån mej här.. har för mycket pyssel så man hinner inte med kråkorna! Nästa höst så ska jag se till att vara ledig tre veckor runt älgjakten så man kan ge kråkorna en ordentlig åthutning. I morgon ska jag fixa uven, ge mej på kolven för sista gången på hagelbocken och lite annat pyssel.. sen skulle jag visst jobba natt med :-( Mvh! Japp så är det,allt handlar om tid. Konstigt att man aldrig har för mycket av den Näväl skulle du nån dag vara i närheten av Nykvarn eller Mariefred (jag bor mitt i mellan) så hör av dej,så kan vi kika på platsen först mvh Björn
Publicerat Oktober 25, 200619 yr F-n vad häftig film Hipshot ;D Det ser rätt roligt ut måste jag säga..
Publicerat Juli 31, 200718 yr Författare Lyfter ämnet, lagt in ytterligare en film i första inlägget. Mvh!