Publicerat Augusti 1, 200718 yr Verkligen häftigt! Nu har man varit på semester i landet i en och en halv vecka. Så nu suger det lite. Måste UT!!
Publicerat Augusti 21, 200718 yr Fina filmer!! Man blir mäkta sugen att införskaffa sig en uv efter dessa filmer. Men som Telgetok skriver, det är ju värst hur fan man får upp den i trädtoppen... Tycktes mig höra en korp också...men den verkade klara sig dock...hehe. Hur länge ska den vara fridlyst tro? Här i mina trakter är det fruktansvärt mycket korp! /Henke
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Författare Jo korpen klarade sig där ute, fridlysta precis som du säger.. Har en annan filmsnutt som är lite för kort för att orka lägga ut. Det första jag gör på film är en tripplé på korp 8) Men det är i en avfallsanläggning och då är det skillnad. Mvh!
Publicerat November 26, 200718 yr Det verkar väldigt kul, men jag tycker du ska skriva i slutet hur många bom du hade:) // Jonatan Henricson
Publicerat November 26, 200718 yr Författare No problem junior, jag börjar med det i samma ögonblick som du lägger upp en egen jaktdagbok samt redovisar dina bommar ;D ;D ;D Så bollen är din! Edit: Junior förresten.. kolla sista videon, där hade jag 1 bomskott...fan jag minns ju! I den första videon så har jag...3 kanske? Vet att jag sköt en trippel där bara en eller möjligen två av fåglarna trillar på bild så att säga.. filma själv då så ska jag studera. Tror iaf att far din är säkrare, möjligen att du är marginellt bättre än han på att klättra upp med uven ;D ;D Mvh!
Publicerat November 27, 200718 yr haha:P fast jag vet ju vad du går för, så du behöver ju inte skriva det:) men jag filmar ju inte mina jakter för jag vill ju inte skryta vet du väl:) Ja jag hoppas fasen att jag klättrar bättre än honom, och först och främst vill jag se honom uppe i ett träd och sen vill jag se när han klättrar upp utan att svära (vilket är omöjligt för honom) Ha det bra
Publicerat November 27, 200718 yr Men ajg måste hålla med om att det är fina filmer. Saknar kråkjakten som fan, den är riktigt speciell.
Publicerat November 27, 200718 yr Författare Ok men då gör vi som så ivår att du o jag o Lars drar till ett ställe så lämnar vi far din och min uv på ett annat ställe. -Ska du skjuta kråka så är det bara att klättra! Dessvärre osäker på om han gör det, lite för mycket skrivbord där tror jag ;D ;D ;D Mvh!
Publicerat November 27, 200718 yr Klockrent hippen ser onekligen spännande ut ;D f..n skjuta kan du ju med 8) ;D Mvh.
Publicerat November 28, 200718 yr ok haha:) ja men det skulle ajg lätt kunna ta på mig för kråkjakten fast frågan är ju hur snabbt det skulle gå för mig att klättra upp:) ja han skulle nog sätta uven på backen någonstans längtar som tusan, det var riktigt kul förra gången. ha det bra
Publicerat November 28, 200718 yr Hah! Helt underbart! Det ser ut ungefär som när vi var på kråkjakt i höstas vid en tipp. Jisses vad mkt det blir på såna ställen. ;D
Publicerat Januari 15, 200818 yr nån som börjat jaga med uv redan? tycker att kråkorna flyger rätt bra nu faktiskt för att vara vinter ???
Publicerat Januari 15, 200818 yr Författare Nope.. körde en sväng för ngr veckor sen, blåste lite för mycket med det vart väl några iaf. Kändes ringrostigt faktiskt.. Håller detta vädret i sig så lär man väl börja skjuta på dem i slutet av februari redan misstänker jag, tror fan inte jag kan hålla mej längre ;D Mvh!
Publicerat Januari 15, 200818 yr Författare Ja men hur kul är det att sluta jaga dem i mars då de häckar ??? ;D När jag var som mest ambitiös för några år sen så planerade jag på allvar att göra en vecka i februari i Skåne för att sen följa dem norrut i landet och banka på dem.. hade tom fått ok att göra så på Högesta o Chov men det rann ut i sanden.. Hade nog varit kul iaf! Mvh!
Publicerat Januari 18, 200818 yr När jag var som mest ambitiös för några år sen så planerade jag på allvar att göra en vecka i februari i Skåne för att sen följa dem norrut i landet och banka på dem.. Du vet att du får komma ner närsom och visa oss klåpare hur det ska gå till... Fast blir väl inte så bra denna helg då klass 2 varning tydligen råder, skulle i o f s vara kul o se om du kan knäppa en kråka i den medvinden (typ 25m/sek)... ;D
Publicerat Januari 18, 200818 yr Ska man knäppa kråkor i så pass snabba vindar måste man ha pump och mina gener 8)
Publicerat Januari 18, 200818 yr Fasen Hippen!, har bommat den här tråden alldeles.. :-[ :-[ Förjäkla kul att se det på film, vad använder du för ammo och vad har du för avstånd ungefär till uven? ( man blir ju aldrig fullärd så alla tips mottages tacksamt!! ;D) Jag köpte en ny plastuv med fasta vingar nyss, som jag just nu håller på att pimpar med tjädervingar och diverse päls, den gamla har på något mystiskt vis försvunnit... ??? ??? Hemmakråkorna här i efter Söderhamnskusten är väldigt svårflörtade, men sträcken som går efter kustlinjen brukar ge god utdelning ;D Annars har det mest blivit nötisar och skator på åteln i vinter (eller vad man ska kalla det, det här året.. >) Nötskrikor är vackra men måste vara helt intelligensbefriade, dom sätter sig på åteln fast deras kompisar ligger med kryssögon både här och där, känns nästan för enkelt ibland.. :-
Publicerat Januari 18, 200818 yr tror ni det går att jaga trut + diverse mås o kråkor med uv i skärgården? hur reagerar trut o mås? ursäkta trådkap