Hoppa till innehåll
UngJägarn

Mink o mårdjakten 2014/15

Recommended Posts

UngJägarn

Hur går det för er? Har ni börjat ladda mårdfällorna ännu? Har ni åtlat in dom iår?

Hur har minkfronten gått för er iår då? Har själv tagit 6 minkar på 2 fällor under en månads tid nu... Och hoppas på fler innan isen kommer.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
D.M.77

Ska börja sätta ut fällorna nu, har ett par fina områden som jag hoppas mycket på i vinter!

/Daniel

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
UngJägarn

Idag vart de en dubble så mink 7 och 8 är tagna....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Teffek

Ingen mink, mårdfällorna inåtlade och ska få upp en stockfälla till innan november tänkte jag.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ragnarsson96

Har ni några tips på vart man ska sätta ut fållor?(mink) Jag har både en å och större bäck och en mindre tjärn på markerna men har ingen aning om de finns någon mink där...hur tar jag reda på om de finns någon mink? :smile:  :smile:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
UngJägarn

Har ni några tips på vart man ska sätta ut fållor?(mink) Jag har både en å och större bäck och en mindre tjärn på markerna men har ingen aning om de finns någon mink där...hur tar jag reda på om de finns någon mink? :smile::smile:

Rör det sig fisk i bäcken el ån?

Isånnafall skulle jag tex prova sätta nån fälla på en planka över bäcken/ån sen nån kanske på land med ordentligta styrhinder på båda sidorna av ingångarna om de är genomgångsfälla.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
vildmark

Har ni några tips på vart man ska sätta ut fållor?(mink) Jag har både en å och större bäck och en mindre tjärn på markerna men har ingen aning om de finns någon mink där...hur tar jag reda på om de finns någon mink? :smile:  :smile:

Kolla efter spår på sandbrinker..undersök stenskravel och rötter vid träd..kan finnas spillning eller fågeldun som avslöjar..finns det iller så är det ofta hålor grävda där det är mjukt/lera.. Rester av kräftskal ligger uppradade på stockar i vattnet.. Bäst letar man när det är spårsnö..men sätt ut fälla nu så lär du väl se om det finns några..

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ragnarsson96

Rör det sig fisk i bäcken el ån?

Isånnafall skulle jag tex prova sätta nån fälla på en planka över bäcken/ån sen nån kanske på land med ordentligta styrhinder på båda sidorna av ingångarna om de är genomgångsfälla.

Ja finns fisk i båda, men lite för står bäck/å för att sätta planka över... Och har för tillfället bara 1fälla

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
UngJägarn

Ja finns fisk i båda, men lite för står bäck/å för att sätta planka över... Och har för tillfället bara 1fälla

Aha... så om den är för stor för det skulle jag sätta fällan efter bäck/ån med ordentliga styrhinder på båda sidorna.

Va har du för fälla? :)

Visst har minkarna nu börjat söka egna revir? Om det stämmer så springer minkarna rätt mycket efter vattendrag om jag ej har fattat fel...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
tobbe 7

Hej

Jag tänkte köpa några mårdfällor,vilken fungerar?

Jag har kollat på ihjäl på ideverkstan,någon som har koll på vad frakten är på en fälla?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
UngJägarn

Juste... Fick mink nr 9 igår... Hane på 1080gram amepa6at.jpg

Sen idag vart de o vittja mårdfällorna men inget där än...

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
D.M.77

Härligt! Hoppas på spårsnö här också snart...

/Daniel

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
vildmark

Hej

Jag tänkte köpa några mårdfällor,vilken fungerar?

Jag har kollat på ihjäl på ideverkstan,någon som har koll på vad frakten är på en fälla?

De flesta mårdfällor fungerar som de ska..men ska man ha den absolut bästa på marknaden så är det trapper90 ..den säljs numera av trappern på trappern.se Orkar man inte bygga fälltunnlar själv så kan ihjäl fällan ifrån ideverkstan vara ett mycket bra andra val..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
tobbe 7

De flesta mårdfällor fungerar som de ska..men ska man ha den absolut bästa på marknaden så är det trapper90 ..den säljs numera av trappern på trappern.se Orkar man inte bygga fälltunnlar själv så kan ihjäl fällan ifrån ideverkstan vara ett mycket bra andra val..

Tackar jag ska kolla på den.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
D.M.77

Snön faller äntligen ute, så nu blir det till att söka spårlöpor!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
D.M.77

Fin start Lars! Är det Belisle-fällan du använder?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Lars

Fin start Lars! Är det Belisle-fällan du använder?

Tack japp äntligen är dessa smidiga och bra fällor godkända :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
D.M.77

Ja, jag ska ta och prova några stycken jag också! De känns ju väldigt enkla att flytta mellan olika lådor och områden...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
UngJägarn

Ja, jag ska ta och prova några stycken jag också! De känns ju väldigt enkla att flytta mellan olika lådor och områden...

O dom verkar ju vara lätta tar ingen plats i ryggan slår på 2 ställen. Ska köpa någon sån.. Dom är biligare än alla andra fällor.

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Joj0

Juste här om dagen tog jag mink nr 10 för året. Det var en hane på 818gram. Hoppas på en till sen ger jag mig nog för året...

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

Du har inte lust att posta lite bilder på dina utsatta fällor så man kan få lite inblick i hur det ska se ut?

Har ett par fällor ute, men inte fasen blir det några minkar.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
vildmark

Nån som vart ute och spårat några mårdar än? Själv väntar jag på snön.. Har ett intressant mårdstråk där jag garanterat kan hitta spår vid första snöfall..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
D.M.77

Här är det också en väntan på snö... Jag fick ut två fällor till igår, betade med älgkött och älgskinn ovanför som drag. Bara att vänta och se!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE