Publicerat Januari 26, 201610 yr Satt en mink på ganska precis 1kg i ena ihjäl-fällan idag. Flyttade en annan fälla till ett ställe jag såg minkspår på under helgen. Skickat från min D6503 via Tapatalk Sköt en mård på rådjurspass i går, inte så ofta man får skottchans på dom utan hund. Grattis på er bägge!
Publicerat Januari 28, 201610 yr Detta är en populär post. Tog en iller i min värmländska tunnelfälla idag. Säsongens tredje☺
Publicerat Februari 6, 201610 yr Satt en till iller i samma fälla idag :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Februari 6, 201610 yr Ja, kanske sparar någon and och öring [emoji4] Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Februari 6, 201610 yr Ja, kanske sparar någon and och öring [emoji4] Skickat från min D6503 via Tapatalk Då har 2 st så att du kan sy dig ett par varma o goa tumhandskar.
Publicerat Februari 10, 201610 yr Hur är det egentligen med iller - går de in i mink eller mårdfällor? Angående belisle 120 - dessa är vad jag förstått bara godkända för mård? - kan dessa (i teorin då...) användas även för mink? Fortsätt sätta upp bilder, sjukt inspirerande!
Publicerat Februari 10, 201610 yr Hur är det egentligen med iller - går de in i mink eller mårdfällor? Angående belisle 120 - dessa är vad jag förstått bara godkända för mård? - kan dessa (i teorin då...) användas även för mink? Fortsätt sätta upp bilder, sjukt inspirerande! Satt en till iller i samma fälla idag :-) DSC_1043.JPG Skickat från min D6503 via Tapatalk Titta lite längre upp på denna sida o fråga Husqvarna 30-06 vilken fälla han anv. sig utav.
Publicerat Februari 10, 201610 yr Detta är en populär post. Jag har fått 4 illrar i min minkfälla i år, en slagfälla mod. Ihjäl. Brorsan har fått en i sin värmländska tunnelfälla. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Oktober 29, 20169 yr Detta är en populär post. Fortsätter vi i samma tråd i år också? Fick i alla fall en mård i ena belisle-fällan idag. Skinnet sitter på tanan. en härlig syn!
Publicerat Oktober 30, 20169 yr Den här var betad med en nötskrika och lite älgkött. Hängde upp vingar av duva runt fällan och spred mycket fjädrar både i och runt fällan.
Publicerat Januari 3, 20179 yr 7 hours ago Oneshot sa: Härligt, bra jobbat. I vilken fälla fick du mård nr 2? Tack, den satt i en belisle 120.
Publicerat Januari 3, 20179 yr Hur har du förberett själva slagjärnet? Kokat det i vatten, doppat den i vax? Hur ser din låda ut till fällan?
Publicerat Januari 3, 20179 yr 4 hours ago Oneshot sa: Hur har du förberett själva slagjärnet? Kokat det i vatten, doppat den i vax? Hur ser din låda ut till fällan? Jag har inte behandlat det på något vis, det enda jag har gjort är att jag har justerat så det löser ut tidigare. Samt att jag har böjt isär gillerpinnarna lite, ca 4cm isär vid botten, sen najar jag fast lite granris på pinnarna så inte mården lägger märke till dem. Lådorna härmade jag efter en kille på Robsoft, kolla i tråden mårdjakten 2015/2016, ganska långt bak så hittar du ritning där. Se bilden nedan hur du ska fila för att justera hur fällan löser ut. Bilden där man ser genom ingången på en fälla är tagen när jag använde mina gamla lådor, de nya är obehandlade. (förutom att jag har gnuggat in dom med jord och slaktrester)
Publicerat Januari 20, 20179 yr Detta är en populär post. Satt en mård i den senaste fällan jag satte ut. Lade den utanför garaget och skulle flå den, gick ut efter en kvart och då var den borta. Brorsans gråhund som gick lös måste ha nypit den.. Fick i alla fall bildbevis.
Publicerat Januari 20, 20179 yr Just now lsjonsson sa: Hungrig jycke? Grattis! Tack! Ja, men inte längre
Publicerat Januari 20, 20179 yr 4 minutes ago Husqvarna30-06 sa: Tack! Ja, men inte längre Nej, det kan han den inte vara efter det skrovmålet.