Publicerat Februari 21, 201511 yr Detta är en populär post. 12 då! I en gävleborgsfälla klart bästa fällan haha!
Publicerat Februari 22, 201511 yr Detta är en populär post. Nu har äntligen filmklipp 11 anlänt där jag har lagt fokus på mården i denna fällfångst film. Där jag pratar om tips och idéer för att få en lyckad mårdfångst. Mycket nöje! hoppas ni gillar den!
Publicerat Mars 5, 201511 yr Jag började lite för sent för att få en riktigt bra säsong men den har inte varit dålig på något sätt det kan jag inte säga. Sen är det ju faktiskt en hel månad kvar nästan ☺
Publicerat Mars 10, 201511 yr Författare Mårdarn lyser med sin frånvaro hos mig.. Fast lyckades hyffsat med minkar. men det är första ordentliga säsongen med mårdfällorna för min del
Publicerat Mars 11, 201511 yr 20150310_161023.jpg20150310_161004.jpg20150310_160943.jpg Det får bli lite fällbygge nu på vårkanten ☺ Fina foton! Kan du inte göra dom lite mindre?
Publicerat Mars 20, 201511 yr Blev en mård i en fälla i dag annars går det ganska trögt med fångsten nu.
Publicerat Mars 28, 201511 yr I går var levandefångst fällan för mink igenslagen på morgonen och där satt denna. Det var nysnö så man kunde tydligt se spåren in i fällan.
Publicerat Mars 28, 201511 yr Någon som har minkjakt på öar i Smålandstrakten? Jag har ju några hundar som gärna jagar mink.
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Har kommit över några trapper 90 fällor, men hur ska jag använda dom för bästa chans att få någon mård eller mink iår? Just nu sitter de i en låda med endast en ingång och inget galler så mården ser inte igenom fällan som den oftast gör med de andra fällorna som finns... Ska man bygga om dem? Går de att sätta på ett rör på ingången och sätta den på baken och även locka in mink i den? Alla tips är välkomna om trapper 90!
Publicerat Augusti 5, 201510 yr du kan såga ett hål i gaveln med en hålsåg och fästa nät över..då får mård genomsikt. Till minkfångst fungerar genomgångsfällor bättre..du byter ut trampplattan till en som sitter på tvären och bygger en låda med två ingångstunnlar. googla på det eller kolla Naturvårdsverkets ritningar.
Publicerat Augusti 5, 201510 yr http://naturtratten.blogspot.se/2014/11/trapper-90-lada-for-minkgenomgangsfangst.html?m=1
Publicerat Augusti 5, 201510 yr du kan såga ett hål i gaveln med en hålsåg och fästa nät över..då får mård genomsikt. Till minkfångst fungerar genomgångsfällor bättre..du byter ut trampplattan till en som sitter på tvären och bygger en låda med två ingångstunnlar. googla på det eller kolla Naturvårdsverkets ritningar. Tack för svaret! Går mården hellre in om de är genomsikt? Eller behövs inte de?
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Detta är en populär post. jag upplever att de hellre går in i fällan vid genomsikt. kommer de från fel håll och möter gallret så ser de betet och tar sig runt tills de hittar in. Betet luktar mer i omgivningen då det kan blåsa genom fällan. Att se ljus i andra änden innebär att det finns en utgång till..en viss trygghet (falsk sådan)