Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur lossar man stommen från en blaser plastkolv?

Featured Replies

Publicerat

hejsan!! jag ska lämna in min blaser på en kolvkamshöjning och ska lossa stommen till min blaser R93 prof...plastkolv, men hur gör jag??

jag har förstått att jag måste lossa på skruden innuti kolven hur de nu ska gå till å vilken dimention är de på insektsskruven då?

å den struven som är längst fram måste jag ju oxå lossa men de 2 andra då? måste jag lossa dem oxå eller räcker de med den i kolven och längst fram eller hur gör jag, tack för svar, ska skicka iväg den på måndag, ha de gött allesammans

Publicerat

5 vill jag minnas

Publicerat
  • Författare

5 vill jag minnas

Ok,så jag ska alltså lossa på alla skruvar som syns då??

Publicerat
  • Författare

vad är de för dimention på insexnyckeln som är innuti kolven och var får man tag på en sådan lång insexnyckel då?

Publicerat

vad är de för dimention på insexnyckeln som är innuti kolven och var får man tag på en sådan lång insexnyckel då?

Var lite trött när jag skrev, skruven inne i kolven är 5 mm. Nån i grannkanalen använde dubbla förlängare och ett spärrskafft. Själv använde jag verktyget till sauer 202 som visade sig passa perfekt.

Publicerat

En tanke bara, varför ska du lossa stommen? Jag tog inte ur när jag gjorde kolvkam.

Publicerat
  • Författare

Ja men om kolven hamnar på villovägar/försvinner så har jag ju ingen stomme länge å då har jag ju inget vapen längre, dit jag ska skicka kolven har jag hört gott om mn jag vill ändå vara på den säkra sidan ändå. Men visst är de skruven längst ner i kolven som ska bort? För den i mitten är väl bara en "pinne" för om man ska sätta in en dämpare i kolven....eller?

Publicerat
  • Författare

Den skruv som sitter under slutstycket, är de mycket små delar som kan vara svåra att få tillrätta eller är de bara till å skruva lös skruven? Var å lättade lite å d kändes som om den var fjäderbelastad så jag skruvade tillbaka den igen.....

Publicerat
  • Författare

Den skruv som sitter under slutstycket, är de mycket små delar som kan vara svåra att få tillrätta eller är de bara till å skruva lös skruven? Var å lättade lite å d kändes som om den var fjäderbelastad så jag skruvade tillbaka den igen.....

Publicerat

dom skruvarna hör till avtryckaren men tror att du måste ta bort den med om du ska ta bort stommen . hade min stock iväg skickad till kolvkam och den kom på avvägar men affären som skickade iväg min kolv skulle ersätta min med en ny ( tyvärr kom den gamla fram så det blev ingen ny :) ).Tog bara bort slutstycket och pipan 

Publicerat
  • Författare

nu har jag kommit på hur lätt det vara att ta bort stommen, man lossar på skruven innuti stocken och skruven längst fram på stocken....klart:) jag var å prov skruvade i skruven under slutstycket men gav mej och provade den skruven längst fram och vips så lossnade lådan, jätte simpelt, så nu förstår jag varför blaser är så dyr och bra, lätt att skruva isär/ihop å sen så är sen träffsäker=)

Publicerat

dom skruvarna hör till avtryckaren men tror att du måste ta bort den med om du ska ta bort stommen . hade min stock iväg skickad till kolvkam och den kom på avvägar men affären som skickade iväg min kolv skulle ersätta min med en ny ( tyvärr kom den gamla fram så det blev ingen ny :) ).Tog bara bort slutstycket och pipan

Själv skulle jag tycka det skulle vara jobbigt att ha borta en licenspliktig del, vilket kolven är om lådan sitter kvar!

Hydrodip bla. tar inte emot kolven med lådan kvar sa dom till mig, dom vill inte ha in licenspliktig delar

Publicerat

nu har jag kommit på hur lätt det vara att ta bort stommen, man lossar på skruven innuti stocken och skruven längst fram på stocken....klart:) jag var å prov skruvade i skruven under slutstycket men gav mej och provade den skruven längst fram och vips så lossnade lådan, jätte simpelt, så nu förstår jag varför blaser är så dyr och bra, lätt att skruva isär/ihop å sen så är sen träffsäker=)

Sitter lådan hårt i stommen, eller är det bara att lyfta ut den utan våld