Publicerat Februari 19, 20206 yr Författare Tack Markus! 9,3x57 + 10 kg ammunition lämnade jag in till Polisen i går för skrotning. När du säger paketet är det bössan eller kikarsiktet eller ljuddämparen som du inte gillar?
Publicerat Februari 20, 20206 yr 3 hours ago Per_B sa: 9,3x57 + 10 kg ammunition lämnade jag in till Polisen i går för skrotning. Stolle 3 hours ago Per_B sa: När du säger paketet är det bössan eller kikarsiktet eller ljuddämparen som du inte gillar? Hela paketet
Publicerat Februari 20, 20206 yr 9 hours ago Per_B sa: Tack Markus! 9,3x57 + 10 kg ammunition lämnade jag in till Polisen i går för skrotning Ajajaj, det var inte det jag menade med "ta det lugnt"... 10kg utmärkt skytteträning som du sumpat, annars går ammunition att sälja. Men är det redan gjort vinner man inget på att vara bitter. 9 hours ago Per_B sa: När du säger paketet är det bössan eller kikarsiktet eller ljuddämparen som du inte gillar? Siktet är väl det som håller lägst kvalitet i paketet men allt är billigt av en anledning. Den kvalitet på blånering, finish och stål som du har i dina 1600bössor är vida överlägsen en billig paketbössa. Visst kan det vara skönt med nya grejer, men med dessa lågprisgrejer är man dessvärre inte garanterad någon driftsäkerhet som är lite av poängen med nytt. Risken för strul och reparationer, väntetider och tjafs för garantiärenden finns alltid. Man är såklart inte 100% säker med dyra grejer heller men köper du ett begegnat kvalitetssikte och fixar till kolven på 6,5an är du bra nära ?
Publicerat Februari 20, 20206 yr 10 hours ago Per_B sa: 9,3x57 + 10 kg ammunition lämnade jag in till Polisen i går för skrotning. Säger som Markus, synd att du skrotade ammunitionen! Om det var några patroner från Norma i kaliber 30-30 i den högen hade jag gärna köpt dem av dig istället. ? (och kom ihåg att säga till mig om du får för dig att göra något liknande med din Winchester 94a ?)
Publicerat Februari 20, 20206 yr Författare Hej! Tack för input! Det var mest 9,3x57 ammunition och lite blandat som jag inte riktigt vet vad det var (lösviktsgodis så att säga). Dessutom massor av gamla hagelpatroner. Jag gillar inte ammunition som inte ligger i sin originalkartong, vill vara säker på vad jag stoppar i bössorna. Winchestern 94 skall jag skjuta lite med och se hur jag gillar den, den är rätt cool
Publicerat Februari 20, 20206 yr 2 minutes ago Per_B sa: Winchestern 94 skall jag skjuta lite med och se hur jag gillar den, den är rätt cool Visst är den! Jag har en själv, men den är från 70-talet, vore kul att ha en från 50-talet också, därav mitt intresse. Om du behöver skjuta in den kan jag rekommendera att använda en liten mässingsstav (jag köpte en meter på bauhaus och kapade till lagom längd) och hammare för att justera det bakre siktet. Jag kan också tipsa om att ifall ammunitionen till 9422an i 22WM är för dyr, så skaffa en i 22LR istället. Jag har en sån och den bössan är för jäkla rolig att plinka med!
Publicerat Februari 20, 20206 yr 37 minutes ago Per_B sa: Dessutom massor av gamla hagelpatroner. Den där påsen hade nog många hagel nördar här inne älskat att djupdyka i, ex vis hipshot, ken1 med flera.
Publicerat Februari 20, 20206 yr 8 hours ago klompdomp sa: Visst är den! Jag har en själv, men den är från 70-talet, vore kul att ha en från 50-talet också, därav mitt intresse. Om du behöver skjuta in den kan jag rekommendera att använda en liten mässingsstav (jag köpte en meter på bauhaus och kapade till lagom längd) och hammare för att justera det bakre siktet. Jag kan också tipsa om att ifall ammunitionen till 9422an i 22WM är för dyr, så skaffa en i 22LR istället. Jag har en sån och den bössan är för jäkla rolig att plinka med! Jag håller med om 9422 i 22lr, jag har en XTR från -88 och kan tipsa om att det som nödlösning fungerar att använda Normas 6 mm 95 gr helmantel som dorn :-)