Publicerat Februari 26, 201511 yr Detta är en populär post. Jag gissar att du är journalist, har skrivit om skönhet och mode, relationer och romantik, nästa vad som helst som det inte finns ett mikroskopiskt uns av här inne. Det där var sexistiskt så det dånar om det...... Vi återkommer till dig på ett eller annat sätt. /Mike-Moderator
Publicerat Februari 26, 201511 yr I en av mina böcker om djur (inte svensk bok) så står Wapiti upptagen som Cervus elaphus och vid en snabb koll i wikipedia så står det samma sak där - men det behöver ju inte betyda hela sanningen å andra sidan Red deer are ruminants, characterized by an even number of toes, and a four-chambered stomach. Genetic evidence indicates the red deer (Cervus elaphus) as traditionally defined is a species group rather than a single species, although it remains disputed as to exactly how many species the group includes.[4][5] The slightly larger American elk or wapiti, native to North America and eastern parts of Asia, represents a distinct species besides red deer. The ancestor of all red deer, including wapiti, probably originated in central Asia and probably resembled sika deer.[6]Nä wiki är inte sanningen alltid.
Publicerat Februari 26, 201511 yr Ja, det är samma. Den heter Butcher's Crossing, är skriven av John Williams och utkom i original 1971. Kommer på svenska någon gång i höst. John Williams som skrev Stoner? Jag läste Stoner för ett par eoner sedan eller så. Den bet sig fast som en ytterst mänsklig bok om livets kamp....... Jag antar att den liksom Stoner handlar om livets "lidande" på ett plan och människans inre kännsloliv på ett annat parallellt plan. Det ska bli kul att läsa den. Stoner var enormt välskriven med en vacker lite vemodig amerikansk engelska, jag antar att han håller samma nivå i sina övriga verk. Då har du att väga ord på guldvågen...... Hur som - mig veterligen var Willams aktiv som författare på 60 och 70 talet, då kan han mycket väl ha använt sig av "varmint" som begrepp eftersom det var lite på modet då. Men 1875 var det inte ett begrepp som användes - då var det förr ord som "precision", "bull" (från tavlans mitt kallad "bulls eye") eller target/match. Eller så var det som jag skrev innan vermin han syftade på. Lite OT, sorry..... /T
Publicerat Februari 26, 201511 yr Red deer are ruminants, characterized by an even number of toes, and a four-chambered stomach. Genetic evidence indicates the red deer (Cervus elaphus) as traditionally defined is a species group rather than a single species, although it remains disputed as to exactly how many species the group includes.[4][5] The slightly larger American elk or wapiti, native to North America and eastern parts of Asia, represents a distinct species besides red deer. The ancestor of all red deer, including wapiti, probably originated in central Asia and probably resembled sika deer.[6] Nä wiki är inte sanningen alltid. Detta att Elk (Wapiti) är en egen art gäller även i min värld, iofs färgad av Nyzeeländarnas tankegång. Det hybridiseras dock rätt friskt mellan Red Deer och Wapiti, vilket jag skiter i, dock inte de som är intesserade av troféer....... Raggarö
Publicerat Februari 26, 201511 yr Författare Detta är en populär post. Om det blir en ljudbok vet jag faktiskt inte i det här läget. Men omöjligt är det ju inte, med tanke på att Williams roman Stoner blev en sådan succé när den återutgavs. Så det kanske går bra för den här också och då kan det absolut bli tal om en ljudbok. Ska försöka komma ihåg att meddela det här, ifall det händer.
Publicerat Februari 26, 201511 yr Om det blir en ljudbok vet jag faktiskt inte i det här läget. Men omöjligt är det ju inte, med tanke på att Williams roman Stoner blev en sådan succé när den återutgavs. Så det kanske går bra för den här också och då kan det absolut bli tal om en ljudbok. Ska försöka komma ihåg att meddela det här, ifall det händer. Uppskattas! Att lyssna på ljudböcker är flexiblare då man kan göra det i bilen. Just nu är jag på min andra vända med Christopher Silfverbielke.
Publicerat Februari 27, 201511 yr Hej Eva. Nu ser iallafall jag fram imot hängmattan med (din) bok. Med trollet borta kan du lugnt ta vad som skrivs som exakt beskrivning. Massor med plus till dej som gör efterforskning som gör att man kommer att läsa boken utan att haka upp sig på fel fakta. Väntar....... Mvh //K