Publicerat September 24, 20169 yr Dom 2 sista tjurarna resp vuxna hänger nu i slaktrummet för nedkylning innan dom skickas in kylrummet på måndag. Det var 2 mindre tjurar som fick sätta livet till idag, så det mesta har gått enligt planerna när det gäller fällda tjurar. Det var många år sedan vi hade ett sådant flyt så att vi hade alla vuxna (8) fällda innan sept.jaktens slut. Nu sparar vi kalvarna till okt. så att dom får växa till sig några kg. Ingen av dom skjutna av mig. Det enda som jag har obsat idag var en liten sork som sprang förbi nedanför tornet på em.
Publicerat Oktober 8, 20169 yr Omstart på älgjakten idag efter frivilligt brunstuppehåll o nu är det bara kalvar kvar att skjutas. 5 st visst.
Publicerat Oktober 9, 20169 yr I morgon är det dags här nere i Småland. Alltid lika roligt att stråla samman och äta o äta o äta, prata strunt och jaga och sen slita (förhoppningsvis). Ser fram mot morgondagenalltid lika kul i ett glatt gäng.
Publicerat Oktober 9, 20169 yr Fel djur både igår o idag. Älgkalvarna kvar i skogen. Vi vet vars dom håller hus men där är det fredad zon för dom o sedan ligger dom mesta bostadshusen på nedansidan av landsvägen på ö sidan o efter grusvägen på v sidan. Sedan vill vi inte gå in o stöta igång dom o skicka över dom på andra sidan landsvägen. Dom har grönt fint bete jämte älven o fri tillgång på vatten i älven.
Publicerat Oktober 9, 20169 yr Imorgon är det dag! Långt ifrån första älgjakten för mig men första med egen examen ,
Publicerat Oktober 10, 20169 yr Usch vilken tråkig jakt, tycker jag. Skitjakt på er som tycker den är rolig.
Publicerat Oktober 10, 20169 yr 31 minutes ago faxe sa: Usch vilken tråkig jakt, tycker jag. Skitjakt på er som tycker den är rolig. Tråkig?? Uttagen semester och man sitter i skogen med kaffet i termos och bössan i knät Levnadskvalitet tycker jag
Publicerat Oktober 10, 20169 yr 8 minutes ago Tjörnbon sa: Tråkig?? Uttagen semester och man sitter i skogen med kaffet i termos och bössan i knät Levnadskvalitet tycker jag Ö-älg?
Publicerat Oktober 10, 20169 yr 1 hour ago Tjörnbon sa: Tråkig?? Uttagen semester och man sitter i skogen med kaffet i termos och bössan i knät Levnadskvalitet tycker jag ...och bet. har du också. Kvalitetstid!
Publicerat Oktober 10, 20169 yr 12 minutes ago lsjonsson sa: Fick du skjuta den? Grattis till skytten! Jupp, var jag som sköt den!
Publicerat Oktober 10, 20169 yr 51 minutes ago Galne sa: Jupp, var jag som sköt den! Grattis Galne! Det framgick inte riktigt.
Publicerat Oktober 10, 20169 yr 3 minutes ago lsjonsson sa: Grattis Galne! Det framgick inte riktigt. Tack så mycket!!
Publicerat Oktober 10, 20169 yr 1 hour ago Galne sa: Tack så mycket!! Den kunde lika väl ha fallit hos din passgranne. Ibland är dom fenomenala på smyga förbi passare.
Publicerat Oktober 10, 20169 yr Blåsig dag men mycket älgkontakt, dock mest olovliga rackare. Men en lite tjur trillade i varje fall. Nya tag i morgon och nu slösoffa o en whiskey. Härligt med semester o skog en hel vecka.
Publicerat Oktober 10, 20169 yr Totalt 7 älgkontakter men dom asen följer markgränsen på fel sida , tror dom knallade en kilometer 15-50 meter in på grannmarken. Jaktlaget på den sidan lyckades på något mirakulöst sätt missa 6 av dom , en liten pinntjur sköt dom . hoppas dom kommer till oss imorgon
Publicerat Oktober 10, 20169 yr Detta är en populär post. 4 st för mig och 358 an och alla tjurar & alla på lock.
Publicerat Oktober 10, 20169 yr Länge sedan jag frös så mycket på pass som idag.... brr ett kallhygge och 9-10m/s rakt i nacken... brrr