Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sikte till 22magnum för ripjakt och övning

Featured Replies

Publicerat

Jag har tre stycken Leupold och upplever inga problem. Har använt bössorna så nära som 10 meter utan att något blev knas.

Publicerat
  • Författare

Ok! Kanske inte behöver tänka så mycket på det då...

Hur är det på begnstmarknaden. Vad får man för Max 3000 kronor? Kanske har till och med någon ett sikte som ska avyttras

Publicerat
  • Författare

Ok! Kanske inte behöver tänka så mycket på det då...

Hur är det på begnstmarknaden. Vad får man för Max 3000 kronor? Kanske har till och med någon ett sikte som ska avyttras

Publicerat

Du kan säkert få en fin begagnad Leupold Skandinavian (VX2) för dom pengarna.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

blev en snikvariant. En begagnas Swift 3-9 för 500 spänn. Hygglig skärpa och framför allt ett brett synfält som jag gillar!

Fått till ett lågt och bra montage och än funkar allt bra.

Publicerat

Skönt att det fortfarande finns lite förnuft.

Jag fattar ärligt inte hur man tänker när paralaxljusteringar och >10 ggr förstoring är viktigt på en 22a.

Vet inte hur det gick till, men lyckades på något vis skjuta mina 30-40 första toppfåglar med en bushnell fast 4;)

mvh/Urban

Publicerat

Skönt att det fortfarande finns lite förnuft.

Jag fattar ärligt inte hur man tänker när paralaxljusteringar och >10 ggr förstoring är viktigt på en 22a.

Vet inte hur det gick till, men lyckades på något vis skjuta mina 30-40 första toppfåglar med en bushnell fast 4;)

mvh/Urban

Och jag fattar ärligt inte hur man kan såga andras val utifrån egen trångsynthet!

Jag har prickat ner en duva i luften med kastad sten också, tror inte jag skulle rekommendera det ändå. (var ej i meningen, den flög in i kastriktningen)

Själv tyckte jag det var underbart att kunna ligga på banan två dagar sedan och skjuta in min .17 HMR-pipa på 80m utan att behöva gå fram och kolla skotten. Lyckas du det med din fasta 4:a blir jag imponerad. Tycker det är grymt att kunna få feedback på hur jag skjuter efter varje skott på bana. Gör att jag kan öva bättre, på mindre tid och med färre skott.

Med det sagt, en hyfsad 3-9 begagnad för 500:- låter som en kanonstart förutsatt att den är skottfast. Man kan alltid uppgradera senare om man känner behovet.

Publicerat
  • Författare

Just att slippa gå fram och kolla efter varje runda var det som gjorde att jag egentligen letade nåt med mer förstoring. Men jag får se det som en chans till extra motion!