Publicerat Maj 26, 201510 yr Detta är en populär post. Aaaaa va fan har ni inte bättre läsförmåga och förståelse än vad som framgår ovan, Foffe och Jonsson är väl höga på smärtstillande och kanske ursäktade men övriga, skäms på er. Till den som länkade youtube-klippet, det är från en spansk/chilensk pratshow, fnula då lite på vederhäftigheten i resten. Jag ser denna tråd som ett rent IQ-test och det är ett påfallande antal här inne som får utvärdera om de klarat av det, jag vet att jag har då jag enbart talade om penningtiggarna från Amnesty, Röda korset, Läkare utan gränser, Greenpeace, VVF, Rovdjursföreningen mfl och hur sanslöst illa deras volontärer, vilket jag hoppas att det är beter sig. /Christian
Publicerat Maj 26, 201510 yr Jonsson är då inte hög på smärtstillande medicin. Den här operationen har då gett mig mindre värk än när jag bytte knäled, fast läk. sa att jag kommer ha rejält ont efter den här operationen.
Publicerat Maj 26, 201510 yr Hehe Pilgrimsfalksfolket finns även i min stad, skäggiga, kånkenryggsäck och även några med rastypiska runda brillor och trädojor, fantastiskt underhållande när man har tid. I de överblivna akademikernas stad Uppsala är man dock luttrad.
Publicerat Maj 26, 201510 yr Jag brukar ge en slant till lokala tiggerskan utanför byaffären, tycker hon verkar intressant...
Publicerat Maj 26, 201510 yr Jag går inte på smärtstillande jag står för det jag skrev att dom kan söka jobb det finns jobb i skogen det kommer att finnas jobb i bärskogen i höst. Tyvär så har detta lett till att dom blir atackerade av folk senast igår blev en påkörd av en på moped. i Skellefteå har folk kastat sten på deras husvagnar. Sen bryter dom igentligen mot lagen då dom stannar på ett ställe med sina husvagnar mer en tre dygn. JAg tar avstånd från alla atacker mot dessa tiggare. Men folk börjar bli trötta på att dom ska sitta överallt o tigga. Om jag tycker att dom kan söka jobb ska skämmas för det? Ett skogs jobb och ett jobb i bärskogen skulle ge dom mer pengar och ett mer drägligt liv. Man måste kunna debatera sånt här utan att rasist stämpeln ska komma fram. Sen tycker jag att den mislyckade regeringen vi har borde sätta press på den rumänska regeringen och hjälpa dessa personer på hemma plan.
Publicerat Maj 26, 201510 yr Jag går inte på smärtstillande jag står för det jag skrev att dom kan söka jobb det finns jobb i skogen det kommer att finnas jobb i bärskogen i höst. Tyvär så har detta lett till att dom blir atackerade av folk senast igår blev en påkörd av en på moped. i Skellefteå har folk kastat sten på deras husvagnar. Sen bryter dom igentligen mot lagen då dom stannar på ett ställe med sina husvagnar mer en tre dygn. JAg tar avstånd från alla atacker mot dessa tiggare. Men folk börjar bli trötta på att dom ska sitta överallt o tigga. Om jag tycker att dom kan söka jobb ska skämmas för det? Ett skogs jobb och ett jobb i bärskogen skulle ge dom mer pengar och ett mer drägligt liv. Man måste kunna debatera sånt här utan att rasist stämpeln ska komma fram. Sen tycker jag att den mislyckade regeringen vi har borde sätta press på den rumänska regeringen och hjälpa dessa personer på hemma plan. Jag tror att kritiken mot dig snarast grundar sig på att tråden inte handlar om den typ av tiggare du pratar om. Du snackar om de rumänska tiggarna som sitter utanför affärer och bor i tältläger i skogen. Men tråden handlar om personer från t.ex. Naturskyddsföreningen som vill att man ska skänka bidrag till dem.
Publicerat Maj 26, 201510 yr Jag brukar ge en slant till lokala tiggerskan utanför byaffären, tycker hon verkar intressant... Ja, hon verkar ju fattig i alla fall. Har inte ens råd med byxor...
Publicerat Maj 26, 201510 yr Ja, hon verkar ju fattig i alla fall. Har inte ens råd med byxor...Nä men hon har råd med PT...De enda tiggarna som får nåt av mig är sjukgymnasten och en som heter Johnny. Han är alltid svältandes...
Publicerat Maj 26, 201510 yr Helt klart finns det olika sorter av tiggeri. Det jag tycker är skit är all sorts organiserat tiggeri.
Publicerat Maj 27, 201510 yr Håller med, se för fan till att stänga ner röda korset, amnesty och andra tiggarorganisationer jävlar alltså skaffa ett jobb.
Publicerat Maj 27, 201510 yr Detta är en populär post. Helt klart en eftertanke hur "Älgflugornas Herre" vinklar begreppet "tiggeri. Ett smart och klokt inlägg med just eftertanke. Dagens tiggare är mer är trasiga skor och en plastmugg i handen. Det ställer verklighet och VERKLIGHETEN sida vid sida. Men ,som alltid så verkar det vara mellanhänder som tar förtjänsten. Typ det jag ser på min lönelapp Skämt åt sido, ett förbaskat bra inlägg, Värt att begrunda i dagens verklighet.