Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åteljakten på räv 2015-2016

Featured Replies

Publicerat

Tjena alla jaktsugna. Då de nya jaktåret precis börjat kändes det lägligt att starta en ny åteljaktstråd. Snart börjar de ju!!

Har själv idag rekat åtelplats som ska börja inåtlas. Har även varit ute och slängt ut hundmat för en rävhona med 3 valpar som tagit katter. Ska försöka få tag på någon valp. Någon mer som börjat greja med åtlar eller annat?

//Simon. Fint skare va serru

• Svar 379
  • Visningar 31,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Så här såg den ut

• Säsongens 7:a trillade 22:45 :-) Det blev samtidigt premiärräven i den nybyggda cellplast kojan.

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Äntligen får jag skryta med en till räv. Det började närma sig sjukligt många timmar utan obs. Tänkte att jag sitter ett pass till kl 21 mest för att det var så bra ljus. Kl 20:50 tyckte jag det var

Posted Images

Publicerat

Här har det åtlats i någon månad :) Har helt övergett åteln vid vakkojan och satsar på en åtelplats på skogen istället då jag har en 13 veckors finskstövartik som borde göra några drev mot vintern :)

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har vi igång två åtlar som ska sittas av i helgen! Ena har rävbesök nästintill varje natt och den andra har det lite då och då. Grävling finns det gott om vid skogsåteln. Längtar tills det drar igång!

På gårdsåteln :)

cbc58828f92c256a5680ed28ddb35a4b.jpg

8ce1a6903a792af786fcc2a4ae4a8f89.jpg

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Publicerat

Har inte hunnit börja med detta än, men imorgon ska jag försöka fixa lite.  Ska gräva ner två PVC-rör, som jag fyller med välluktande (självklart beroende av smak) fiskrens som jag fick tag på hos en fiskhandlare.

Publicerat

Man kan ju undra hur det gick för Simon i morse runt kl 4, kanske det finns nån bild som ska upp här?  :tongue:

Jag fick passet på Simons skogsåtel, såg ett rådjur och en rödhake, bra pass Simon, bra pass  :smile:

Publicerat
  • Författare

Man kan ju undra hur det gick för Simon i morse runt kl 4, kanske det finns nån bild som ska upp här? :tongue:

Jag fick passet på Simons skogsåtel, såg ett rådjur och en rödhake, bra pass Simon, bra pass [emoji2]

Ska dra upp åtelkameran imorgon så ska se när djuren på skogsåteln är där så kanske du vill ha revansch?

Publicerat

Grattis Simon! :smile:  :thumbsup:

Publicerat

Ska dra upp åtelkameran imorgon så ska se när djuren på skogsåteln är där så kanske du vill ha revansch?

Det låter som en bra idé! Revansch vill jag allt ha!  :smile:

Publicerat

Gött simon. .nummer ett skjuten. .bara nio till så är du uppe i tio;) det fixar du denna säsong ska du se..

Publicerat

haha..bara jobba på...och panga många rävar i vinter;)

Publicerat
  • Författare

haha..bara jobba på...och panga många rävar i vinter;)

Fick ytterligare 10 bilder på två rävar inatt. De var där samtidigt så har bilder när det är två rävar som äter :)

Publicerat

det låter bra det..på dem bara!

Publicerat

Vilken tid är dom framme hos dig? Här var räven ute på åteln runt 01.30 så det får bli att invänta snön för just den räven iallafall.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Vilken tid är dom framme hos dig? Här var räven ute på åteln runt 01.30 så det får bli att invänta snön för just den räven iallafall.

Våra har varit där under två nätter, första bara kl 01.30 sen inatt då 21.15, 22.07,23,50, 00.30, o sen kl 02.40 ungefär :)

Publicerat

Jaså, men då är det ju skjutljust på den de första gångerna ;-)

Publicerat
  • Författare

Jaså, men då är det ju skjutljust på den de första gångerna ;-)

Aa :D

Publicerat

Grattis

S.

Publicerat

Grattis Simon! :smile:

Publicerat

Grattis Simon! :)

Publicerat

Stiligt  :biggrin: