Publicerat December 9, 201510 yr Nu fick jag årets första åtelräv, ingen snö men vita rundbalar som bakgrund blev bra.:-) Gött! Grattis!
Publicerat December 9, 201510 yr Tackar!:-) Det var en hane på 7,8kg med fin vinterpäls. Tyvärr inte skabbisen som jag hoppats på.
Publicerat December 12, 201510 yr Författare Sitter ute i kojan nu, hade en jävligt stor räv här inatt så hoppas den kan komma fram! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 12, 201510 yr Författare Igår var han här första gången 21.47, heheh Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 12, 201510 yr Detta är en populär post. Säsongens första blev en hanräv. Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Publicerat December 12, 201510 yr Detta är en populär post. Två nere ikväll, ena rätt hårt angripen av skabb
Publicerat December 24, 201510 yr Författare satt ute igår o försökte få mig en julräv men gick bet! Först såg vi räven i bilen när den precis lämnade grytet, det var den lilla av dem, monstret kom senare.. När vi precis satt oss i kojan kom första räven, den lilla, hade inte ens stoppat i skott i bössan men lyckades gör det tyst fast räven lunkade förbi o ville inte ta ett skott på en lunkade räv då bommen förra gången sitter kvar... En timme senare kom den stora, 5 meter ifrån skjutljuset så fattade han att någonting var skumt så han drog som en avlöning.... Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 24, 201510 yr Mina för året 2 åtlar verkar vara helt befriade från räv sedan jag smällde den senaste härom veckan Skabbisen som tidigare sprungit runt i området har jag inte fått se vare sig irl eller på kameran så risken är att den inte hann fram till mig i tid Fullmåne utan åtelräv är lite trist men kanske kan man locka lite om vädret tillåter istället..
Publicerat December 27, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Igår satt jag o farsan ute från 22-02, kl halv elva kom räven som vanligt men sprang även denna gång förbi trots att jag försökte musa fast den. Kl 0130 kom den igen i då fick den så den teg..... Äntligen fick jag henne!!!! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 27, 201510 yr Blir en sväng i kojan här också! Becksvart ute nu trots närmare 1dm snö och fullmåne. Men det skulle klarna upp runt 21 [emoji1] Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat December 27, 201510 yr Nu borde det ha ljusnat såpass att man kan se en rävsiluett. Men det är inte så ljust som det kunde vara. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat December 27, 201510 yr Vakade 19-2240 ikväll..klockan 21 kom räven in på 70m kastade i sidled bakom en skogsridå. Ålade sig fram som en svart siluett under pipan till höger på 10m..kunde inte vrida upp och räven kom in närmre..blott 5m bort. Den fick vittring och stack som en raket..
Publicerat December 28, 201510 yr http://naturtratten.blogspot.se/2015/12/vakat-rav-med-resultat.html?m=1
Publicerat December 29, 201510 yr http://naturtratten.blogspot.se/2015/12/vakat-rav-med-resultat.html?m=1 Respekt! Du gör det inte lätt för dej på något sätt med denna taktik.. Finns massa rörliga moment som med lätthet genererar misslyckande men du lyckas, respekt var ordet!
Publicerat December 29, 201510 yr Författare Det blev en vakräv i afton! Grattis igen! Skönt att du äntligen fick lite snö så det blir någon match i vår lilla tävling ;) Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat December 29, 201510 yr Tack. Det gäller att ligga i nu om det ska bli några rävar i vinter. Snöbristen har ju inte varit något vidare. Hipshot..svåraste momentet är att ta sig upp på kullen när man är sent ute. Men jag brukar lyssna och spana när jag fått upp huvudet så jag ser över kanten..Rävarna är ofta på plats och ifrån åkrarna runt ser de flera hundra meter..att visa siluett mot himlen är inget bra heller.Väl uppe så kan man sätta sig med balar i ryggen.. Plast som hänger ifrån balar smattrar och boskapen bonkar och slår.. Gårdens folk är ute ibland så rävarna sticker bara för stunden. På gården finns säkert 8 katter så det gäller att se rätt. Huvudet vred jag sakta när jag såg räven i periferin..sen var den bakom ett gäng halmbalar ca7-8m bort..fötterna stod redan bra så att ställa sig upp när bilen passerade var inte så svårt. Sen fick jag förståss stå där jag stod. Att skjuta ståendes är ofta bättre med hagel. Rävjakt kan jag och det är sällan jag misslyckas med det(skryt)
Publicerat December 29, 201510 yr Detta är en populär post. Skjöt sesongens femte igår kväll vid 23.10 :-)