Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åteljakten på räv 2015-2016

Featured Replies

Publicerat

Nu fick jag årets första åtelräv, ingen snö men vita rundbalar som bakgrund blev bra.:-)

Gött! Grattis! :)

• Svar 379
  • Visningar 32,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Så här såg den ut

• Säsongens 7:a trillade 22:45 :-) Det blev samtidigt premiärräven i den nybyggda cellplast kojan.

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Äntligen får jag skryta med en till räv. Det började närma sig sjukligt många timmar utan obs. Tänkte att jag sitter ett pass till kl 21 mest för att det var så bra ljus. Kl 20:50 tyckte jag det var

Posted Images

Publicerat

Tackar!:-)

Det var en hane på 7,8kg med fin vinterpäls.

Tyvärr inte skabbisen som jag hoppats på.

Publicerat

Grattis! :smile:

Publicerat

Tackar!

En bild för utan den så har det ju inte hänt  :smile:

post-4850-0-23392700-1449747502_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Sitter ute i kojan nu, hade en jävligt stor räv här inatt så hoppas den kan komma fram!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Igår var han här första gången 21.47, heheh

Publicerat

Grattis rävskyttar! :smile:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

satt ute igår o försökte få mig en julräv men gick bet! Först såg vi räven i bilen när den precis lämnade grytet, det var den lilla av dem, monstret kom senare.. När vi precis satt oss i kojan kom första räven, den lilla, hade inte ens stoppat i skott i bössan men lyckades gör det tyst fast räven lunkade förbi o ville inte ta ett skott på en lunkade räv då bommen förra gången sitter kvar... En timme senare kom den stora, 5 meter ifrån skjutljuset så fattade han att någonting var skumt så han drog som en avlöning....

Publicerat

Mina för året 2 åtlar verkar vara helt befriade från räv sedan jag smällde den senaste härom veckan  :dry:

Skabbisen som tidigare sprungit runt i området har jag inte fått se vare sig irl eller på kameran så risken är att den inte hann fram till mig i tid  :sad:

Fullmåne utan åtelräv är lite trist men kanske kan man locka lite om vädret tillåter istället..

Publicerat

Ikväll blir det säsongens första vak :)

post-5306-0-37233100-1451227435_thumb.jp

Publicerat

Blir en sväng i kojan här också!

Becksvart ute nu trots närmare 1dm snö och fullmåne. Men det skulle klarna upp runt 21 [emoji1]

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Publicerat

Grattis Simon! :smile:

Publicerat

Nu borde det ha ljusnat såpass att man kan se en rävsiluett. Men det är inte så ljust som det kunde vara.

Publicerat

Vakade 19-2240 ikväll..klockan 21 kom räven in på 70m kastade i sidled bakom en skogsridå. Ålade sig fram som en svart siluett under pipan till höger på 10m..kunde inte vrida upp och räven kom in närmre..blott 5m bort. Den fick vittring och stack som en raket..

Publicerat

Förbannade moln!

Publicerat

Grattis! :smile:

Publicerat
  • Författare

Det blev en vakräv i afton!

Grattis igen!

Skönt att du äntligen fick lite snö så det blir någon match i vår lilla tävling ;) ;)

Publicerat

Tack. Det gäller att ligga i nu om det ska bli några rävar i vinter. Snöbristen har ju inte varit något vidare. Hipshot..svåraste momentet är att ta sig upp på kullen när man är sent ute. Men jag brukar lyssna och spana när jag fått upp huvudet så jag ser över kanten..Rävarna är ofta på plats och ifrån åkrarna runt ser de flera hundra meter..att visa siluett mot himlen är inget bra heller.Väl uppe så kan man sätta sig med balar i ryggen..

Plast som hänger ifrån balar smattrar och boskapen bonkar och slår.. Gårdens folk är ute ibland så rävarna sticker bara för stunden. På gården finns säkert 8 katter så det gäller att se rätt. Huvudet vred jag sakta när jag såg räven i periferin..sen var den bakom ett gäng halmbalar ca7-8m bort..fötterna stod redan bra så att ställa sig upp när bilen passerade var inte så svårt. Sen fick jag förståss stå där jag stod. Att skjuta ståendes är ofta bättre med hagel. Rävjakt kan jag och det är sällan jag misslyckas med det(skryt)