Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nationell polis ska stoppa tjuvjakt

Featured Replies

Publicerat

Jag ser gärna en större satsning från polusmyndigeten gällande tjuvjakt. Men jag är mer intresserad av att det läggs resurser på att stoppa den tjuvjakt som liknar det Dansken fälldes för häromveckan. Men självklart prioriterar staten statens villt framför eventuellt lidande privata mark och jakträttsinnehavare.

Publicerat

Lagen är till för att följas så man kan väl knappast ha synpunkter på att att polismyndigheten avdelar resurser för att utreda de brott mot lagen som begås.

Att alla inte delar, och drabbas i olika omfattning av, regeringens rovdjurspolitik är en annan sak - här får man i så fall lobba för en ändring av lagen.

Jag har full förståelse för vissa gruppers totala frustration - men man kan som sagt inte förvänta sig att polismyndigheten ska "ge fan" i att utreda vissa lagbrott.

PS! För er som inte har konto på SVD så kan ni läsa samma sak här.

Publicerat

APU-Conny är nog den förste som slänger in en ansökan....

Publicerat

APU-Conny är nog den förste som slänger in en ansökan....

Antar att du har rätt där!

Istället för att göra det till något positivt så sätter de väl honom eller liksinnad på att jaga rätt på alla som rör sig i skog och mark!!

oavsett om man har rent mjöl i påsen eller ej.

Publicerat

Staten prioriteras sitt vilt så högt att en person som har boskap behöver stängsla för att hålla sina djur inne. Men blir i princip tvingad att stängsla om för att hålla statens vilt UTE.

Publicerat

Fast allt handlar väl om prioriterangar av skattemedel.

Jag tycker det läggs nog mycket på rovdjuren redan!

Skulle gärna se att man prioriterade annan brotslighet mera tex droger som ständigt fördärvar människor men klart det finns ju mera folk än stora rovdjur så kanske dessa är mera skyddsvärda då....

Publicerat

Fast allt handlar väl om prioriterangar av skattemedel.

Jag tycker det läggs nog mycket på rovdjuren redan!

Skulle gärna se att man prioriterade annan brotslighet mera tex droger som ständigt fördärvar människor men klart det finns ju mera folk än stora rovdjur så kanske dessa är mera skyddsvärda då....

Det läggs ner en massa pengar på droger, men så länge vi har politiker i detta land som har öppnat dörrarna för alla att bara välla in med droger o annan skit så har polisen ett helvette. Vi ha en fängelser som är rena rama vilohemmen och du blir utsläppt efter 4 del av straffet. Därför har vi stora problem. Sen vet jag inte hur mycket folk kan om droger. Jag har polare som dött av droger pga av slapphänta värdelösa politiker i detta land. Sen en sak till jag är less på att det ska rovdjuren ska dras upp, tycker ett många jägare är nojiga lika nojiga som en horse pundare som ser krimmare överallt.

Är det fel att bekämpa illegal jakt? Är det fel att sätta dit idoter som tjuvjagar Varg o andra rovdjur. Eller är inte rovdjuren värda nått i järgarnas ögon? Om det är så så fuck of.

Publicerat

Det läggs ner en massa pengar på droger, men så länge vi har politiker i detta land som har öppnat dörrarna för alla att bara välla in med droger o annan skit så har polisen ett helvette. Vi ha en fängelser som är rena rama vilohemmen och du blir utsläppt efter 4 del av straffet. Därför har vi stora problem. Sen vet jag inte hur mycket folk kan om droger. Jag har polare som dött av droger pga av slapphänta värdelösa politiker i detta land. Sen en sak till jag är less på att det ska rovdjuren ska dras upp, tycker ett många jägare är nojiga lika nojiga som en horse pundare som ser krimmare överallt.

Är det fel att bekämpa illegal jakt? Är det fel att sätta dit idoter som tjuvjagar Varg o andra rovdjur. Eller är inte rovdjuren värda nått i järgarnas ögon? Om det är så så fuck of.

Det var bara en jämförelse kan välja fler men som sagt allt handlar om prioritering vart skattepengarna läggs!

Och nej jag tycket inte att ilegal jakt är något som ska prioriteras högt i sammhället, ser många viktigare saker att fokusera på. Men helt ok om vi tycker olika så skippar din slutkläm :wink:

Publicerat

Att gränserna är öppna är inte ett beslut från svenska politiker. Det var något vi fick på köpet när vi gick med i EU.

Fast iof, indirekt så är det väl ett beslut av våra politiker iom att att dom skrev på att ingå i EU.....

Publicerat

Att gränserna är öppna är inte ett beslut från svenska politiker. Det var något vi fick på köpet när vi gick med i EU.

Fast iof, indirekt så är det väl ett beslut av våra politiker iom att att dom skrev på att ingå i EU.....

En liten rättelse vi folkomröstade om EU så syvende och sist har vi oss själva att "skylla"

Publicerat

Hur mår du Foffe?

Jag mår jävligt bra. Jag står för allt jag skrev.Är bara så trött på allt hat mot rovdjur.Ibland så funderar jag på att lägga ner allt som har med jakt att göra då man hör hur det kan låta. MAn blir hånad för att man inte hatar vargen. Man får höra du är ingen äkta jägare osv. Om man ska hara Varg o andra rovdjur för att vara jägare då är jag kasnke inte jägare då.

Publicerat

En liten rättelse vi folkomröstade om EU så syvende och sist har vi oss själva att "skylla"

jag röstade nej.
Publicerat

Nä man det är endå idioter till politiker som lurade in oss i EU sen sitter en hel hög med svenska lata broilers i EU.

Publicerat

Jag mår jävligt bra. Jag står för allt jag skrev.Är bara så trött på allt hat mot rovdjur.Ibland så funderar jag på att lägga ner allt som har med jakt att göra då man hör hur det kan låta. MAn blir hånad för att man inte hatar vargen. Man får höra du är ingen äkta jägare osv. Om man ska hara Varg o andra rovdjur för att vara jägare då är jag kasnke inte jägare då.

Du måste haft en jädra otur, sj anser jag att vargen skall få finns men har inte alls samma uppfattning om att ALLA vargmotståndare beter sig på det sättet, dags att byta umgängeskrets kanske?

Publicerat

När man läser vissas inlägg så kan man tolka att en del är för illegal jakt folk som går in o läser kan tolka det så och då är det igång igen. Tänk på att varje ord som jägare säger i rovdjursfrågan illegal jakt osv granskas och vänds på.

Nej det sägs inte rakt ut att vissa hatar rovdjur o vargen men läser man mellan raderna så kommer det fram.

Publicerat

När man läser vissas inlägg så kan man tolka att en del är för illegal jakt folk som går in o läser kan tolka det så och då är det igång igen. Tänk på att varje ord som jägare säger i rovdjursfrågan illegal jakt osv granskas och vänds på.

Nej det sägs inte rakt ut att vissa hatar rovdjur o vargen men läser man mellan raderna så kommer det fram.

Om man läser inläggen som fan läser Bibeln kanske... Läs gärna igenom tråden igen, det finns ingen som är positiv till illegal jakt. Däremot är flera, inklusive mig själv, lite skeptiska till att det läggs ner så mycket pengar på vargen som skulle behövas nån annanstans. Det måste man väl ändå få tycka utan att bli beskylld för en massa saker av dig?
Publicerat

Är nog inte ensam om uppfattningen att det tröttsamma eviga tjatet om vargar och varghatare mest tycks komma från ena sidan.. Min bild är tvärtom att jägare i största allmänhet är hyfsat ointresserade och mätta på tugget om rovdjur och då vargen i synnerhet. Herregud, det finns väl ändå andra problem att debbatera och för den delen djur att tjuvskjuta än vargar?

Skickat från min iPad med Tapatalk

Publicerat

Läser du mellan raderna att jag hatar varg,läser du fel även där!

Skulle aldrig kunna hata ett djur, däremot finns mycket som jag inte gillar i rovdjurspolitiken!