Publicerat Juli 20, 201510 yr Tvärfel i min värld ! Och mittenkornet åkte väck bums samt att det längst fram byttes mot minsta möjliga. Jag kan inte ha för framträdande korn då blir det skit , på min Fabarm har jag tagit bort kornet , Och det är en spännande upplevelse i början kan jag lova, men kan Digweed å Conny Petters skjuta utan så kan jag ;-P /P Har man korn på golfglubban eller tennisracket med? Varför ska man då ha det på hagelbössan? /T
Publicerat Juli 21, 201510 yr Har ägt en 425 sporting i en vecka sen åkte den! Enligt handlaren fanns den i 45 drop men 55 var de högsta. Trevlig bössa men kolven var åt helvete! Så bytte den mot en Beretta 686 sporting giöd med 76cm pipor portade orginal Beretta chocker alla 1000kr st och 2 kolvar och 2 framstockar.custom Made. Jag beställde min sporter med trapkolv som jag tog ner tror det var 4 mm, trapkolven hade även ett mkt rejält handgrepp, men det var 2000 jag köpte min . / P
Publicerat Juli 21, 201510 yr Har man korn på golfglubban eller tennisracket med? Varför ska man då ha det på hagelbössan? /T Ja egentligen är det ju en " fix ide" det ska bara sitta ett där, men det ska va som svärmödrar " ska man ha ett helvete så ska det va så litet som möjligt " / P
Publicerat Juli 21, 201510 yr Jag beställde min sporter med trapkolv som jag tog ner tror det var 4 mm, trapkolven hade även ett mkt rejält handgrepp, men det var 2000 jag köpte min . / P Mitt fall var de åt andra hållet. Kändes så där att börja mixtra med en helt ny bössa. Därför byte. Idag ongrar jag mig lite. Skulle utan tvekan kunna tänka mig en idag när man är äldre och lite vetteigare. Var kul att byta på den tiden;)
Publicerat Juli 24, 201510 yr Författare Kom på en fråga till: Citori? Vad står det för? Det verkar ju vara den billigaste browningbocken om man vill köpa en ny.
Publicerat Juli 24, 201510 yr Citori betyder vad jag vet inget begripligt......Det är ett modellnamn som Browning införde på 1970-talet - då på den billigare versionerna av de Mirokuproducerade browningbockarna - b25an gick ju som Superposed. Sedan kom man att lansera nån WallMart-modell av 525 under namnet Citori 625 i USA - det är därför man fick hoppa över 625 i modellsviten. Browning kör nu och har i princip alltid gjort det två olika linjer för USA resp Europa, en del belackare konstaterar att Citori är en omskrivning för "shit" - kvaliteten på det som säljs som citori påstås vara betydligt sämre. De säljs billigare som nya och betydligt billigare som beggade så det ligger förmodligen en och annan sanning i det. /T
Publicerat Juli 24, 201510 yr En browning b25 B1 med dubbla avtyckare, engensk kolv och 75cm pipor hade suttit bra.
Publicerat Augusti 2, 201510 yr Författare Har några frågor till om Miruko: Delar de upp sina modeller i motsvarande "game/hunter" och "sporting"? Vad kallar de dem i så fall? Gör Miruko bössor i kal. 20? Jag har inte kunnat hitta någon.
Publicerat Augusti 2, 201510 yr Har några frågor till om Miruko: Delar de upp sina modeller i motsvarande "game/hunter" och "sporting"? Vad kallar de dem i så fall? Gör Miruko bössor i kal. 20? Jag har inte kunnat hitta någon. Mk60: jaktbössa, egentligen en "upland" jaktversion. Mk70: en lite tyngre jaktversion Mk38: sporter De gör bla Mk60 i kaliber 20, det är en jävla fräsig sak om du hittar en med 30" pipor. /T
Publicerat Augusti 2, 201510 yr Hustrun har en 20:a Miruko, brukar låna den ibland löjligt mysig! Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 3, 201510 yr Citori kan tänkas vara taget ur luften precis som namnen på bilmodeller. Dock är jag lite fundersam på om det inte är en amerikanisering av "satori" vilket japanerna använder för att beskriva naturlig harmoni. Annars är väl tori fågel på japanska.
Publicerat Augusti 3, 201510 yr Nja - det är nog lite långsökt då Browning USA faktiskt sålt en del saker som är allt annat än "Browning" som just Browning Citori i Amerikat. Det finns liksom ingen naturlig koppling mellan Browning och Japan - allt skedde genom FN så det är liksom ingen stor producent av vapen för "Browning" är lite förenklat bara ett namn man säljer FN/Mirokus produktion under. Numera äger Herstal Group både FN, Browning och stora delar av Winchster. Där blir FN den miliära produktionen, Browning och Winchester den civlia. Sedan var allt görs är lite av ett detektivarbete att reda ut då Herstal Group har fabriker över snudd på hela planeten. /T
Publicerat Februari 14, 201610 yr Det är Miroku som gör dem och genrellt följer de ganska slaviskt, men det är skillnad på Browning och Miroku - det är inte 1 till 1 dem emellan. 725an är ännu inte lanserad som Miroku vad jag sett i alla fall. Det är inte så lite skillnad på Game och Sportermodellerna, sportermodellerna har sedan 325an varit vida bättre gjorda och den skillnaden verkar bara öka...... Jag kände på en flång ny Mk38 i helgen, 81 pipor och Tegauechoker. Stabil sak, men jäsiken vad lättskjuten.... T pris på en sådan MK38?
Publicerat Februari 14, 201610 yr pris på en sådan MK38? Gissningsvis mellan 38 och 42 med den träbiten. T
Publicerat Februari 15, 201610 yr Okej då ligger en B 725 sporting bra i pris Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Februari 15, 201610 yr Johan här inne hade fått prisuppgift på 38 tkr i Sjöbo, det var för en sporting modell av Mrk 38. /Christian
Publicerat Februari 15, 201610 yr Johan här inne hade fått prisuppgift på 38 tkr i Sjöbo, det var för en sporting modell av Mrk 38. /Christian Nja, var i Lund och priset var 35 om jag inte minns fel för en grade 3 sporter. I somras såg jag en i Sjöbo för runt 25, möjligen en Grade 1. Gillar verkligen känslan på miroku, men har lite svårt och motivera 35000 för en Grade 3 när en Grade 1 går på cirka 20 000 i Storbritannien.
Publicerat Februari 15, 201610 yr Okej då ligger en B 725 sporting bra i pris Skickat från min D5803 via Tapatalk 725 är närmast en Mk70 sporting i jmf. /T
Publicerat Februari 15, 201610 yr Ok så mk38:an är ett kliv upp då alltså? Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Februari 16, 201610 yr Nja, var i Lund och priset var 35 om jag inte minns fel för en grade 3 sporter. I somras såg jag en i Sjöbo för runt 25, möjligen en Grade 1. Gillar verkligen känslan på miroku, men har lite svårt och motivera 35000 för en Grade 3 när en Grade 1 går på cirka 20 000 i Storbritannien. Så var det, minnet är tydligen inte det bästa längre. /Christian
Publicerat Februari 16, 201610 yr Min kompis Conny Peters köpte en Beg MK38 fr england trapmodell m 81 pipa och öppnade till halv halv av Teuage ( snyggaste chokejobbet jag någonsin sett) Jävligt fin träbit+ att han köpte en ny framstock m samma grade , bössan kosta 23 hemma / P
Publicerat Februari 16, 201610 yr Min kompis Conny Peters köpte en Beg MK38 fr england trapmodell m 81 pipa och öppnade till halv halv av Teuage ( snyggaste chokejobbet jag någonsin sett) Jävligt fin träbit+ att han köpte en ny framstock m samma grade , bössan kosta 23 hemma / P Den sköt han med i helgen. Jösses vilken fin bössa.
Publicerat Februari 16, 201610 yr Den sköt han med i helgen. Jösses vilken fin bössa. Japp, extremt fin bössa. Sköt med Conny när han hade med den första gången på banan....jag är inte en träbitsnörd men den är snuskigt fin.
Publicerat Februari 17, 201610 yr Lurar på att byta ut min mk38 mot en f3 som jag trivs med, är det ett nerköp?
Publicerat Februari 18, 201610 yr Tja, jag kanske är konstig men allt beror väl på andra saker....1) Passar F3:an dig bättre eller lika bra 2) Träffar du bättre eller lika bra 3) mår du bättre eller lika bra? Sedan tycker jag att eventuella prisskillnader, träkolvsskillnader mm bara är för det egna egot och inte egentligen är så viktigt. Bössan har ju en funktion och fungerar den funktionen bättre än en annan bössa så varför skulle då det vara dåligt för dig?